Rally-folk! (del 2)

Är det fortsättningsklass som går då? I så fall kanske man skulle anmäla och se hur det går.
Nej, på lördagen är det nybörjarklass samt avanceradklass på Märsta-Sigtuna BK och det är samma på söndagen på Lidingö BK. Men fortsättningsklass (samt mästerklass) går på söndag 7 maj på Märsta-Sigtuna BK - den kanske kan vara något för er?

För Lidingö BK kan jag inte hitta någon tävling för dessa klasser tyvärr.
 
Nej, på lördagen är det nybörjarklass samt avanceradklass på Märsta-Sigtuna BK och det är samma på söndagen på Lidingö BK. Men fortsättningsklass (samt mästerklass) går på söndag 7 maj på Märsta-Sigtuna BK - den kanske kan vara något för er?

För Lidingö BK kan jag inte hitta någon tävling för dessa klasser tyvärr.

Aha, får kolla på SBK tävling vad jag kan hitta. Söndagen på MSBK är intressant, ska fundera om vi ska starta nästa klass redan nu eller träna mer först.
 
Nu är vi anmälda till tävlingen på Märsta-Sigtuna BK den 6 maj samt Lidingö BK den 7 Maj :D. Nu ska jag plugga skyltarna ordentligt så att jag inte gör några förarmissar igen! Vi behöver ju bara ett till kvalificerat resultat så det kan ju räka med en till tävling. Men känner att vi framförallt behöver tävlingserfarenhet (och vi är därtill långt ifrån redo för nästa klass, mkt vänsterhandling att träna på!)

Peppad :D :bump:

Någon annan som ska tävla på Märsta-Sigtuna BK eller Lidingö BK?

Yes, jag ska till Märsta! Det blir vår första tävling :)
 
Nu är vi anmälda till tävlingen på Märsta-Sigtuna BK den 6 maj samt Lidingö BK den 7 Maj :D. Nu ska jag plugga skyltarna ordentligt så att jag inte gör några förarmissar igen! Vi behöver ju bara ett till kvalificerat resultat så det kan ju räka med en till tävling. Men känner att vi framförallt behöver tävlingserfarenhet (och vi är därtill långt ifrån redo för nästa klass, mkt vänsterhandling att träna på!)

Peppad :D :bump:

Någon annan som ska tävla på Märsta-Sigtuna BK eller Lidingö BK?

Jag tror att jag ska anmäla till Märsta, men då den 7/5. Så vi får en anledning att sätta mer fart på träningen :p

Vad tänker du på när du skriver att det är mkt vänsterhandling att träna på?
 
Jag tror att jag ska anmäla till Märsta, men då den 7/5. Så vi får en anledning att sätta mer fart på träningen :p

Vad tänker du på när du skriver att det är mkt vänsterhandling att träna på?
Skrev fel :p. Menade högerhandling. Vi bör ta det tredje kvalificerade resultatet nästa tävling men vi är långt från klara för tävling i fortsättningsklassen då vi inte kommit långt med högerhandlingen. Får se till att träna det mer framöver!
 
Skrev fel :p. Menade högerhandling. Vi bör ta det tredje kvalificerade resultatet nästa tävling men vi är långt från klara för tävling i fortsättningsklassen då vi inte kommit långt med högerhandlingen. Får se till att träna det mer framöver!
Högerhandlingen kommer först i avancerad :)
Vi behöver också träna MYCKET på det, men jag är inte säker på att vi kommer förbi fortsättning så jag skjuter lite på det :p:D
 
Jag trodde högerhandlingen kom i avancerad klass?
Å gör det? Va skönt! Antog att det kom i fortsättningsklassen då vi började små träna på högerhandling på rallylydnadskursen som vi gick nyligen som avsåg just fortsättningsklassen. Då kanske vi kan tänkas starta en tävling i den klassen också i vår/sommar :D. Gäller att ha planer!
 
Senast ändrad:
Högerhandlingen kommer först i avancerad :)
Vi behöver också träna MYCKET på det, men jag är inte säker på att vi kommer förbi fortsättning så jag skjuter lite på det :p:D
Tack! Som jag skrev ovan är det ju toppen, då blir det betydligt "enklare" att starta i fortsättningsklassen sen! Tyckte det kändes som ett stort hopp.
 
Såg nu att det är dubbla nybörjarklasser i Västerås helgen efter Märsta. Verkar som att det faktiskt funkar för billösa jag att ta mig dit så eventuellt blir det start även i Västerås :)
 
Rekomenderar dock att börja träna högerhandling redan nu :angel:
Jag tragglar bakdelskontroll i högerfoten, pall pall och lite mer pall. IDAG som först (kan vara min hund som är trög :angel:) märkte jag av att hon rättade in bakdelen i svängar. Då har vi tränat högerfot i ett år ungefär :p

Vi har förövrigt lågintensiv träning nu. Blev tre minuter nu på kvällen och lite fotgående rakt fram under promenaden. Har träning på torsdag för instruktör och på fredag är det tävling. Börjar känna mig lite mer taggad efter som att hon kändes så fin nu ikväll.

Vi behöver träna på läggande under gång dock.

Halade fram ett påskägg att köra frestelse på, har mina aningar om att det kommer ligga ett på planen på fredag :rofl:
 
Ikväll är det dags för andra kurstillfället för mig och Reka i nybörjarklass. Förra veckan var det mycket hopp och studs och inte så bra koll på matte. Reka är visserligen bara 10 månader, så förhoppningsvis lugnar hon ner sig så småningom.

Jag har bara haft tid att träna en gång hemma sedan förra veckan och då försökte jag få henne att sitta rakt framför, inte fara iväg för långt bort i 360 höger och inte sätta sig ner i 360 vänster.

Förhoppningsvis ska vi kunna starta på någon tävling i sommar. :)
 
Vad rolig tråd! Jag är relativt ny inom rallyn men det har gått bra för oss sedan vi faktiskt började träna och förstå hur man tränar. Jag som aldrig hade hållit på med någon slags lydnad förut visste inte ens hur man lärde en hund att stå, nu känns det som att vi kommit en bit på vägen :D

Min vavva är fortfarande som hon är, har sina egna åsikter och vägrar ligga på blött, men vi har ändå fått 94, 89 och 95 poäng som bäst i nybörjarklassen :love: Det är kul med rally för det finns så många olika hundar och vi känner oss också väldigt välkomna i sporten, även om jag inte har en "riktig" tävlingshund :laugh::love:

Vi ska starta fortsättning nu i märsta-sigtuna BK :bump: Är lite orolig för 8ans frestelser eftersom hon är besatt av mat, annars känns det som att vi har koll på momenten :rofl:
BSoLAmOFVS7
 
Nu är vi anmälda till tävlingen på Märsta-Sigtuna BK den 6 maj samt Lidingö BK den 7 Maj :D. Nu ska jag plugga skyltarna ordentligt så att jag inte gör några förarmissar igen! Vi behöver ju bara ett till kvalificerat resultat så det kan ju räka med en till tävling. Men känner att vi framförallt behöver tävlingserfarenhet (och vi är därtill långt ifrån redo för nästa klass, mkt vänsterhandling att träna på!)

Peppad :D :bump:

Någon annan som ska tävla på Märsta-Sigtuna BK eller Lidingö BK?
Måste kolla hur det ser ut med anmälningstider osv.. vi har inte tränat alls senaste tiden. Allt fokus har legat på lure coursingen, men nu börjar jag bli sugen på rally igen.
 
Jag valde att avanmäla oss då lilla odågan (:heart) skadade sitt ben i mitten på mars :cry: Inget allvarligt som tur är, men han har gått och avlastat och tappat muskler så den närmsta framtiden har jag valt att fokusera på att bygga upp dem (med hjälp av en fysioterapeut) och få ett 100 % korrekt rörelsemönster igen. Förhoppningsvis kan vi debutera framåt hösten eller nästa år och istället åka och miljöträna på de tävlingarna som är i närheten i sommar :)
 
Drömde att jag gjorde debut i nybörjarklass med vår Eurasier och fick 47 poäng. Är ganska oinsatt i vad som är bra och inte men 47 låter knappast som någon höjdare. :rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 174
Senast: Stergo
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
871
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 182
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hittade ingen aktuell tråd om Rallylydnad :) Visst är vi några stycken som tränar och tävlar rally? Vad tycker ni om regeländringarna...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 998
Senast: _Zacke_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp