pytte små barnrum. inredningstips

_Skifting_

Trådstartare
hej.

jag och sambon bor i en "2:a" men det finns dock ett liiiitet rum som idag används som förråd/skafferi/städskrubb.
men då sonen (2år i Maj) förhoppningsvis flyttar hit inom det snaraste så tänkte vi att han kunde ta detta som sitt rum.

rummet i sig är 150cm x 230cm (jätte litet mao). det finns inget fönster och dörren kommer lyftas bort och ersättas med ett skynke för att förbättra luften mm.

men det står totalt still i huvudet på mig. hur inreder jag detta?

tänk rummet helt rektangulärt. på ena långsidan så sitter dörren. denna dörr sitter ca 20cm från kortsidan.

hur hade ni gjort?

tack på förhand
 
Sv: pytte små barnrum. inredningstips

Jag känner en tjej som hade ett liknande förråd som hon gjorde om till rum åt sin dotter. Var nog ungefär lika stort som ditt, fast dörren satt på kortsidan. De byggde en loftsäng längst in uppe i taket, helt inbyggd med bara en liten öppning där hon kunde komma in. Då blev det mer golvyta i rummet.
 
Sv: pytte små barnrum. inredningstips

Loftsäng känns lite läskigt med en sån liten så jag skulle nog satsa på en säng med inbyggd förvaring under, Ikea har lite olika sådan varianter. Sen beror det ju på om det "bara" är sovplats eller om det ska vara lekplats oxå.
 
Sv: pytte små barnrum. inredningstips

Jag skulle satsa på en sån juniorsäng med lådor under och sen ha väggfasta hyllor. Så lite som möjligt på golvet. Sen skulle jag måla i en klar ljus färg och sätta upp eller måla lite figurer på väggen (wallies om man inte kan/vill måla)
 
Sv: pytte små barnrum. inredningstips

svarar er alla:

tack för svaren.

Löftsäng känns lite väl, han är bara knappt 2år och sover fortfarande i Spjälsängen som ex. Har funderat på säng med förvaring under, och kommit fram till att detta borde vara det mest lempliga och praktiskaste.

Han kommer att ha sina leksaker därinne, men tanken är att han ska få leka så mycket han vill i vårat vardagsrum eftersom rummet är för litet för just lek. Tips på smarta förvaringssätt? Hur får man in så mycket som möjligt på så liten yta som möjligt utan att det ser rörigt eller kaotiskt ut?
 
Sv: pytte små barnrum. inredningstips

För att förvaring ska se minst rörig ut så är stängda dörrar kanon, eller lådor som man inte ser innehållet i. Jag gillar Ikeas trofast som finns i olika varianter, med lådor som man får ner rätt mycket i.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter jag ocg sambon bor i en uuurmysig lägenhet, men uteplatsen är minimal (minst sagt), och jag skulle behöva er bukefalisters hjälp med hur...
Svar
3
· Visningar
1 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp