Bukefalos 28 år!

Pris för mockning

Molekyl

Trådstartare
Jag vet inte om jag får lägga upp denna men jag skulle behöva veta...

Undrar vad ni tar- får betala för mockning?


Malin
 
Sv: Pris för mockning

15-20 kr per gång. Tror det var 300 kr i månaden, fast det var för 7-8 år sen... Om jag får svara.:)
 
Sv: Pris för mockning

Ingen aning eftersom allt (in-, utsläpp, mockning, foder, strö osv) ingår i stallhyran 1700:-
 
Sv: Pris för mockning

Har för mig att det funnits minst en tråd där det diskuterades om vad det betalades för mockning, täckesbyte och allt annat. Kommer dock inte ihåg vad det var, kanske 30 kr/dag som var det vanligaste.
Ulrika
 
Sv: Pris för mockning

För två år sedan stod jag på ett stall som då tog 25:-/ dag eller 500:-/månad, endast mockning på vardagar, självmockning på helger.
 
Sv: Pris för mockning

Här kostar det 50:-/ggr eller 300:-/vecka
Då får man mockat, ev. lägger dom in strö om det behövs
Samt att det fylls på höpåsar och krafftfodret ställs i ordning
 
Sv: Pris för mockning

Jag vet inte om jag får lägga upp denna men jag skulle behöva veta...

Undrar vad ni tar- får betala för mockning?


Malin


Jag ska få min första lön i dec då får jag 10.600 kr efter skatt.:bump: men det gäller inte bara mockning utan massa grejer, tex smörja sadlar/tränsar/byta vojlock ovs..

jag vet inte hur mkt pengar som "sommar jobb"
 
Sv: Pris för mockning

I vårt stall tar stallägaren 30 kr per gång om allt foder är i ordninggjort, annars 40:-
 
Sv: Pris för mockning

Det beror på häst och förhållanden, dvs hur jobbigt det är och vad som krävs. För mockning till min häst ger jag ca 15 kr, då är det bara att ta ut skiten och det blöta vilket allt ligger enkelt och fint till, hästen mycket lättmockad åt så det största är att gå och tömma skottkärran. I det priset ingår att man INTE tar in nytt strö eller så till hästen utan bara ut med nattens skit.

Hade han varit en smutsgris eller att även ta in nytt strö ingått hade jag tyckt 15 kr varit för lite eftersom det då tagit mycket längre tid att mocka.

Rimligt är väl att tänka sig en "Normal" timlön och så räkna utifrån det och tiden det tar att sköta om hästen och så ställa betalningen efter det.
 
Sv: Pris för mockning

Alla extra tjänster man kan köpa till kostar 20 kr per gång. Vi har kallhyra med morgonfodring + utsläpp. Resten gör vi själva. Fast enklast är det att byta tjänster med någon. Alltid finns det någon som behöver hjälp och hjälp behövs ju till och från...:bump: Vi tex ska snart ut och åka en tur fast har bytt tjänst med en annan i stallet.
 
Sv: Pris för mockning

Tack alla! Nu har jag lite mer kött på benen så jag kan förhandla till nåt bra pris med stallägaren!

Malin
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 035
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 885
Senast: Unafraid
·
Ekonomi & Juridik Vad betalar ni ink moms för Mockning vardagar? Dvs måndagar till fredagar men inga helger eller röda dagar?
2
Svar
26
· Visningar
2 308
Senast: WBanna
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
639
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp