Ponnyakuten 4

Sv: Ponnyakuten 4

KL

Har hittills bara sett fram till sadlingen av Bego, men visst ser den sadeln bättre ut på henne? Har ju ingen aning om hur de har gjort för att hitta en som passar - tycker att det borde finnas med som pedagogiskt inslag hur viktigt det är att sadeln passar!

Tillägg: men vad f*n... nu lade de tillbaka den dåliga sadeln igen :(
 
Senast ändrad:
Sv: Ponnyakuten 4

Tycker också att det ser ut som att sadeln sitter bättre!

Caramela har en grymt fin häst hon med måste jag också säga!
 
Sv: Ponnyakuten 4

Precis. Det är som SVTs svar på reklam :mad:

Apropå dagens avsnitt: Det var ju det där med tillbakablickarna ja... :grin:

kl

Jag gillar cowboyen. Gissar att någon kommer tycka illa om låg hand och bredda-tänket, men jag ser klart poängen med att rama in, göra tygeltagen lite mindre bakåtverkande och lite stadigare. Jag gör gärna detsamma på min häst när hon blir spänd och obalanserad och jag detsamma.

Tycker dock det är jättesynd att han inte sa något om den vanliga sadeln. Är det förresten någon westernkunnig som kan svara på hur westernsadeln låg?

Det kan för övrigt inte bara vara jag som tycker att Tobbe blivit bättre med barnen sedan typ första säsongen? Alltså inte bara pedagogiskt utan rent allmänt. Tidigare tyckte jag att hela han kändes "Jaha. Hej. Barn. Eh.". :angel:
 
Sv: Ponnyakuten 4

*KL*

Jennifer (? den vita som springer) är till sättet så grymt lik en häst jag red ett tag! Vi hade våra fighter vi med ...

Men vad hände med Bregos sadel, de nämnde väl inte ens att de har bytt sadel? Nu är jag jätteförvirrad?
 
Sv: Ponnyakuten 4

Gillade dagens avsnitt och båda gästtränarna. Gillade hopptränarens (?) (minne värre än en guldfisk:angel:) lugna och glada sätt "Oj, hoppla".
 
Sv: Ponnyakuten 4

Eller hur!

Tyckte bra om hopptränaren, ordning o reda!
Tyckte även cowboy killen gjorde ett bra jobb med Bego. Skulle dock velat se honom rida ponnyn mer innan tjejen. Så hennes sadel, hon kan aldrig få en bra sits i den, bedrövligt :-(
 
Sv: Ponnyakuten 4

Bego fick väl en sadel som passar något bättre. Och ja, det är en annan sadel nu. Såg ut som en Stübben-sadel. Den hon hade från början hade inte ljusbruna bossor.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag tyckte också att hon hade en ny engelsk sadel... dessutom tycker jag att Morenos sadel satt bra på ponnyn, han har säkerligen flera egna sadlar och använde en som passade - annars hade han tur ;)
 
Sv: Ponnyakuten 4

Angående sitsen förresten så kan hon säkert få till det med den också, när hon får lite hjälp med sitsträning och framförallt avslappning i axlar och knän.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Bego fick väl en sadel som passar något bättre. Och ja, det är en annan sadel nu. Såg ut som en Stübben-sadel. Den hon hade från början hade inte ljusbruna bossor.

Virrig jag är :D Ska kolla igen. Men jag tycker fortfarande att den sitter lite väl långt fram, ser inte ut som att bogbladen är helt fria, eller är det Emma-Nellies ben som hamnar långt fram? Eller så är jag inte van vid hoppsadlar :p
 
Sv: Ponnyakuten 4

Virrig jag är :D Ska kolla igen. Men jag tycker fortfarande att den sitter lite väl långt fram, ser inte ut som att bogbladen är helt fria, eller är det Emma-Nellies ben som hamnar långt fram? Eller så är jag inte van vid hoppsadlar :p
Sadelutprovning är inte min starka sida men nog satt denna åtminstone bättre än den förra. Givetvis behöver flickan jobba på sin sits men det bör nog göras på en annan häst och/eller i longerlina.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Ja, nu är hon lika spänd som hästen. Fullt förståligt med tanke på att hon flugit av ett par gånger.
Därför jag velat att killen skulle ridit ponnyn fler gånger, fått den lite mer loss o avspänd innan det var dags för henne.
Fått en nystart sas.
 

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 010
Senast: Jeps
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 217
Senast: vallhund
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 450
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 117
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Ultraljud

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp