Bukefalos 28 år!

Sv: Pudel?

Knapp
Ett stycke mobilkamera-bildbomb!
32453908.jpg

32453909.jpg

32453910.jpg


Galen film! (Sämst kvalité!)

Lite trött blev han faktiskt efter den där löprundan:
32453912.jpg

32453913.jpg


Det är sommar! Nästan...
 
Senast ändrad:
Sv: Pudel?

*KL*

Nu är "min" tik parad! Så håll tummarna för att det ligger en brun tik på tillväxt för mig! :banana:
 
Sv: Pudel?

+MiiaLi +yennork

Ja, det är fantastiskt vilken energi han har! Han blir så lycklig också när det finns maskrosor på ängen som man kan ta så att matte jagar en :p
 
Sv: Pudel?

En ny bildkavalkad från oss :)
Totte älskar sin nya uteplats på balkongen och ligger ofta och solar/spanar ut över sitt område :D

00111.jpg


0087.jpg


0095.jpg


0254.jpg
 
Sv: Pudel?

KL

badar ni alltid hundarna innan ni rakar kroppen med kortare skär?

Har nämligen beställt skär 5,7 och 30 som komplement till mina 4 och 10 samt 7/8 skär.
 
Sv: Pudel?

Alltid bad och genomborstning, tycker skäret "hakar upp" sig annars om det är lite tovigt och dant.
 
Sv: Pudel?

*KL*

Nu är "min" tik parad! Så håll tummarna för att det ligger en brun tik på tillväxt för mig! :banana:

Spännande! Håller tummarna!:)

Igår var det "hopp över hinder" på lydnadskursen. Det fixade Pudliga Prinsen galant - nästan. Han sitter kvar, hoppar på kommando - och studsar upp på mattes ben, jättelycklig. Men ingången kan vi ta senare. :D

Vi delade upp oss i smågrupper, PP och en mops fick ett hinder som stod i skuggan. Vid ett annat höll två flamsiga schäfrar på. Både PP och mopsen tittade på dem med avsmak.

Mopsen: "De hade aldrig platsat vid Kejserliga kinesiska hovet!"
PP: "Inte vid hovet i Versailles heller. Plebejer!"
 
Sv: Pudel?

Haha, precis så är Bingo också, studsar på benet i ingången. Nu är det ingenting som jag lagt krut på någonsin, och kommer inte göra heller eftersom att någon lydnads karriär blir det inte för vår del.

Paradiset: Jag skulle vilja säga alltid, men sist så slarvade jag med stora vita. Han var så långhårig och tar sån ofantligt tid att bada att jag bara rakade ner :o Stackars skär, men hunden lider inte. Min maskin klipper inte hackigt eller ryckigt, däremot upplever jag att det blir ett jämnare resultat om man badat och fönat innan, lilleman badas alltid innan och klipps nästan uteslutande med sax, men då har han en mycket tunnare päls, tar bara 1 timme och 45 minuter och föna, stora herrn tar minst 4, och det har jag sällan lust med... :cool:
 
Sv: Pudel?

Knapp
Puh! Här är det varmt, vill jag lova! Just nu visar termometern på min balkong 30 grader i skuggan!

Vi har just kommit hem från en "promenad" och Devon ville nog bara hem. Jag har nog aldrig sett honom springa så lite och ha så lite energi.

Han orkar knappt hålla uppe svansen!
32472028.jpg


"Kan vi gå hem nu? Snääälla?"
32472029.jpg
 
Sv: Pudel?

Nu har jag ingen aning om vad som har hänt på den här tråden eller vad som diskuteras men jag måste ju skryta med min och mors finfina klippning. Vad får inte Skruttpudeln utstå för att vara fin på Pudelns Dag, som vi hade i Hässleholm den 6 juni :) Vi vann faktiskt får "klippklass" på den lilla klipptävlingen :angel:

Nu ser han ju inte så jäkla munter ut, men det var med liggande svans eller med mig och en vit klänning i bakgrunden = ingen bra kombination ;)
32472902.jpg


Inspiration av Georgette från Oliver och gänget :love:
32472903.jpg


/Jenny
 
Sv: Pudel?

Kul frisyr!

Pudelns Dag i Hässleholm? Där ser man, nu jobbade jag, så jag hade ändå inte kunnat kolla om jag hade vetat det.
 
Sv: Pudel?

Haha :D

*kl*

Nu har grabbarna hängt med oss på deras premiärtur i fjällen! Det har blivit en massa båtåkande, fjällvandring och mys, helt underbart har vi haft det och trots det tokvarma vädret som varit har dom varit på allerten och redo för äventyr!
 
Sv: Pudel?

Vi har funderat på att fjällvandra vi också och dra med Totte, tycker det verkar så himla härligt :) vars har ni varit?

KL.
Totte älskar att leka i sängen, lyckades fånga honom idag (han brukar sluta så fort jag ska fota/filma) och det måste vara det första ni ser av honom i rörelse :D haha. Observera pallen som han måste ha för att överhuvudtaget ta sig upp i sängen!
http://smg.photobucket.com/albums/v418/pepp/?action=view&current=V140611_1921.mp4

Sen minns jag inte om jag lagt upp denna;
http://smg.photobucket.com/albums/v418/pepp/?action=view&current=MOV00143.mp4

Vardagen med en halvdöv hund :crazy:
 
Sv: Pudel?

Vi har turen att ha stuga i adolfsström, eller tja, sambons sida har, men det är bara hans farföräldrar och vi som är där, hur lyxigt som helst! Nu var det som sagt ganska varmt när vi var där, grabbarna var inte så besvärade av det, men vi tog trots det inte så långa turer som vi hade önskat. Vi ska upp och spendera semestern där, det är i slutet av sommaren och hoppas att det blir lite mindre varmt så vi kan ta med tältet och rent sova ute och gå långa dygns turer :)


Och charmiga Totte, vi måste ju passa på att synas någon gång, om du är sugen? Jag menar så långt är det inte till Luleå ju :p
 
Senast ändrad:
Sv: Pudel?

KL
Det var ett tag sen jag var inne här. Lite uppdatering från oss. Här har vi haft det jobbigt de sista dagarna. Jappisen åkte in akut till djursjukhuset natten mellan tisdag och onsdag och blev inlagd. Jag fick hem honom igår eftermiddag och han har bara legat sen dess. Han vill inte ens gå ut vilket inte alls är likt min pigga glada lilla kille. Jag kan se en liten förbättring sen igår då han är lite piggare och har fått i sig mat idag och fått behålla den. Nu får vi bar ahoppas medicinen hjälper fort så han snart är pigg igen och inte har ont.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
821
Övr. Hund skulle passa om man har Border Collie, men skulle vilja ha en något mindre, lättsam hund som fortfarande vill hänga med på långa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 067
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Velar mellan dessa raser. Ser för- och nackdelar med alla. Tycker om alla väldigt mycket. Har minst erfarenhet av pudel. Har funderat...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 654
Senast: Mkb
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 279
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp