Pontus Rasmusson, vad är grejen?

Barn är ganska så kräsna när det kommer till underhållning.
Om det inte är tillräckligt kul så hittar de på något annat.
Frågan blir ju då hur han lyckas med att vara tillräckligt kul?

Det är något som vissa har i kommunikationen med barn, som drar till sig många av dem utan att vi andra förstår för det blir en speciell nyans i språket. En speciell förståelse som tränger in. Det är vad jag tror och uppfattar och min egen åsikt är att det finns inget positivt i det.
 
Svd:s podd om det hela är värd att lyssna på.

Där lyfts även innehållet fram. Tydligen är en hel del översättningar av sånt som utländska youtubers redan gjort, men han gör om det på svenska och tar hjälp av sina föräldrar för sina "tokroligheter".

Telefonitjänster verkar ju ha varit en guldgruva, likaså något slags kommersiellt samarbete.
 
Åh herregud! Vilken jäkla groomer. Usch!
Ja minst sagt. Fruktansvärd obehaglig på alla sätt!

Om ni orkar bör ni kolla den här videon. Ja, den är lång men den innehåller ett telefonsamtal där han och hans föräldrar svarar på kritik från en mamma vars barn har ringt till Pontus betallinje. Hans mammas argumentation är verkligen i en klass för sig och mot slutet av samtalet freakar hon ut totalt!

Samtalet börjar ca 16 minuter in i videon.

(Kort sammanfattning av bakgrunden: Pontus har haft livesändningar för sina väldigt unga fans och uppmuntrat barnen till att ringa in och prata med honom, utan att för den sakens skull berätta att det kostar pengar)

 
Särskilt smart verkar vare sig han eller hans föräldrar vara dock. Att skylla på sin ålder är ett intressant argument eftersom han de facto är myndig och att om han inte varit det så var målsman ansvarig, eg någon av hans föräldrar.

https://www.aftonbladet.se/nojesbla...kattesmall-ska-ha-undanhallit-miljoner-kronor

Man kan lura godtrogna barn, skatteverket är en hårdare nöt att knäck :D
Och idag är han väl ca 25 så numera är han ju inte så ung heller att han kan hitta på bortförklaringar pga ålder.
 
Särskilt smart verkar vare sig han eller hans föräldrar vara dock. Att skylla på sin ålder är ett intressant argument eftersom han de facto är myndig och att om han inte varit det så var målsman ansvarig, eg någon av hans föräldrar.

https://www.aftonbladet.se/nojesbla...kattesmall-ska-ha-undanhallit-miljoner-kronor

Man kan lura godtrogna barn, skatteverket är en hårdare nöt att knäck :D
Bästa ursäkten är dock att han har gått estetisk linje på gymnasiet 😁

1692374699720.png
 
Särskilt smart verkar vare sig han eller hans föräldrar vara dock. Att skylla på sin ålder är ett intressant argument eftersom han de facto är myndig och att om han inte varit det så var målsman ansvarig, eg någon av hans föräldrar.

https://www.aftonbladet.se/nojesbla...kattesmall-ska-ha-undanhallit-miljoner-kronor

Man kan lura godtrogna barn, skatteverket är en hårdare nöt att knäck :D
Håller med om att han inte är den smartaste eller duktig på att spela dum.
Visst han har rätt att han inte ska betala arbetsgivaravgiften till sig själv när han driver företag, är ju egenavgift som betalas in då och skiljer några procentenheter på dessa 2 (2,5 procentenheter har jag för mig).
 
Känns kanon att någon som sålt stringtrosor med texten Team Pontus (med tillhörande produkttext i form av "En dag kanske du får visa upp dem för designern (Pontus) 😉" till sina 10-åriga följare ska ut och göra gatorna trygga 😩


(Ja, jag har rätt bra koll på den här jävla tjommen. En kompis 13-åriga dotter fick flera ursliskiga meddelanden från honom, innan hon inte särskilt vänligt och väldigt bestämt berättade för honom att han är alldeles för gammal och ful för henne 😂)
 
Känns kanon att någon som sålt stringtrosor med texten Team Pontus (med tillhörande produkttext i form av "En dag kanske du får visa upp dem för designern (Pontus) 😉" till sina 10-åriga följare ska ut och göra gatorna trygga 😩


(Ja, jag har rätt bra koll på den här jävla tjommen. En kompis 13-åriga dotter fick flera ursliskiga meddelanden från honom, innan hon inte särskilt vänligt och väldigt bestämt berättade för honom att han är alldeles för gammal och ful för henne 😂)
Vidrigt. Riktigt vidrigt.
 

Liknande trådar

L
Kropp & Själ Konstig rubrik kanske men lite svårt att förklara! Men om ni skulle kunna prata med ersjälva i en annan ålder vad skulle ni säga eller...
2
Svar
30
· Visningar
1 460
Senast: förvirrad
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 848
Senast: Mabuse
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
396
Fritid Jag försöker besvara en fråga om skörden år 1823. Enligt frågeställningen kan snittvärdet ligga på mellan 1 och 5, och år 1823 blev...
Svar
8
· Visningar
441
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp