Pontus Rasmusson, vad är grejen?

Inte_Ung

Trådstartare
Vad är det som lockar med Pontus Rasmusson?
Jag har försökt att hitta varför han blivit så populär och kunnat tjäna pengar på det.
Men för mig är det bara en massa dravel.
Någon som har barn i rätt ålder att fråga?
Eller vet något ändå?
 
Förstår inte det heller med tanke på hur sunkig han är... Att han får nya konton att drivas framåt efter han fått sina nedstängda hoppas jag mest beror på att nyfikna vuxna som följer allt drama även följer kontona och/eller ger views.

Är väl prank som han med familj gör och det måste finnas SÅÅÅ många andra mer vettiga kreatörer.
 
Vad är det som lockar med Pontus Rasmusson?
Jag har försökt att hitta varför han blivit så populär och kunnat tjäna pengar på det.
Men för mig är det bara en massa dravel.
Någon som har barn i rätt ålder att fråga?
Eller vet något ändå?
Min gissning är att han är söt (inte enligt mig då) och låtsas bry sig om barnen för att locka in dom.
Sen är både han och hans föräldrar ganska galna.
Det finns en dokumentär från SvD som heter "Barnidolen och skandalerna" att lyssna på. Ger kanske ingen större insikt i varför han är populär men insikt i hela cirkusen runtomkring.
 
Men hur i hela friden lyckas han lura följarna?
Det måste ju vara något som lockar, frågan är vad?
Jag kan ju bara inte begripa vad de ser i det som han publicerar.
Han gör tokiga roliga saker och har varit "tillgänglig"? Alltså frågestunder, barnen har kunnat ringa och prata med honom, han har haft event/gått att träffa.
Nu spekulerar jag alltså, är inte målgruppen.
 
Jag har förstått cirkusen omkring.
Men inte hur han lyckades med att få igång den.
På något vis är han ju ett marknadsförings-geni.
Att han är söt, ser ung ut och låtsas lyssna på barnen.
Laddar upp ofta och mycket. Gör "tokroliga" saker. Och hans föräldrar hjälper till. Pratar om spännande och förbjudna saker mellan allt trams och glitter.
Något marknadsförings "geni" är han nog inte. Influencers, TikTokare och youtubers lockar till sig följare hela hela tiden.
 
Vad är det som lockar med Pontus Rasmusson?
Jag har försökt att hitta varför han blivit så populär och kunnat tjäna pengar på det.
Men för mig är det bara en massa dravel.
Någon som har barn i rätt ålder att fråga?
Eller vet något ändå?

Han var inte så extremt stor när han var som störst tror jag, men hans content tilltalade väl många barn, med challenges och "roliga" upptåg.

Att många vet vem han är nu beror nog främst på SvDs granskning och att många andra uppmärksammat hans helt oacceptabla beteende.

Tror inte att han har så många fans kvar utan att de flesta som följer honom på olika plattformar numera gör det av andra anledningar.
 
Barn är ganska så kräsna när det kommer till underhållning.
Om det inte är tillräckligt kul så hittar de på något annat.
Frågan blir ju då hur han lyckas med att vara tillräckligt kul?

Ja, det är väl precis det han lyckas med, uppenbarligen? Det är ju inte vuxna som är hans målgrupp, så det är väl inte särskilt konstigt om man inte förstår varför.
 

Liknande trådar

L
Kropp & Själ Konstig rubrik kanske men lite svårt att förklara! Men om ni skulle kunna prata med ersjälva i en annan ålder vad skulle ni säga eller...
2
Svar
30
· Visningar
1 460
Senast: förvirrad
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 855
Senast: Mabuse
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
401
Fritid Jag försöker besvara en fråga om skörden år 1823. Enligt frågeställningen kan snittvärdet ligga på mellan 1 och 5, och år 1823 blev...
Svar
8
· Visningar
441
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp