Rally-folk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
YAY! Jag upptäckte nu att de ordnat så att det inte blir någon lottning på rallytävlingen, trots galet många anmälda hundar :banana:
Förut stod det att nybörjarklass går på förmiddagen och att det blir två starter i fortsättningsklass på eftermiddagen, lottning vid för många anmälda. Nu står det istället:
"Nybörjarklass går på förmiddagen. Fortsättningsklass A kommer att delas i två grupper där en går före lunch, den andra gruppen efter lunch tillsammans med fortsättningsklass B, så att vi kan bereda plats för alla anmälda. Tävlingen hålls i en uppvärmd inomhushall med konstgräsmatta. Skrivare under utbildning kommer att finnas."

Såå den 11/2 så debuterar Aysu i fortsättningsklass och Ebrah ska försöka få mer än 60p i nybörjarklassen :D
 
Typ såhär tycker vi om rally just nu..
D9B8C845-EE71-43B0-A7A0-0D22A1A2D449_zpsirotqeio.jpg


Det har blivit lite mycket träning nu så vi ska ta det lugnt ett tag framöver och innan vi tränar nästa gång så ska matte vara utvilad och ha ätit frukost och Alpina ska ha sprungit av sig. Allt för att undvika katastrofträningen som vi hade imorse. :cautious: Tur att vi hade kurs nu på kvällen där vi fick massa beröm så att självförtroendet inte är helt i botten. :angel:

Finaste busungen! :heart
C680C2AF-570E-4657-A048-2044CCBD82C6_zpsh4gfrgev.jpg
 
Jag har ett lite... märkligt problem med Aysu när vi tränar.
Hon är för glad. Hon sprattlar, flyger, viftar på svansen konstant och testar alla tricks hon kan i sådan jäkla fart att jag inte hinner med! Vad sjutton har det tagit åt henne? :D Jag tycker ju dessutom att det ser så roligt ut att jag börjar busa runt med henne... Vi som borde träna lite seriöst och ordentligt nu inför tävlingen! :banghead: :rofl:
 
Jag har ett lite... märkligt problem med Aysu när vi tränar.
Hon är för glad. Hon sprattlar, flyger, viftar på svansen konstant och testar alla tricks hon kan i sådan jäkla fart att jag inte hinner med! Vad sjutton har det tagit åt henne? :D Jag tycker ju dessutom att det ser så roligt ut att jag börjar busa runt med henne... Vi som borde träna lite seriöst och ordentligt nu inför tävlingen! :banghead: :rofl:
Se det som kontaktstärkande :D
 
Se det som kontaktstärkande :D
Haha, ja, och det är ju inte direkt vanligt att salukis är FÖR peppade på träning så jag passar på att njuta :D Tidigare har Ebrah framstått som vild och galen jämfört med Aysu, och Aysu har varit klok och förståndig mest hela tiden. Nu tränade jag Aysu först, och då kändes Ebrah... seg. Jag tror egentligen inte att Ebrah var segare än vanligt, hon var glad osv, det var bara Aysu som var så väldigt igång :p
 
Tips på 4-5 kombinationer på fortsättningsnivå? Och avancerad nivå? Gärna så kluriga det bara går!
Kör mycket hopp - frestelsen. Sitt hopp - backa.
 
Frank har varit väldigt på hugget när vi har tränat hemmavid på sistone. Nu vill vi gå kurs men är frustrerade för det finns i princip ingen bra kurs i hela länet :mad:
 
Åh vad jag vill kunna välja att visa bara stjärnmärkta tävlingar i kalendern på SBK-tävling... Alltså så att man ser dem i kalenderform och inte bara i en lång lista. Jag har letat fram alla tävlingar som är hyfsat nära och där det arrangeras både nybörjarklass och fortsättningsklass, men jag tycker att det är svårt att få en bra överblick ändå. Jag vill ju se så att tävlingarna är med några veckors mellanrum, inte krockar med LC osv. Imorgon SKA jag köpa en almanacka för 2017... :angel:
Var kan man se lista över tävlingar? Har såå dålig koll :o men nu måste jag ta mig i kragen och anmäla oss till tävling! Ugg mina nerver!
 
Bor du i Uppsala?
Har en jättebra tränare som håller till i södra Stockholm annars.

Yes, bor i Uppsala och har tyvärr inte tillgång till bil (åker buss), så det minskar utbudet en hel del tyvärr. Det finns dock ett ställe nära mig (gångavstånd, och deras vinterhall är också lätt att ta sig till). De har kurser i rally men har inte haft någon på ett tag. Nån gång under terminen tror jag dock det kommer dyka upp! Jag får nog mejla och fråga för att stilla nyfikenheten lite :p
 
Yes, bor i Uppsala och har tyvärr inte tillgång till bil (åker buss), så det minskar utbudet en hel del tyvärr. Det finns dock ett ställe nära mig (gångavstånd, och deras vinterhall är också lätt att ta sig till). De har kurser i rally men har inte haft någon på ett tag. Nån gång under terminen tror jag dock det kommer dyka upp! Jag får nog mejla och fråga för att stilla nyfikenheten lite :p

Bara för det så gick jag in och kollade nu och då hade de såklart lagt ut en kurs för några dagar sedan som jag missat, men det verkar finnas platser kvar som tur är :). Drog iväg ett mejl nu!
 
Jag har kollat in en tävling som vi har som mål att vara med på. Jag är ju helt novis på det här med hundsport så vad är det egentligen som gäller - räcker det med medlemskap i valfri klubb under SKK oavsett tävlingens arrangör?

MVH fattar nada av det som står på SBKs sida :D
 
Jag har kollat in en tävling som vi har som mål att vara med på. Jag är ju helt novis på det här med hundsport så vad är det egentligen som gäller - räcker det med medlemskap i valfri klubb under SKK oavsett tävlingens arrangör?

MVH fattar nada av det som står på SBKs sida :D

Ja :)
 
Idag blev vi klara med fortsättningsklassen :banana:
Första start för Janne Andersson

Andra start för Eva Svanstedt

dsc_1270_588e650bddf2b30904c0f017.jpg

Fanns ju titelrosetter :D:o

Om man vill läsa om hur tävlingen gick, orkar inte skriva allt. Så finner man mer om man letar på min profil. Men första start bjöd på en hel del nos, ett snett sitt, en oro (:grin:) i hoppet, en bris och en undersökt diskborste i frestelsen. Andra start bjöd på en nos och en felmoment (hon ställde sig aldrig i ett moment)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp