Bukefalos 28 år!

Sv: Pudel?

Jag vill också hemskt gärna följa med på dina promenader!! Bor också där juhu!!! Ska du gå ut något med snart?? Wiee så roligt det skulle vara och få prata pudel med en massa råd.:bump::banana:

Vi har promenaderna varje månad. Alltid sista söndagen i månaden.
Titta in på spks(svenska pudelklubben)hemsida för info och tele nr till mig eller skicka ett pm till mig så kan jag berätta mer.
 
Sv: Pudel?

Vi har promenaderna varje månad. Alltid sista söndagen i månaden.
Titta in på spks(svenska pudelklubben)hemsida för info och tele nr till mig eller skicka ett pm till mig så kan jag berätta mer.

:bow:Slår dig en pling på måndag! :D
 
Sv: Pudel?

Kan pudlars päls vara olika på individer eller beror det på klippning? En dvärgpudel jag klappade på en gång var inte alls skön att ta på. Kändes som att klappa en sån där krullig hård pälsjacka som kvinnor hade på 60 eller 70 talet (eller när det nu var).

Jag vet inte riktigt!
Däremot vet jag att efter min pudel är borstad så blir pälsen sjukt mycket mjukare och lenare! :smirk:
 
Sv: Pudel?

Kan pudlars päls vara olika på individer eller beror det på klippning? En dvärgpudel jag klappade på en gång var inte alls skön att ta på. Kändes som att klappa en sån där krullig hård pälsjacka som kvinnor hade på 60 eller 70 talet (eller när det nu var).
Alla pudlars päls ovasett färg är olika, en del har mjukare andra hårdare.
Pälsens struktur beror även på hur ofta man badar och klipper dom.
 
Sv: Pudel?

Menar du individuell päls? Eller per "grupp" t.ex. storpudlar har en viss sort och mellanpudlar en annan osv.
 
Sv: Pudel?

Ja det är välldigt varierande. Min har välldigt mjuk päls. Pälsen brukar bli mjukare om man rakkammar den med karda medans man fönar. Kamma med karda samtidigt som man fönar pälsen efter bad. Det blir supermjukt och fint.
 
Sv: Pudel?

Har haft olika raser men pudlar är de klokaste jag stött på. Fick min första när jag var nio år (aprikos mellanpudel). Han blen 16½ år och följde mig genom barndomen, tonåren, boende i studentkorridor, första sambolyan och slutligen på egna gården medd barn, hästar och katter. han fick sluta sina dagar i stallet medan jag gråtande kramade en hästhals.
Sedan dess har jag haft: bernersennen (ursnäll), tax-drever (smart men kaxig), storpudlar (mor och dotter - urkloka, tänkte själv ut saker), old english sheepdog (trevlig men henne tog dottern med när hon flyttade), newfounland ( ÄLSKAR matte men måste jag röra mig), långhårig schäfer (pigg och lättlärd, samarbetsvillig) och nu nya schäfervalpen 11 veckor (gosig). Tänk så olika personlighet raserna/individerna har. Har alltid haft två hundar samtidigt.
Min dotter har en storpudel nu som är världens piggaste hund, få se om hon blir lika smart som mina var.
 
Sv: Pudel?

Är det någon som har koll på medellivslängd på pudlar? Längre eller kortare än andra raser? Eller lika lång kanske?
 
Sv: Pudel?

Jag har fattat det som att dom lever längre, fast jag vet inte. Vi hade iallafall en dvärg i familjen som blev 14...
 
Sv: Pudel?

Pudel är känd för att vara en ganska frisk ras med hög medellivslängd, vet dock inte exakt siffra. Jag träffade en pudel som var 21 år. Hade aldrig kunnat tro att han var så gammal:)
 
Sv: Pudel?

*knapplån*

Här är min sötnos :love:
Bobbyhills Dennis, förvuxen dvärg så liten mellan är han, lat sällskapshund som sover i sängen bredvid mig eller mamma :D
han är 10½ år nu :)

profilbild


nyklippt i reflextäcket


oklippt men SÅ SÖT!


min favvobild


ursäkta för bildbomben :crazy:
 
Sv: Pudel?

KL

Får också lägga in lite bilder på min älskling!

Lenny-1-39JpegMindre.jpg


Lenny-1-31Mindre.jpg


Lenny-1-24JpegMindre.jpg


Lenny-1-19JpegMindre.jpg


Lenny-1-14JpegMindre.jpg


Lenny-1-12JpegMindre.jpg


Lenny-1-8JpegMindre.jpg
 
Sv: Pudel?

Pudeltanten, du som är expert! Har du något bra tips på att lindra badskräck? Min Lenny hatar att bada, finns det något sätt att få honom att hata det lite mindre?
 
Sv: Pudel?

Min hund gillade heller inte att bada från början. Han vågade inte gå i. Jag bar upp honom och tog med honom ut en bit. Därefter älskar han att bada. Han behövde bara komma över den första biten och rädslan.
Bild29355.jpg

Bild280.jpg


Visst är en pudel härlig då de är blöta haha:smirk: Här har han en dålig hårdag =)
Bild0866.jpg
 
Sv: Pudel?

Du menar att lite forcerad badning kan göra susen?
 
Sv: Pudel?

Är väl olika från hund till hund. Min var ju redan nyfiken på det och ville så gärna i men vågade inte ta det stegent. Så jag tog med honom ut då jag själv badade och släpte inte ner honom men han blev ju lite blöt då jag höll honom. Därefter gick jag in till stranden med honom igen och satte ner honom och så gick jag själv ut i vattnet igen och kallade in honom. Då vågade han sakta komma efter och idag kastar han sig i själv. Jag menar ju så klart inet att du ska ta och kasta i din hund om den är jätterädd. Man kan försöka hjälpa dem på traven lugnt och en bit i taget. Sen finns det ju alltid hundar som endå inte gillar att bada
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
821
Övr. Hund skulle passa om man har Border Collie, men skulle vilja ha en något mindre, lättsam hund som fortfarande vill hänga med på långa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 067
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Velar mellan dessa raser. Ser för- och nackdelar med alla. Tycker om alla väldigt mycket. Har minst erfarenhet av pudel. Har funderat...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 657
Senast: Mkb
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 279
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp