Bukefalos 28 år!

Ranch Horse Classic 2007!!!!

Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Jo men regelboken som dom kommer använda lär väl stå i proppen!!
Sen om det inte är wras regelbok och om man inte har den regelbok dom kommer att använda så kommer den att hänga frame på framridningsbarnan

Du verkar vara välinformerad i hur tävlingen kommer att arrangeras, var kommer dessa uppgifter ifrån? Om proppen talar om vilka regler som skall användas, borde det vara tillräckligt, men jag tycker att det visar på en ganska låg ambitionsnivå att vänta till framridningsbanan, med att kolla vilka regler som gäller på en tävling i A-nivå.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

jag ska dit iår igen .hade tänkt tävla men hästen blitt sjuk...Så d blir bänken i år igen.
Men jag tänkte åka ner på ride campen dagarna innan, oxå på chaparall med andra hästen så den får jag stalla upp i närheten sen när tävlingarna börjar .
Har varit dit varje år får inte missa .Åker hela familjen.Dottern fyller år 1/7 så hon har fått spendera dessa sista år på chaparall ...Hon e inte så intresserad av hästar så d e väl en tidsfråga innan hon stannar hemma (blir 15 år).Pojken (han e 13)kommer bara in på tävlingarna när han behöver pengar...
Alltså en riktigt trevlig Familje helg :banana:

För föräldrarna alltså :angel: haha
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Åh, jag är säker på att ungarna också kan förlusta sig ganska gott!!! Det är ju det som är så bra där, det finns sysselsättning åt hela familjen!
Fast jag har ännu inte lyckats lura med mig ungarna, så för min del blir det bara avkoppling!!! Halvligga i slänten och njuta av alla duktiga ekipage, kanske avnjuta en kall öl (jag förutsätter naturligtvis att det blir sol och varmt!!!!).

Åh, längtar redan!!!
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Du verkar vara välinformerad i hur tävlingen kommer att arrangeras, var kommer dessa uppgifter ifrån? Om proppen talar om vilka regler som skall användas, borde det vara tillräckligt, men jag tycker att det visar på en ganska låg ambitionsnivå att vänta till framridningsbanan, med att kolla vilka regler som gäller på en tävling i A-nivå.

Nej jag är inte välinformerad.. men det är ganska lågiskt att det kommer att stå i proppen vilken regelbok som kommer att användas på tävlingen.. (eftersom det brukar står i varje propp som jag läst iaf, så ANTAR jag att det kommer att stå på denna propp oxå).. Varför jag skrev att den hänger på framridningsbanan är ifall du/jag/vi inte har den regelbok som kommer att användas, och kanske heller inte vill ha den mm, vad vet jag......
Aja vi verkar inte komma långt med den här diskutionen, så jag hoppas att ditt problem löser sig....
// Carro
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Jag o dottern (15år),två kompisar o deras döttrar ska ner o titta.Har bokat stuga:rofl: Var där första gången förra året,längtar dit igen.:bump:
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Har haft som tradition att åka till High Chaparall ända sen vi var små, så att det blev westerntävlingar var ett stort plus :) Jag bor bara några mil därifrån, och dessutom har vi gratis inträde, så det är bara trevligt.
Men tävla står vi nog över, hästen mår alltid så dåligt om somrarna..
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Exakt. Det har visserligen blivit mycket bättre, men jag vill inte riskera något. Hans hälsa är viktigare än tävlingar.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Naturligtvis kommer det att anges i proppen ( som just nu är halvfärdig;) ) vilka regelböcker som används till respektive klass. Rent allmänt kan man väl säga att AQHA's regler kommer att dominera, de grenar som inte finns med i den regelboken kommer att bedömas efter respektive special förbunds regler. Vissa grenar som är specifika för Sverige (te.x roping) kommer att få regler framtagna i vår och dessa kommer så småningom att finnas för nedladdning från nätet. Allt kommer att klarna i god tid före tävlingen!!
Ninni
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

du kanske vet om det blir några ridklasser då ...:angel: har hört att det ska bli dåligt med sånna i år.:crazy: eller du kanske ska hålla tyst... :D
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Har tänkt dyka upp.. men det beror lite på hur tävlingarna här nere går... *S* Är lite nervös över vad min inte fullt så kovana dam tycker om kossorna.. hon har ju visserligen varit där förr, jag var en av testryttarna när Chappen byggde/ändrade/grejsade med sanden.. :rofl: Eller tja, hon bodde ju på chappen i tre månader ett år så.. :D Är jag där så e d jag som har en vit tant och en chockrosa skjorta.... :rofl:

:banana: Friskt vågat - hälften vunnet.... :bump:
 
Senast ändrad:
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Det blir samma ridklasser som förra året förutom SRHA klasserna som försvunnit till förmån för lite mer boskap och timed events.
Ninni
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Ja du Erik, nu får du nog se till att åka ner och stila lite i år också!!!
Det var juättekul att se dina snygga ritter i fjol:bow: :bow: :bow: .
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Utmärkt!
Jag ser fram emot att läsa dom nya reglerna…
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

du kanske vet om det blir några ridklasser då ...:angel: har hört att det ska bli dåligt med sånna i år.:crazy: eller du kanske ska hålla tyst... :D

HAHA, då kan du inte smita undan:banana:
Gud va kul vi ska ha... hihihi...

kom på att ja inte har skrivit att ja ska åka dit med hästen + fam...:bump: :bump:
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Vi packar butiken, husvagnen och kusen sen bär det iväg!! :)

Första tävlings säsongen i år med min lilla dam som äntligen börjar bli klar för tävling.:banana: (Jag lär behöva den där kalla ölen i lugnande syfte:D )
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Vad kul.....då ska jag ta en titt i butiken igen ;)
Vad ska du vara med i?


I första hand blir det pleasure (om de inte har tagit bort den..) och ev ranch trail. Vi får se vad damen har att säga om saken (den lilla ragatan:devil: )

Välkommen till butiken! Vi har fått en massa nytt.
(smygreklam, jag vet. Häng mej..)
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

vad heter din butik?? nyfiken :) pm:a mig om man inte får skriva det här.


I första hand blir det pleasure (om de inte har tagit bort den..) och ev ranch trail. Vi får se vad damen har att säga om saken (den lilla ragatan:devil: )

Välkommen till butiken! Vi har fått en massa nytt.
(smygreklam, jag vet. Häng mej..)
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Okej. va bra !!

Texaz ; Blir troligtvis så.. men inte säkert vi håller samma klass i år.. kan ju variera..:crazy: ;) :D Kul att du gillade vår "stil" !

Carro: Det ska vi !!! Superskoj !!
/E:eek: :banana:
 

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
660
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 277
Senast: mars
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
567
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 805
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp