Bukefalos 28 år!

Quarterfölbilder!

Sv: Quarterfölbilder!

Ack ja... men denna väntan....;)

Detta är det värsta jag varit med om tror jag.... :eek:

Hur står ni ut alla ni som brukar ta föl ofta??? Jag håller ju på att bli knäpp av denna väntan...:cool:
 
Sv: Quarterfölbilder!

Väntan ja... igår kväll när jag kvällskollade så droppade hade hon mjölkfärgade droppar hängande på spenarna. Vid senare koll droppade det (söta droppar) och hon stod och knösade och stampade emellanåt med bakbenen, lade sig ned och knösande men inte krystande.
Nu är det inte länge kvar tänkte jag :bump: och placerade ändlykten hos henne. Några timmar senare stod hon och åt eller bara stod med spetsade öron och ... ja... stod.
Jag var lite trött i morse :D men någon fölis var det tydligen inte dax för. Hon har alltid varit otroligt tydlig tidigare och det här borde vara föl på g men hon tycker tydligen inte det är läge ännu.
Nu är dropparna koagulerade och hon är lugn. Inte vidare hungrig (vanligaste humöret) och står och solar sig i hagen.
Jag gissar det blir ännu en rätt sömnlös natt. Kommer att vara zombie på arbetet i morgon. :eek:
 
Sv: Quarterfölbilder!

Och sedan började hon vandra. Ingen direkt aptit och vandrade och vandrade.
Vid halv åtta ikväll lade hon sig ner. Hämtade henne och in i den väntande halmade stora uteboxen.
Böt några ord med passerande grannar till häst, de noterade att hon lagt sig ner för att en liten stund senare stå igen. När jag kom dit låg redan knytet i halmen:banana: .
Det blev ett sto. Brun med svart nyans kring skuldran upp mot halsen och runt ögonen och två vita kronor.
Hon var uppe på ett kick och hittade maten väldigt snabbt. En sovslurk och sedan på maten igen:D . Är konstaterad bajsad och klar.
Nu ska jag sova!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Sv: Quarterfölbilder!

Gaaahh.... Vill att det skall vara klart nu.. :D

Grattis till den lilla föresten.... Bilder??
 
Sv: Quarterfölbilder!

:banana: Grattis:bow:
Bilder tack....
:rofl: Hon passade då verkligen på när matte inte såg på...

Syrran, ja fy, jag hade nog blivit ett nervrak av väntan...iaf 1a gången...
Har "tiggt" mig till o få va med en fölning för 3år sen, ifa man skulle få eget nån gång...
De ringde kl 5 morg och visade sig bli den bland det värsta fölning, man kan va med om ....men det tar jag inte här:crazy:

Nu är det inte så många kvar va?
"Ni" och Wrangler va det med, el?...ja, jösses hon har väll fullt upp kan jag tänka mig, men nya hästar, nya huset "upp-o-ner" och så en väntande föl:eek:
 
Sv: Quarterfölbilder!

alltså 20/4

vita benen följer men nu har det hänt grejor!

föl nummer tre kom i morse!!! under tant röd (tjock). tjej, palomino, eller är hon bara mycket ljust röd??? vi får se.... inga tecken

monahuvud.jpg


monahelfront.jpg

sweet... kan föl vara fula?
 
Sv: Quarterfölbilder!

Grattis till alla er som fått era fölisar.
Här vakas det fortfarande, känns inte som det ska komma något inatt heller men jag vågar inte sluta vaka.
Börjar bli lite sliten faktiskt, min hund ska valpa nu i helgen eller början på veckan, hoppas dom inte tänker ta samma natt bara...
Lite svårt att vara på två ställen samtidigt. Men fölningen verkar ju gå ganska fort, medans valpningen i regel tar lite mer tid.
Hoppas jag får vara med om fölningen, hoppas, hoppas.
 
Sv: Quarterfölbilder!

*KL*

Min vackra Luisa höll igen över flytten men kom ett par veckor för tidigt, precis som matte bett om :love:

Lilla Lotta föddes 02 på natten den 23 maj. Snabbt och lätt, en kvart tog det sedan kom Lotta o efterbörd utfarandes i en hiskelig fart!

Malumbub har tagit bilderna! Måste visa flera eftersom det är två helt olika hästar beroende på vilken sida man tittar på! :rofl:

Lotta4crop.jpg

Lotta7crop.jpg


När man rejsar omkring såhär mycket....

Lotta1.jpg


...kan det hända att man somnar o glömmer att lägga sig ner innan! :D
 
Sv: Quarterfölbilder!

ÅÅÅÅååå, jag tror jag döööör, så fin hon är:love: :love:
Vad månne det bliva av en sådan tös?
 
Sv: Quarterfölbilder!

Hon kommer bli sketafin! (Eller ja, är det redan.)
Och hon är enkel att ta bilder på, så jag fortsätter gärna med det! :D
 
Sv: Quarterfölbilder!

Ser ut att vara en härlig unge!!!... Man får vara tacksam om stona följer ens planering...jag hoppas att syrrans sto gör detta då jag tagit semester en veckan från det datum hon ska nedkomma...och håller tummarna så dom blir blå så hon inte går över tiden för länge...:crazy:
 
Sv: Quarterfölbilder!

Fy på dig...fresterska;)

Men vart skall jag göra m min andra älskling då, när stallet är så litet:(
 
Sv: Quarterfölbilder!

:rofl: Ja då blir nog hon som äger stallet förvånad:rofl:

Men jag tänker...(inget skryt)...så det knakar;)
 
Sv: Quarterfölbilder!

Grattis Wrangler till underbaringen.
Längtar så mycket efter att den lilla ska behaga komma ut ur mammas mage. Tycker det borde bli trångt därinne men fölis verkar trivas bra...
Min donna har nu gått över en vecka och det verkar inte vara något på gång ikväll heller vad jag kan se. Börjar bli tröttsamt att vaka.
 
Sv: Quarterfölbilder!

#KL#
Grattis Wrangler!
:love: Vilken söting! Coolt tecknad!
 

Liknande trådar

Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Mia_R
·
Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
594
Senast: Mia_R
·
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 750
Senast: Morces
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 852
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp