Bukefalos 28 år!

Sv: Rävar!!!

Du är ju värre än en igelkott! ;)
Läs igenom en gång till.

Du svarar på mina inlägg på ett sätt, som får mig att tro, att du tycker jag har fel i, att "rävar tar katter"??

Att det finns undantag i naturreglerna har vi ju redan konstaterat. Du kan få ett till. För några år sedan hade en räv etablerat sig hos en granne en bit bort. Den åt av deras hund och katt-mat, lekte med dom djuren och var ganska oskygg även för människor. Tyvärr slog skabben till och den sköts.

LIA
 
Sv: Rävar!!!

hehe. Vem vet vad jag var i mitt tidigare liv ;) :D

Nejdå..men jag tyckte att det lät så definitivt att "rävar tar katter" . Jag upplevde det som att det, enligt dig, inte fanns några som helst alternativ o då tyckte jag att "hmm, vänta här nu...jag har ju faktiskt sett/hört något helt annat".
 
Sv: Rävar!!!

Om du läser inlägget jag svarade på, och sedan mitt svar, förstår du meningen i det. Och även vad jag menar med Disney-paradis.

Som jag ser det, har katter bara en egenskap, som skiljer dom positivt från rävar och som kan rädda livhanken på dom... dom klättrar i träd.

LIA
 
Sv: Rävar!!!

Det är alltid så här på forumet att några börjar tjafsa för något som man "glömt" att skriva och det är ordet UNDANTAG finns alltid.
Skriver man det så behöver ingen skriva något annat.
Tack för mig *ler*.
 
Sv: Rävar!!!

gejsa skrev:
Det står inte någonstans om räven har rävskabb så får den dödas oavsett datum.

Lite sent kanske men nu har jag iallafall kollat vad som verkligen gäller och det var som jag trodde - skabbrävar får skjutas oavsett datum. Skadade och sjuka djur skall avlivas, oavsett om det är en älg med brutet ben eller en räv som har fått skabb. Det handlar inte om jakt då, utan om ren avlivning.

Men bor man i tätbebyggt/stadsplanerat område så är det polisens sak att sköta avlivningen så då måste man ringa dem.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Vi har igelkott(ar) under altanen, och ska nu bygga ett rejält staket runt hela tomten och även näta inne i häcken. Hur stort hål...
Svar
3
· Visningar
1 081
Senast: ameo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 015
Senast: Amha
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 761
Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att...
2
Svar
33
· Visningar
2 829
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp