S

Stormogul

Någon mer än jag som har en pudel och är helt galet förtjust i rasen? :)
 
Sv: Pudel?

Har ingen egen än, men får mest troligt hem en svart toypudelhane hem till mig i april :)
Vi har alltid haft pudel i familjen, just nu har föräldrarna en toypudeltik på 9 år! Tycker det är en fantastisk ras :love:

Vad är det för en du har?
 
Sv: Pudel?

Vad mysigt! Jag har en kungspudel som heter Lenny Kravitz, fast han är rätt liten så folk tror ofta att han är en mellanpudel.
Men nu är det delad vårdnad med föräldrarna, men funderar på att skaffa en mellan eller toy när jag skaffar en egen om några år :)
 
Sv: Pudel?

Min pojkvän har en storpudel som jag älskar!
Jag har alltid velat ha en, men min far har sagt nej. Han tycker inte det är någon riktig hund;)
 
Sv: Pudel?

Vad kul att det ändå är folk som har pudlar! :)
 
Sv: Pudel?

Någon mer än jag som har en pudel och är helt galet förtjust i rasen? :)

Jag har ingen men ute i stallet där jag har hästen så har dom tre stycken! En dvärg, en mellan, och en stor:D En grå, en vit och en aprikos(i nämd ordning):bump:
 
Sv: Pudel?

Tack!
Hon är så himla underbar, är väldigt glad att jag har henne.
Skulle vilja ha en "minitrixie" också, dvärg eller toy men det får nog vänta några år..
 
Sv: Pudel?

Tack!
Hon är så himla underbar, är väldigt glad att jag har henne.
Skulle vilja ha en "minitrixie" också, dvärg eller toy men det får nog vänta några år..

Dvärgpudlar är bara för härliga :D Men jag är även förälskad i storpudlar. Hur gamal är din tjej?
 
Sv: Pudel?

ja, jag träffade en aprikosfärgad dvärgpudel för några veckor sedan och blev helt förälskad! :D
Trixie fyller nio nästa år, men vi har bara haft henne sen hon var fem hon är en omplasering kan man väl säga.
 
Sv: Pudel?

Ja jag köpte en dvärgpudel som till slut blev mellanpudel :D

Egentligen var det dottern som själv sparade till den och jag måste erkänna att jag först blev lite förskräckt! :eek: En Pudel!!??

Vi har alltid haft Schäfer och Labradorer inom familjen och nu en PUDEL? Tyckte det var ena jäkla "kärringa" -hundar ... men ack så fel jag hade! Snacka om förutfattade meningar :angel:

Maken till trevlig hund har jag aldrig varit med om! :love: Lekfull och skojjig som värsta clownen och pigg på allt. Men han ligger lika gärna och gottar sig i soffan med husse och matte som att ge sig ut på äventyr. En sådan hund passar oss perfekt :D

Vi ställer inte ut vår pudel och klipper honom själv eftr behov så det är inte alltid han ser ut som en "typisk" pudel men han är väldigt söt och charmig. :love:


Här är han dock i lite väl mycket behov av klippning men ganska charmig ändå :)
http://i54.photobucket.com/albums/g112/Siggebus/P7020832.jpg
 
Sv: Pudel?

Tjenare !
Pudeltanten här.:rofl:
För närvarande har jag 9 pudlar hemma (2 valpisar som förhoppnings vis flyttar snart:angel:)
Det är 2 storpudlar (svart,brun)
1 mellan (svart)+två mellis valpar.
3 dvärg (svart,brunt,vit)
1 toy (brun)
Pudlar är verkligen en mångsidig ras.
Måste säga att man blir lite väl pudelgalen i bland.
Samlar även på all som är en pudel på eller prydnads sak , har ca 70st porslins pudlar+leksaker i form av pudel,tröjor, väskor mm.
 
Sv: Pudel?

Tjenare !
Pudeltanten här.:rofl:
För närvarande har jag 9 pudlar hemma (2 valpisar som förhoppnings vis flyttar snart:angel:)
Det är 2 storpudlar (svart,brun)
1 mellan (svart)+två mellis valpar.
3 dvärg (svart,brunt,vit)
1 toy (brun)
Pudlar är verkligen en mångsidig ras.
Måste säga att man blir lite väl pudelgalen i bland.
Samlar även på all som är en pudel på eller prydnads sak , har ca 70st porslins pudlar+leksaker i form av pudel,tröjor, väskor mm.

Vad trevligt med pudeltanten med de vackra pudlarna. ;) Dina härliga bruna pudlar, så söta
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
724
Övr. Hund skulle passa om man har Border Collie, men skulle vilja ha en något mindre, lättsam hund som fortfarande vill hänga med på långa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 878
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Velar mellan dessa raser. Ser för- och nackdelar med alla. Tycker om alla väldigt mycket. Har minst erfarenhet av pudel. Har funderat...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 536
Senast: Mkb
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 211
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp