Bukefalos 28 år!

Rally-folk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rally-folk!

Tråkigt att det strular för dig med regbeviset.:(

Men sluta inte och träna, tänk va duktiga ni kommer va när ni väl kan börja tävla!:idea:

Då måste han ha tävlingslicens.

Så man måste ha tävlinglicens om hunden ej är reggad i SKK då?
(nybörjare på sånt här);)
 
Sv: Rally-folk!

Är han reggad i JRTC? Det borde väl räcka tror jag. Regbevis el tävlingslicens på officiella tävlingar.
 
Sv: Rally-folk!

Japp, han är reggad i JRTC.
Få väl kolla upp med SKK hur reglerna lyder om detta.

På SKK:s hemsida står det förljande:
"Från och med 1 januari 2008 krävs tävlingslicens för alla oregistrerade hundar som ska delta vid tävling eller prov inom SKK-organisationen. Med oregistrerad hund avses hund som inte har ett registreringsnummer hos SKK."
 
Sv: Rally-folk!

Men åh! Nu säger de att iom att jag har anmält honom på SBKTävling så kan vi vara med utan papper så länge jag har hans vaccinationsintyg (och det har jag) men nu har ju jag bestämt att jag ska på lakritsfestival med en annan bukefalist...
 
Sv: Rally-folk!

KL

Någon som ska tävla i helgen?
Det är så himla många anmälda till rallylydnadstävlingarna, 140 hundar totalt (alla nivåer) är inte ovanligt, jättekul!
 
Sv: Rally-folk!

DEBUTEN ÄR AVKLARAD!!!

Det var väldigt nervöst från min sida och därmed väldigt ofokuserat från Kingstons sida.
Men trots det skrapade vi ihop 71 poäng och fick därmed godkänt.
Jag har två tävlingar till inbokade om två veckor, då det blir mycket träning på fokus tills dess.

Det vi fick avdrag på var massa nosande på skyltarna, några sträckt koppel och ett par förarfel.
Kommentaren blev:
"Lite ofokuserat. Jobba på bättre kontakt. Mjukt och fint jobbat av matte"

Jag är väldigt nöjd! :banana:
 
Sv: Rally-folk!

Grattis! Kanonbra ju! :D

Jag själv tävlade idag min tredje tävling i fortsättning (första fick jag hela 52 poäng.. :( förra helgen fick jag 75 pga få större fel) och nu denna helgen så var hunden heeeeeelt väck! Var inte med för fem öre.. Men trots det skrapade vi ihop 81 poäng! Dock blev vi diskade! eftersom hunden trampade utanför banan med en tass :( Men men shit happens!
 
Sv: Rally-folk!

Tack till både dig och yennork!

Men vad surt att bli diskade när ni hade så bra poäng. Men ni har ju i alla fall koll på momenten, så nästa gång fixar ni det utan problem!
 
Sv: Rally-folk!

*kl*

Om lite drygt en månad gör vi tävlingsdebut! Ska bli spännande! Igår tränade vi "under tävlingslika förhållanden" och jag insåg att min översociala hund ääääälskar domare! Så jag kommer att få kämpa lite för att behålla hennes fokus när vi närmar oss domaren :D Fick gott och väl godkänt, med "mellan tummen och pekfingret"-poängräkningen så hade vi runt 90-95 poäng så förhoppningsvis gör vi inte bort oss helt på tävlingen!
 
Sv: Rally-folk!

*kl*

Vi hade ju debuten 1 maj, och fick 78 poäng :) Trots min hund helt plöstligt fick för sig att gå med näsan i maker merän hon gör på promenader.... :grin: så lite ur fokus var hon, men men. Vi blev godkända iaf.

Men visst är det så att har man 3 godkända tävlingar blir man uppflyttad till fortsättningsklas va??? Eller måste man placera sig inom 3 bästa för att bli uppflyttad *förvirrad* (har varit en skit måndag :devil: )
 
Sv: Rally-folk!

Grattis till även dig då! :)
Kan nosen ha varit aktiv pga dina nerver måntro? ;)

Efter tre godkända (alt en med 100 poäng) får du själv välja om du vill flytta upp till nästa klass eller gå kvar i den nuvarande (du måste alltså inte flytta upp om du inte vill eller känner dig redo).
 
Sv: Rally-folk!

Grattis till även dig då! :)
Kan nosen ha varit aktiv pga dina nerver måntro? ;)

Efter tre godkända (alt en med 100 poäng) får du själv välja om du vill flytta upp till nästa klass eller gå kvar i den nuvarande (du måste alltså inte flytta upp om du inte vill eller känner dig redo).

Ja, nosande var säkert pga. min nervositet....får jobba på mina nerver.

Ja, då har jag fattat det rätt. Får se hur det känns när vi klarat 3 godkända rundor i fall vi stannar kvar eller går upp en klass :)
 
Sv: Rally-folk!

Halvt KL: Så långt som till tävling har jag och Pudliga Prinsen inte kommit, han har varit sjuk. :( Han har ätit magsårsmedicin och antibiotika och inte varit sig lik alls. Isländska fårhunden har fått rycka in som reserv på kursen, men han är inte heller riktigt fräsch, sviter efter 3-4 omgångar fästingsjuka.:devil:

Men nu är PP på gång igen, i kväll ska vi iväg och träna på egen hand (tass?) och se hur de går. Eventuellt tar jag med mig Hans Pudliga Höghet på kursen i morgon i stället. Tycker han det är kul kan jag ju träna med båda pudlarna!:D
 
Sv: Rally-folk!

Nu har vi avklarat de tre tävlingar jag hade anmält mig till och fått godkänt i alla tre! Inga hisnande siffror, 71, 72 och 79 poäng, det eviga nosandet kostade oss en massa poäng. Nu ska vi träna fokus och glädje innan vi vågar oss på fortsättningsklassen.
 
Sv: Rally-folk!

Åhå, en rally-tråd :) Den har jag inte sett, men nu hoppar jag in :D

Jag har två faraotjejer jag kör lite rally med. Den gamla tanten gick jag nybörjarkurs med för ett år sedan. Det var jättekul! Men med småbarn, häst, hus och en sambo som jobbar många helger är det svårt att hinna åka iväg och tävla. Jättesynd eftersom det är så kul.
Har hunnit starta 3 ggr med tanten, tyvärr var vi inte godkända en av gångerna. Helt mitt fel!!!
Hon blir lite loj ibland, jobbar inte gärna utan godis :grin: men kan allt, är lite svårmotiverad bara...

Lillskruttan, 13 månader, debuterade förra helgen. Oj oj oj vad stolt jag var över henne :love: Hon var visserligen inte helt startklar, men jag såg det mer som träning. Självklart var hon tvungen att löpa då det var dags, så hon fick starta sist. Det blev en lååång dag för skruttan som blev rätt trött. Men hon gjorde verkligen sitt allra bästa! Men på skylt nr 9 blev det jobbigt och hon ledsnade. Skylt nr 10 var ett lätt moment, så jag avslutade på 10:an som hon gjorde bra. Sen hoppade vi och busade av planen och berömde med massor av korv. Så även om vi bröt ser jag det som en väldigt lyckad debut!
Tanten debuterade visserligen på 88, men visade/visar inte samma glädje som den lilla (om hon inte har godis framför nosen vill säga).

Ska bli kul att följa tråden och kanske träffas på en tävling nån gång :)
 
Sv: Rally-folk!

Jag och Melker (4 år papillion/lhasa apso) har gått nybörjarkurs och en kortare forsätningskurs.

Och gör tävlingsdebut den 16/6 tar det som träning har inga krav mer än att ha roligt. Han är svår motiverad när det inte finns godis eller hans kampboll.
Så nu blir det hårdträning :laugh: Och sedan KM den 25/6
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp