Bukefalos 28 år!

Sv: Pudel?

Ingen annan som har en toy pudel?? :)

Vore kul med lite fler söta ;) bilder på era sötingar :idea:
 
Sv: Pudel?

*knapplån*

Här är två av svägerskans pudlar (dock är den gråa inte renrasig pudel):
631839.jpg
1073967.jpg
631836.jpg



Hon har även en brun mellanpudelhane och en grå kungspudeltik men jag har inga bilder på dem uppladdade.
 
Sv: Pudel?

Halloj! Jag har en storpudel kille på sju månader. Vi har varit på en utställning hitills men hoppas på fler.

Jätte kul med en pudel tråd =)
 
Sv: Pudel?

Åhhh nu längtar jag ännu mer efter en storpudel, när jag ser alla härliga bilder. Har velat ha en pudel i hela mitt liv, men konstigt nog har det kommit en massa andra hundar mellan. Terriern vi har nu är 13år och jättepigg...tro inte att jag önskar livet ur honom :banana: för jag vill att han ska leva några år till. Älskar den jycken :love:

Men sedan ska jag och min sambo köpa en storpudel har vi bestämt. De är så himla läckra hundar tycker vi båda.
 
Sv: Pudel?

Måste ni vänta? Kan ni inte ha två hunder parellelt? :)
 
Sv: Pudel?

Måste ni vänta? Kan ni inte ha två hunder parellelt? :)

Ja vi måste vänta för han har de senaste blivit så himla svartsjuk. Katten vi hade var han på, trots att han är rädd för katter. Det började visserligen när katten var sjuk och jag måste sköta honom extra mycket (fast sedan fick kan cancer och måste avlivas i alla fall :cry: ). Nu när vi ibland ser efter andras hundar är han jobbig, både för sig själv och för oss. Så med hänsyn till att han ska få ett bra och lugnt slut på ålderdomen så väntar vi.
 
Sv: Pudel?

Här är min pärla!
Bilden tagen när han var tre månader.

IMG_2596.jpg
 
Sv: Pudel?

Vilken söt!!!

Tycker pudelpäls ser och är så himla mjuk och go jämfört mot många andra hundars!
 
Sv: Pudel?

Kastar in senaste bilden på mitt krull...
17355524.jpg

Hans stora kärlek i stallet! Tyvärr verkar känslorna ej vara besvarade...:(
 
Sv: Pudel?

Vilken söt!!!

Tycker pudelpäls ser och är så himla mjuk och go jämfört mot många andra hundars!

Kan pudlars päls vara olika på individer eller beror det på klippning? En dvärgpudel jag klappade på en gång var inte alls skön att ta på. Kändes som att klappa en sån där krullig hård pälsjacka som kvinnor hade på 60 eller 70 talet (eller när det nu var).
 
Sv: Pudel?

Ja jag födder upp pudlar.
Gå ut och gå med hundarna funkar bra bara man inte stötter på några andra hundar(ett tips när man har så många är att man har olika färger på kopplen).
Ska ha pudel promenad på söndag
(jag är ombud för spk i östergötlandsa pudelklubb).
Sist så kom det ca trettio pudlar med sina ägare.
Det som är så bra med pudlar är att det nästan aldrig blir några bråk när man släpper i hop så många på en gång.


Jag vill också hemskt gärna följa med på dina promenader!! Bor också där juhu!!! Ska du gå ut något med snart?? Wiee så roligt det skulle vara och få prata pudel med en massa råd.:bump::banana:
 
Sv: Pudel?

Ja han är min pärla :D
Man tackar säger prinsen som ligger vid mina fötter i sängen:bump:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
794
Övr. Hund skulle passa om man har Border Collie, men skulle vilja ha en något mindre, lättsam hund som fortfarande vill hänga med på långa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 030
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Velar mellan dessa raser. Ser för- och nackdelar med alla. Tycker om alla väldigt mycket. Har minst erfarenhet av pudel. Har funderat...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 596
Senast: Mkb
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 259
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Hundlucka

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp