kamomillo

Trådstartare
Träffade en gullig Pumi i kväll.
Snälla hjälp mej, Berätta allt ni vet om just Pumi.
Ös på!
Jag måste stilla min nyfikenhet.

* Jenny *
 
Träffade en gullig Pumi i kväll.
Snälla hjälp mej, Berätta allt ni vet om just Pumi.
Ös på!
Jag måste stilla min nyfikenhet.

* Jenny *
Superrolig hund med stor personlighet ❤️ Lätt att träna, hänger med på det mesta.
Har fyra tikar, och just nu en valpkull med sju små lakritstroll 🥰
Våra tävlar agility, lite rallylydnad och provat lydnad, men det är nog mer att det inte passar mig. Utställning och Nose work funkar fint.
De har stor intensitet, men iaf våra kan absolut klara sig med en promenad en del dagar, blir de lite rastlösa brukar det funka med en stunds trick/rally inomhus.
Hd finns, men är inget jättestort problem. Klåda har jag hört några har problem med, men som i alla raser gäller det att kolla vad man köper.
Mentaliteten likaså, kolla linjer, träffa föräldrarna om du hittar en kull som känns intressant.
Kan ha lätt till skall, men man får vara bestämd så är det träningsbart.
Fäller inget, man kammar igenom pälsen nån gång i veckan och klipper med sax (om man vill ha den rastypisk) en gång i månaden, tar ca 30-40 minuter när man är van.
PM:a gärna frågor 😊
 

Bifogade filer

  • A208EF3C-6B3F-4415-862A-EA47FCD671F3.jpeg
    A208EF3C-6B3F-4415-862A-EA47FCD671F3.jpeg
    298,6 KB · Visningar: 57
Superrolig hund med stor personlighet ❤️ Lätt att träna, hänger med på det mesta.
Har fyra tikar, och just nu en valpkull med sju små lakritstroll 🥰
Våra tävlar agility, lite rallylydnad och provat lydnad, men det är nog mer att det inte passar mig. Utställning och Nose work funkar fint.
De har stor intensitet, men iaf våra kan absolut klara sig med en promenad en del dagar, blir de lite rastlösa brukar det funka med en stunds trick/rally inomhus.
Hd finns, men är inget jättestort problem. Klåda har jag hört några har problem med, men som i alla raser gäller det att kolla vad man köper.
Mentaliteten likaså, kolla linjer, träffa föräldrarna om du hittar en kull som känns intressant.
Kan ha lätt till skall, men man får vara bestämd så är det träningsbart.
Fäller inget, man kammar igenom pälsen nån gång i veckan och klipper med sax (om man vill ha den rastypisk) en gång i månaden, tar ca 30-40 minuter när man är van.
PM:a gärna frågor 😊
Åh tack! Pm ar gärna!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Funderar fortfarande på vilken hundras/typ jag önskar som min nästa hund, och nu blev jag tipsad om Tibetansk terrier. Finns det någon...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: kamomillo
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: Myrten
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 854
Senast: kamomillo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 289
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp