Bukefalos 28 år!

Sv: Pudel?

Vad långt bak tråden var!
Totte har också sommarfrisyr nu, lättast när man ska hålla på bada, man orkar ju inte föna varje dag :)

Nu sen igår så är vi hundvakt åt mamma och pappas pudeltjej Alice:
004-6.jpg


005-10.jpg

007-4.jpg


Förra veckan var vi hundvakt åt sambons föräldrars husky Elsa:
Picture0003-1.jpg
 
Sv: Pudel?

Fina bilder, som alltid :)

Här har även min lilleman fått sommarfrisyr, dock inte med mening... Badade i saltvatten och jag fick en tillfällig hjärnblödning tror jag (kan jag skylla på gravidhjärnan måntro?) och "rufsgnuggade" honom torr... Det blev en enda stor tova hela pälsen, så den fick skalas av. Stora vita är väl jämt i sommarfrisyr mer eller mindre, och tack och lov är det för han och husse är ute och simmar några dagar i veckan nu, och dom tycker det är minst lika roligt båda två :)
 
Sv: Pudel?

Tur att du inte ställer ut :D förstår inte hur folk orkar hålla sina pudlar i full päls på sommaren, vilket JOBB det ska vara, men då är jag rätt lat också!
Nu fick jag upp en syn i huvudet, simmar husse och vit omkring båda två i vattnet? :D
 
Sv: Pudel?

Jag hade ju tänkt ställa... Men då slapp jag bestämma mig, och nästa sommar finns inte en chans att jag kommer hålla honom i päls misstänker jag.

Jajamensan, dom simmar båda två! Jag hänger också med emellanåt, men lilla gula tycker inte det är så kul att simma så vi brukar hålla oss där han bottnar och roa oss där istället :)
 
Sv: Pudel?

Deras Pudliga Högher går inte frivilligt djupare än tassdjupt, även om jag tror Pudliga Prinsen skulle kunna lära sig uppskatta en simtur.

Den här veckan har vattnet mest kommit uppifrån i form av regn. Inte alls populärt. Tur att man kan krypa ner i mattes säng när man kommer hem från morgonrundan med husse...:crazy:
 
Sv: Pudel?

Jag har lyckats vänja Devon till viss del, han simmade några gånger när vi var i stugan. Under viss protest, men ändå! :D

Matte har blivit överlycklig, eftersom att han har gått upp massor i vikt! I våras stod vågen på 7.8 kg. Nu står den på 8.7 kg, alltså en viktökning på 900 gram! Jag är helt salig och folk tycker också att han har blivit biffigare. Yey! Han äter upp all mat och blir exalterad när maten serveras. Det har han väl knappast nånsin blivit!

Bilder kommer också!
Foto0143.jpg

Foto0154.jpg


Biffen
Foto0160.jpg


:angel:
 
Sv: Pudel?

Härlig svans!

Deras Pudliga Högheter njuter av att semestra i husvagnen. Matte och husse inom bekvämt räckhåll, massor av intressanta saker att nosa på och hundar att skälla på :o, goda smakbitar när vi grillar...
 
Sv: Pudel?

Tack, kameran och jag är inte riktigt vänner just nu, har nytt objektiv, men dom blev hyfsade :)
 
Sv: Pudel?

Har äntligen köpt mig en kamera som lyckas fånga Melvins färg exakt! Han är ju svart med grå inslag jämnt över hela men stålgrå när han rakas ner och alla vet väl hur svårt det är fånga svarta hundar med blixt och enkel digitalkamera. Här i hans favoritbädd en nyinköpt biabäddskopia från H**KS

IMG_0105.jpg


Nyklippt i en frisyr som syrran kallar mix av lejon och hyena :D
 
Sv: Pudel?

Lite nya bilder på Jappisen från vår semester. Min lilla kille älskar ju att bada men är inte så bra på att simma ;)

DSC03286.jpg


DSC03314.jpg


DSC03350.jpg


DSC03347.jpg


DSC03377.jpg
 
Sv: Pudel?

Härligt att se alla pudelbilder.

Mina små lurv är rätt billiga just nu. en och en är de små änglar, men är de två (eller tre, när islänningen är med) ska det dras i koppel och bjäbbas och göras utfall mot hundar vi möter...:devil: Tur att de är så små och söta, folk ler bara överseende när de härjar.
 
Sv: Pudel?

Här var det sommarstiltje!:laugh:

Jag har varit nyfiken på Rallylydnad ett tag, men aldrig sett det i verkligheten. Men idag hade Simrishamns BK Öppet Hus med uppvisning av bl a just RL, sp vi körde såklart dit.

Vi fick inte bara se RL, jag och Pudliga Prinsen fick prova också. Det var jättekul, tyckte jag i alla fall.;) PP var med på noterna också, inga tråkiga longörer som i vanlig lydnad. Han tycker fotgåendet är seeeeggt... Här hände det något hela tiden, och matte fick peka och visa, inte bara marschera.

Nu ska vi bara leta upp något trevligt ställe vi kan träna RL på.:)-
 
Sv: Pudel?

Ett inlägg på Facebook ledde till ett tips om kurs, så på tisdag börjar vi. Hoppas Pudliga Prinsen uppskattar det.;)
 
Sv: Pudel?

Vad roligt med kurs. Jag funderar ckså på att gå en varierande kurs. Vi har ju plats kvar i vår lydnadsgrupp men jag har gjort ett upphåll där pga att han alltid lyckas få i sig något på planen och blivit dålig. Nu har jag hittat en kurs som hålls i en park istället för på bk och där är det inte lika lätt att hitta tappat godis på marken
 
Sv: Pudel?

Melvin har ju fått en bror nu! Lurchern Willaim från Irland! Så nu springs det här varje dag så Melvin kommer få världens kondis ;) William är bara lite större, väger samma men är framförallt längre. Och ja, han tillför en hel del med sitt lugn. Melvin går bättre i koppel nu, skäller knappt på dörren och visar mer respekt överlag. Lär sig vänta på belöning och kommando och så vidare.

fin-1.jpg


trtt.jpg


grver.jpg


w3.jpg


w5.jpg




Vi hämtade honom på Arlande den 24:e aug och de börjar verkligen trivas ihop nu! Vågar sova ihop och så!
 
Sv: Pudel?

Rallylydnad är riktigt kul! Har gått någon kurs med lillhunden och tanken var att komma iväg och tävla nu den 20 tror jag det var, men då jag tyvär varken kan ta mig i bil dit ner eller genomföra något program med någon imponerande hastighet så får det ligga på is tills nästa år.

*kl*

Här går det på sparlåga, jag har så grymt ont i fötterna och rygg efter en arbetsdag att det blir långsamma promenader och mycket hjärnaktivitet för mina monster istället, emellanåt drar jag och husse ut på en sökrunda med stora vita och lägger något spår åt lillen, men eftersom att jag förtvivlat försöker att inte sjukskriva mig trots flera påtryckningar så tar vi det lugnt och jag lägger min energi på jobbet istället. Men mysstunder blir det mängder av, tack och lov uppskattar grabbarna det också! :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
795
Övr. Hund skulle passa om man har Border Collie, men skulle vilja ha en något mindre, lättsam hund som fortfarande vill hänga med på långa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 031
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Velar mellan dessa raser. Ser för- och nackdelar med alla. Tycker om alla väldigt mycket. Har minst erfarenhet av pudel. Har funderat...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 626
Senast: Mkb
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 261
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp