PS tränsen!

Pussmule

Trådstartare
Hej!
Är det någon/några av er som har något av ps tränsen? har funderat länge på ett men undrar, ni som har det, om det är så bra som många har sagt? blir hästen "gladare" och går bättre osv? är det bra läderkvalité? Är det helt enkelt värt att köpa? har inga problem alls i ridning och sånt med min häst, men vill ändå att han ska ha det bästa, om nu detta är det bästa? :)

Undrar detta eftersom dessa träns ändå kostar en del och vill veta att det är "rätt" träns att lägga pengarna på. :)
så dela väldigt gärna med er om era åsikter och allmänt om ps tränsen! :)
 
Sv: PS tränsen!

Jag hade ett flat out till min förra häst. Märkte ingen skillnad alls, lädret motsvarar inte priset heller.
 
Sv: PS tränsen!

Väntar på leverans av ett High Function, ska bli väldigt spännande att se vad min känsliga tjej tycker om det!!
 
Sv: PS tränsen!

Har precis hämtat ut ett High function, full, brunt, på posten, ser fint ut, väldigt mjukt läder och rejält träns utan att vara för tjockt o klumpigt. Har inte provat det ännu men det ser fint ut.
 
Sv: PS tränsen!

Har precis hämtat ut ett High function, full, brunt, på posten, ser fint ut, väldigt mjukt läder och rejält träns utan att vara för tjockt o klumpigt. Har inte provat det ännu men det ser fint ut.

okej det verkar ju bra! :) hade varit kul om du kunde skriva sen hur det satt och så :)
 
Sv: PS tränsen!

stelt och hårt för det priset.
Men allt handlar om vad man har för krav.
 
Sv: PS tränsen!

Fick hem ett flat out till min islandshäst förra veckan och jag är hittills väldigt nöjd:-) Inte märkt någon skillnad på honom men det trodde jag inte heller utan köpte det för att jag gillar funktionen:-)
 
Sv: PS tränsen!

Känns som att de tränsen är till för hästar som inte kan ha andra träns. Det är nog då man ser skillnad. Dvs om de är ömma bakom öronen, eller visar på något annat sätt att de vill ha av sig det.

Jag ska köpa ett på GHS och hoppas att min kan tycka det är skönt med träns igen. Har provat alla möjliga men hon vill bara ha av sig det direkt när hon får på sig det. Märkte även idag att hon reagerar när jag tryckte bakom öronen... Tur det inte är så långt kvar till Göteborg! :)
 
Sv: PS tränsen!

Jag provade ett som jag fick låna av en kompis. Märkte ingen skillnad alls på min häst, han visar förvisso inga tecken på obehag med sitt vanliga träns men jag ville ändå prova eftersom det verkar vara så bra utformat för hästen. Men tvärtom så tyckte jag att nosgrimman kändes lite klumpig och störande... blev lite besviken på att det inte gick att rida utan nosgrimma heller, utan att det blev hängandes två lösa remmar bredvid sidostyckena då. Nja, de tränsen passar inte våra behov i alla fall, men min kompis är nöjd med det så det är väl individuellt helt enkelt! :)
 
Sv: PS tränsen!

Jag har ett. Flying change revolution. Hade inga problem med min häst med andra träns och han går lika bra på alla bett och träns jag provat. Inte någon känslig häst.
Det är ingen som helst skillnad på han med detta träns. Bara att det är snyggt!! :) det känns iaf rejält och fint i lädret till skillnad från mina träns från hööks :) men ingen wow känsla!

Tror det kan ge en bättre känsla till känsliga hästar som är lite ömma eller har spänningar kring nacke hals och öron. Eller på något annat vis visar obehag. Kanske stretar lite vid mjukgörande osv. Men på en häst som annars funkar klockrent och känns fin så nja. Men jag köpte det enbart för snyggt. Förväntade mig ingen förändring hos min häst.
 
Senast ändrad:
Sv: PS tränsen!

Eftersom sidostyckena är fästa som de är blir det minimal skillnad på trycket i nacken, man ska nog ha en rejält känslig häst för att märka någon skillnad! Deras specialnosgrimmor sitter inte "bättre" än någon annan väl inpassad modell. Nej, jag köper inte deras reklam.
Dessutom har majoriteten av de jag känner till som köpt något av tränsen varit missnöjda med lädret... Men men, made in india.
 
Sv: PS tränsen!

Min häst är rätt okinkig så har inte sett något behov. Tycker dock de är lite klumpiga och dessutom fula :p

Tur alla har olika smak:D
 
Sv: PS tränsen!

Min häst AVSKYR tryck runt öronen och jag har provat Micklem, Difference, Freedom, äldre Dyon som är utskuret för öronen och mjukfodrat och ett PS med platt nosgrimma och pannband.

Min häst gillar Difference BÄST.
På andra plats kommer Micklem och det gamla Dyontränset.
Freedom från Harrys Horse fungerar också efter jag "byggt" om det lite.


Men det är MIN hästs uppfattning ;)
Däremot fungerade PS SÄMRE än vilket annat vanligt träns :(
 
Sv: PS tränsen!

Jag är inte förvånad, som sagt så skiljer de sig minimalt från ett vanligt nackstycke och de enda av de du nämner som faktiskt lämnar nacken/öronen fri är Difference och kopian från Harrys Horse. Synd när man lägger ner så mycket på nya produkter :-S
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 969
Senast: Nox
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 255
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 357
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
916
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp