PS tränsen!

Sv: PS tränsen!

Någon annan som har samma problem som jag?
Min Jump off nosgrimma ger efter vid den nedre nosgrimman. Lädret spricker upp i liksom två tunna läderremmar. Det var tydligen limmat... (Alltså två läderremmar ovanpå varandra)
Jag skickade tillbaka nosgrimman och fick en ny istället, men nu händer samma sak med den nya. :(
 
Sv: PS tränsen!

vanligt ljummet vatten och ex en wettexduk fungerar ofta bra o torka av den värsta skiten med. annars den vanliga tvålen i blå ask brukar alltid fungera bra, hööks tvål med lanolin tycker jag också är bra.
 
Sv: PS tränsen!

För att du inte använder förbygel? Eller finns det andra aspekter som gör att den inte faller sig i smaken? :) gillar att diskutera nya produkter :)
 
Sv: PS tränsen!

Jo, jag använder förbygel på min häst. Men jag tyckte denna var klumpig och ful med plattan och alla remmar. Ringarna på martingalen såg bara klumpiga ut.
 
Sv: PS tränsen!

För mig är grejen med en förbygel att den går att använda på hästar som har för låg halsansättning eller annat som gör att en brösta är svår att passa in på ett bra sätt. "High five" ser ut som någon märklig korsning mellan förbygel och brösta och jag ser inte poängen med konstruktionen. Utöver det håller jag med Bison om utförandet; jag tycker att den ser ut att vara lite klumpigt gjord.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 975
Senast: Nox
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 255
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 357
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
916
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp