PS tränsen!

Sv: PS tränsen!

Då har vi väldigt olika erfarenheter.
Jag ser inget positivt med massa skum.
 
Sv: PS tränsen!

Vill inte säga vad som är rätt/fel för jag vet inte egentligen. Och så handlar inte denna tråden om det heller! :)

Förövrigt så väntar jag på mitt flying change träns. Nu får ps verkligen en prövning när jag ska prova tränset på min pålle ;)
 
Sv: PS tränsen!

*kl*

Min stallägare har två PS träns. Tror det är Flat Out. Vilket jla skitläder! Är helt förundrad över hur dåligt det är faktiskt. Mina betydligt billigare GlenGordonträns har milsvid bättre kvalité. Är inte så himla övertygad om funktionen heller och är verkligen inte förtjust i de breda nackstyckena. Kort sagt, skulle aldrig köpa ett. Micklem däremot tycker jag betydligt bättre om!
 
Sv: PS tränsen!

Jag får se när jag får det. Om man inte är nöjd kan man ju alltid lämna tillbaka :)
Min kompis jobbar hos Pernilla André en gång i veckan, hon har ett ps till en häst som va som min från början. Och den hästen går jätte fint och lugnt med de tränset. Vet dock inte vilken modell det är!

Youngster sägs ju vara jätte mjukt och bra läder. Men får se när mitt kommer :)
 
Sv: PS tränsen!

Jag har också klämt på två träns idag, Flat Out. Skrattretande, lädret var ruggat och torrt. Inte imponerad utav vare sig design, funktion eller kvalite tyvärr.
 
Sv: PS tränsen!

ja det kan man! Käkrem är inget krav och exempelvis "jump-off" nosgrimman räknas som engelsk.
 
Sv: PS tränsen!

Snabbknäppen är helt okej. Men däremot ser det ut som det är ett par pärlor eller liknande på flärpen till snokremmen (på två av fyra bilder iaf...).
 
Sv: PS tränsen!

kl*

Pärlorna på snokremmen är något man köper till, på "orginalutförandet" är det inge bling på flärpen
 
Sv: PS tränsen!

Aaa, ja jag har då inga pärlor på min flärp så då behöver jag inte oroa mig ;)
 
Sv: PS tränsen!

Lite efter.. Men man får inte tävla med snabbknäppe till bettet i dressyren. Det måste vara läder till bettet, inåt eller utåtvända spännen spelar ingen roll. Men inte snabbknäppe :)
 
Sv: PS tränsen!

Jag köpte ett Micklem till min 6-åring för ett halvår sedan.
Hon gillade det inte alls! Slog med huvudet och hängde i bettet ....
Bytte tillbaka till det trationella med remontgrimma och hästen blev nöjd ...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 962
Senast: Nox
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 254
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 353
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
916
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp