Bukefalos 28 år!

Sv: Pudel?

Tjenare !
Pudeltanten här.:rofl:
För närvarande har jag 9 pudlar hemma (2 valpisar som förhoppnings vis flyttar snart:angel:)
Det är 2 storpudlar (svart,brun)
1 mellan (svart)+två mellis valpar.
3 dvärg (svart,brunt,vit)
1 toy (brun)
Pudlar är verkligen en mångsidig ras.
Måste säga att man blir lite väl pudelgalen i bland.
Samlar även på all som är en pudel på eller prydnads sak , har ca 70st porslins pudlar+leksaker i form av pudel,tröjor, väskor mm.

Pudeltanten, vilket skönt namn! :D:rofl:
Föder du upp pudlar? Kan tänka mig att det är rätt svårt att gå ut med alla på en gång? :D
 
Sv: Pudel?

Mina föräldrar har en toypudel.. riktigt go.. e runt 12 år gammal nu eller mer. håller ej koll på det.. när man är där o ska sova över så ska hon alltid ligga i min säng uppe vid mitt bröst o helst nerkurad under det varma täcket:banana: Lägger in några bilder på henne..

Har tyvärr inte så bra bilder på henne då hon e svår o ta kort på..
1485507.jpg

1485516.jpg

Min ena hund o Tessi ( Som hon heter) Egentligen heter hon lövets lövets ronja..
1487090.jpg
 
Sv: Pudel?

Pudeltanten, vilket skönt namn! :D:rofl:
Föder du upp pudlar? Kan tänka mig att det är rätt svårt att gå ut med alla på en gång? :D

Ja jag födder upp pudlar.
Gå ut och gå med hundarna funkar bra bara man inte stötter på några andra hundar(ett tips när man har så många är att man har olika färger på kopplen).
Ska ha pudel promenad på söndag
(jag är ombud för spk i östergötlandsa pudelklubb).
Sist så kom det ca trettio pudlar med sina ägare.
Det som är så bra med pudlar är att det nästan aldrig blir några bråk när man släpper i hop så många på en gång.
 
Sv: Pudel?

Har haft en dvärg och en mellan. Dvärgen var underbar, jobbade som avbytare då och hade pudlen med i lagårn. Bönderna skrattade alltid när de fick se vilken ras jag hade med. Men alla älskade honom. Nackdelan med honom var att han tyckte om när korna slickade på honom och sen brukade han rulla i spånet.
 
Sv: Pudel?

Men vad menar ni när ni säger att de "arbetar"?

Jag tror de menar att deras hundar tränas/tävlas i någon bruksgren t ex spår, sök eller liknande. Eller de kanske är räddningshundar eller servicehundar.

Dvs de ligger inte bara och gottar sig i soffan eller springer runt i utställningsringen och är vackra. :D

Var inne och tittade på "Sagafrahaelis" bilder på pixbox och där kunde man se att den ena hunden hade spårsele och spårlina på sig.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Pudel?

Jag tror de menar att deras hundar tränas/tävlas i någon bruksgren t ex spår, sök eller liknande. Eller de kanske är räddningshundar eller servicehundar.

Dvs de ligger inte bara och gottar sig i soffan eller springer runt i utställningsringen och är vackra. :D

Var inne och tittade på "Sagafrahaelis" bilder på pixbox och där kunde man se att den ena hunden hade spårsele och spårlina på sig.

Ok om det är det man kallar en arbetande pudel så har jag också en hehe;) Räknas lydnad?
 
Sv: Pudel?

I dag kom det elva pudlar av alla fyra storlekar och det var bara tikar;) på våran återkommande pudelpromenad här i östergötland.
Det är alltid lika kul att träffa andra med samma ras.
Pudeltanten önskar alla andra pudelfreak
GOTT NYTT PUDELÅR
 
Sv: Pudel?

Min kan man knappast kalla för något annat är en sprallig soffpotatis :D
 
Sv: Pudel?

Har ingen pudel, men funderar starkt pa att skaffa en till varen/sommaren! En storpudel blir det, men fargen ar jag osaker pa. Var helt inne pa svart, men har sett mkt vackra vita ocksa!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
795
Övr. Hund skulle passa om man har Border Collie, men skulle vilja ha en något mindre, lättsam hund som fortfarande vill hänga med på långa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 035
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Velar mellan dessa raser. Ser för- och nackdelar med alla. Tycker om alla väldigt mycket. Har minst erfarenhet av pudel. Har funderat...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 629
Senast: Mkb
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 261
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp