Problem med hyresgäst IGEN!!!

Texas! Ring kronofogden och kolla om personen finns i deras rullar redan, då får du veta hur det ligger till om det är fler på ingång mm. Finns den redan där skulle inte jag lägga ner mer tid om inte personen har en bra inkomst där det kan dras direkt ifrån- men det talar kronofogden om- kostar ett telefonsamtal och de kan verkligen hjälpa dig!

Finns personen inte i deras register då är det ofta verksamt att hota med kronofogden- finns de och de inte har utmätbar inkomst då är det helt värdelöst och om du skickar in föreläggande får du stå för allt.

Ring de är snälla och hjälpsamma!
 
Har du funderat på hur du ska gör i framtiden, för att inte hamna i samma sits igen?
Det tar alldeles för mycket energi, att jaga smitare som inte vill göra rätt för sig

Kan du själv se och själv ta på dig en del av skulden för det som har inträffat?

Det finns ett talesätt, Du kan inte ändra på andra människor, du jan bara ändra på dig själv.

Om jag någon gång ( mot förmodan :) ) skulle hyra ut en eller två stallplatser, så skulle jag ta ut hyra i förskott, även att dom betalar för fodret i förskott. Dom flesta vet hur mycket hästen äter på en månad, blir det mer eller mindre kan man ju jämka den kostnaden.

Du bär också ansvar för obetald hyra.
 
Har du funderat på hur du ska gör i framtiden, för att inte hamna i samma sits igen?
Det tar alldeles för mycket energi, att jaga smitare som inte vill göra rätt för sig

Kan du själv se och själv ta på dig en del av skulden för det som har inträffat?

Det finns ett talesätt, Du kan inte ändra på andra människor, du jan bara ändra på dig själv.

Om jag någon gång ( mot förmodan :) ) skulle hyra ut en eller två stallplatser, så skulle jag ta ut hyra i förskott, även att dom betalar för fodret i förskott. Dom flesta vet hur mycket hästen äter på en månad, blir det mer eller mindre kan man ju jämka den kostnaden.

Du bär också ansvar för obetald hyra.
Jodå, jag kan se min skuld i det, helt klart! Hyra ut igen känns inte aktuellt, ens med kontrakt (dåliga erfarenheter från det med:( ) förutom till några personer som jag VET är ok (dock kontrakt för säkerhets skull i såna fall, för båda parter)

Angående ev rättssak (tror INTE det går så långt) så lär ju HG få svårt att bevisa att de INTE stått här då de senast kvällen innan de drog skickade ett sms och bad mig ta in deras häst. Har många såna under en lång tid....
Kan man ändå smita undan? Fakturorna är klart specificerade och de erbjöd sig att betala en månad (juni) samt en månads foder när jag skickade fakturan.... Fodret har ju, som tidigare sagts, betalats i efterhand, när jag VET hur mycket som förbrukats, allt för att det skulle bli RÄTT för kunden.

Men visst, jag BORDE ha haft kontrakt!
 
Så pratat med KFM igen idag... Bolaget har tom den 11/9 att betala, sen sker en utredning om utmätning. Så jag ska kolla med dom nästa vecka igen vad som händer =)
 
Och nu har jag fått utmätningsbeslutet från KFM, och banken har ju fått samma papper så nu kommer snart mina pengar =) + ränta =)
Har däremot inte sett pengarna på mitt konto (än) men kan återkomma när de med finns =)
 
Det är tur att de flesta inte är lika rabiata som du och istället funderar över vad våra skattepengar bör gå till i första hand...
Om du tycker att dina pengar är mer värda att kräva in, kosta vad det kosta vill, än att en person som blivit misshandlad, våldtagen eller rånad på stadens gator får sin sak prövad så säger det ju mer om dig som person än mig tycker jag.

Menar du att bara för att jag skulle vara bitter enligt dig så får jag inte förmedla mina erfarenheter?
För din info, jag är inte alls bitter, jag är glad över att jag lärt mig något och på så vis kan jag göra rätt i framtiden och slippa krångel i mesta möjliga mån och jag är glad över att jag inte belastade rättssystemet mer än jag gjorde och jag tycker det är bra att det finns Muntlig Förhandling som ett förstadie till rättegång då det uppenbarligen finns folk som är för uppe i sig själva för att inse när det är dags att ge sig och lära av sina misstag istället för att nyttja samhället när man inte gjort läxan rätt från början.
Det är tur Corzette, att du bor i omhuldade Sverige där staten tar hand om dig när du är naiv och godtrogen. Eget ansvar?? Finns det ens i ditt vokabulär?

Ett riktigt barnsligt inlägg som luktar bortskämd 90-talist...
Vad är detta för svar.
Du beklagar dig fast det handlade om en skitsumma.
Corsette hade en ansenlig summa som man bör ta upp i small claim court.
Man bör inte se genom fingrarna eller förlöjliga andra som inte bara snackar. De som gör skillnad för nästa potentiella offer.
 
Har du funderat på hur du ska gör i framtiden, för att inte hamna i samma sits igen?
Det tar alldeles för mycket energi, att jaga smitare som inte vill göra rätt för sig

Kan du själv se och själv ta på dig en del av skulden för det som har inträffat?

Det finns ett talesätt, Du kan inte ändra på andra människor, du jan bara ändra på dig själv.

Om jag någon gång ( mot förmodan :) ) skulle hyra ut en eller två stallplatser, så skulle jag ta ut hyra i förskott, även att dom betalar för fodret i förskott. Dom flesta vet hur mycket hästen äter på en månad, blir det mer eller mindre kan man ju jämka den kostnaden.

Du bär också ansvar för obetald hyra.


Skulle jag ha egen gård så skulle jag aldrig hyra in någon... vill jag komma åt ridsällskap så skulle jag skaffa medryttare på hästarna så får jag sällskap i alla fall=)
 
Klart ni ska våga ha inackorderingar, men se till att ha full koll på alla möjliga förutsättningar som kan drabba er. Sätt ett pris på vad detta är värt och lägg det som motbud när ni förhandlar med era framtida hyresgäster. Detta kommer att solla ut de mindre bemedlade hyresgästerna och de som fortfarande är intresserade är av den kvatlite som ni vill ha. De mindre bemedlade kan hamna någon annanstans, men inte hos er.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 154
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 473
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 199
Senast: Karamello30
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp