Rally-folk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det en vecka innan tävling som startlistan ska komma ut på SBKT? Håller på att dö lite av nyfikenhet om jag blir bortlottad eller inte :D hur många starter brukar man räkna mer klass? 30? 50?

Ja en vecka innan.
Det är upp till arrangören att bestämma hur många startanden. Jag har varit med om över 90 anmälda till en klass där ingen blev bortlottad :D
 
Är det en vecka innan tävling som startlistan ska komma ut på SBKT? Håller på att dö lite av nyfikenhet om jag blir bortlottad eller inte :D hur många starter brukar man räkna mer klass? 30? 50?
Det brukar stå i inbjudan hur många startande det får vara i varje klass :) Jag har varit med om att det blivit så otroligt många anmälda att de kallat in extra funktionärer osv och så har alla fått starta ändå, och jag har varit med om att hälften av de anmälda blivit bortlottade. Det varierar väldigt beroende på vad arrangerande klubb lyckas få ihop.
 
Det brukar stå i inbjudan hur många startande det får vara i varje klass :) Jag har varit med om att det blivit så otroligt många anmälda att de kallat in extra funktionärer osv och så har alla fått starta ändå, och jag har varit med om att hälften av de anmälda blivit bortlottade. Det varierar väldigt beroende på vad arrangerande klubb lyckas få ihop.
Står inget i inbjudan mer än att det vid många anmälda blir det lottning. Men inget antal :(
 
När brukar de lägga ut PM? En vecka innan eller senare? Det finns inte ens en inbjudan så det enda jag vet är att det ska vara i ett ridhus. :nailbiting:
 
Hoppas det är så här :D Är 52 anmälda till respektive del av fortsättningsklassen. Vill så gärna tävla :o

Hoppas hoppas!
Många gånger beror det också på om de lyckas få in en till domare eller inte, om det blir för många ekipage för en domare. Ibland är det pga platsbrist, att man inte kan köra flera klasser samtidigt eller att det blir för sent (tex kvällstävlingar) eller brist på funktionärer.
 
Åhåhå! Så även om startlistan inte är publicerad ännu ska ett mail om reservplats gå ut 2 veckor innan tävlingen? Vart kan jag hitta information om detta? :)
http://www.brukshundklubben.se/Docu...allylydnad/Anvisningar rallylydnad 161209.pdf

"Arrangör har rätt att begränsa antalet deltagare i en klass. Tävlande som ej beretts plats skall meddelas detta senast två veckor före tävlingsdatum. Eventuell bortlottning skall ske bland alla korrekta anmälningar."

:)
 
Ingen bortlottad utan alla får starta men de delade upp det så mästarklassen går på förmiddagen uppdelat i 2 grupper x 2 starter och fortsättning på eftermiddagen på samma vis. Så lycklig över att inte behöva åka till ullricehamn vid 4 på morgonen som vi hade behövt om vi hade startat på förmiddagen :D Känns lyxigt att få sovmorgon på tävlingsdagen :banana:

OCH de säljer rosetter :love: Förhoppningsvis blir vi klara med fortsättningsklassen så då blir det rosett :p
 
Var inne och kollade på resultaten från Sölvesborg, lite skillnad resultatmässigt nu när gränsen för kvalificerande höjts :nailbiting: I ena gruppen bara en som fick över 90 och det är klart råkar man få en -10 så måste ju allt vara perfekt för att ha en chans...Häromkring är det typ samma människor som lyckas få över 90 hela tiden så nja bli väl lite tjatigt.:grin:
 
Var inne och kollade på resultaten från Sölvesborg, lite skillnad resultatmässigt nu när gränsen för kvalificerande höjts :nailbiting: I ena gruppen bara en som fick över 90 och det är klart råkar man få en -10 så måste ju allt vara perfekt för att ha en chans...Häromkring är det typ samma människor som lyckas få över 90 hela tiden så nja bli väl lite tjatigt.:grin:
Justja, det är också ändrat? Var ligger gränserna nu?
 
Var på träning igår, två goa tanter som fixar banor i ridhus vintertid. Ingen kurs utan man sköter sig själv. Igår på den avancerade banan hade de satt ut tallrikar med blodpudding lite överallt på banan och bacon i slalomet :laugh: Gick riktigt bra iaf, hade nog varit värre med gosedjur ;)
 
Åh vad jag vill kunna välja att visa bara stjärnmärkta tävlingar i kalendern på SBK-tävling... Alltså så att man ser dem i kalenderform och inte bara i en lång lista. Jag har letat fram alla tävlingar som är hyfsat nära och där det arrangeras både nybörjarklass och fortsättningsklass, men jag tycker att det är svårt att få en bra överblick ändå. Jag vill ju se så att tävlingarna är med några veckors mellanrum, inte krockar med LC osv. Imorgon SKA jag köpa en almanacka för 2017... :angel:
 
Var på träning igår, två goa tanter som fixar banor i ridhus vintertid. Ingen kurs utan man sköter sig själv. Igår på den avancerade banan hade de satt ut tallrikar med blodpudding lite överallt på banan och bacon i slalomet :laugh: Gick riktigt bra iaf, hade nog varit värre med gosedjur ;)
Haha oh lord sweet jesus. Betty hade avlidit :rofl:

Startade du i Sölvesborg? :) Går inte åt lika mycket priser i mästerklassen längre kan man väl enkelt konstatera :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp