Ranch Horse Classic 2007!!!!

Texaz

Trådstartare
Jaha nu är då stugorna bokade torsdag till söndag, då är det bara den långa längtan kvar då!!!
Vilka är det mer som kommer????
Och vilka av er ska tävla???
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

jag ska dit med min pålle var det tänkt!!
Men vi ska nog tälta.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Jag hade tänkt åka o titta, men här finns ingen som vill följa med.. :crazy:
Så jag får väl åka själv då.. Det verkar ju så skoj så det vill man ju inte missa!! :D
Antar att jag lär tälta eller nåt.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Jag ska dit med min pålle!
fast vi bor väl i husvagn på ryttarcampingen antar jag.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

JAG!!!
:banana: :banana:

Jag o QiHa lär väl dyka upp alla 4 dagarna som vanligt och hejjar på fia :bump:
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Troligtvis kommer vi också .. beror poå om det blir tillräckligt med ridklasser.. ;)
/E
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Ni som har tänkt tävla vet väl om att RHA har lämnat WRAS och att tävlingen i nuläget inte är kvalgrundande för SM (öppna). Det är inte heller klart vilka regler som gäller för de olika grenarna. En av anledningarna till att RHA lämnade WRAS var ju att man ville använda amerikanska regelböcker, så det kan vara idé att börja plugga om man tänkt sig att rida i klasser där reglerna skiljer sig…
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Jag ska dit..eller vårat gäng "TC"!
Kommer deltaga i Ride campen och förhoppningsvis i Team sortingen.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Jag tror i allafall att de flesta åker dit för den härliga stämningens skull. Lite lustigt är det också att tävlingen faktiskt ligger med i WRAS tävlingskalender.;)
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Jag tror absolut att man åker dit för den trevliga stämningen och det gör jag med. RHC är det i särklass bäst arrangerade western-eventet i Sverige. Men jag vet också att många har svår att skaffa sig tillräckligt med kvalificeringsgrundande tävlingar inför SM’et och väljer därför vilka tävlingar dom skall åka till.
Sen kan det vara bra att känna till vilka regler som gäller innan man skall ut på banan, så att man inte blir förvånad när man blir diskad bara för att man haft en utrustning som är tillåten av WRAS, men inte i AQHA’s regelbok (eller vilken regelbok som nu gäller i den aktuella grenen).

Jag lägger ingen värdering i RHA’s utträde ur WRAS (för egen del är det bara positivt), men det kan vara bra att känna till om man försöker samla B/A-tävlingsmeriter eller om man vill tävla i en klass där reglerna inte kommer att vara samma som man vant sig vid.

Lite information från föreningen kanske hade varit bra. Nu vet vi ju inte vilka regler som kommer att gälla. Kanske väljer man att använda WRAS regelbok och då slipper vi plugga…
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Jag tror absolut att man åker dit för den trevliga stämningen och det gör jag med. RHC är det i särklass bäst arrangerade western-eventet i Sverige. Men jag vet också att många har svår att skaffa sig tillräckligt med kvalificeringsgrundande tävlingar inför SM’et och väljer därför vilka tävlingar dom skall åka till.
Sen kan det vara bra att känna till vilka regler som gäller innan man skall ut på banan, så att man inte blir förvånad när man blir diskad bara för att man haft en utrustning som är tillåten av WRAS, men inte i AQHA’s regelbok (eller vilken regelbok som nu gäller i den aktuella grenen).

Jag lägger ingen värdering i RHA’s utträde ur WRAS (för egen del är det bara positivt), men det kan vara bra att känna till om man försöker samla B/A-tävlingsmeriter eller om man vill tävla i en klass där reglerna inte kommer att vara samma som man vant sig vid.

Lite information från föreningen kanske hade varit bra. Nu vet vi ju inte vilka regler som kommer att gälla. Kanske väljer man att använda WRAS regelbok och då slipper vi plugga…

Jag tror iof inte att det skiljer sig så jätte mkt mellan alla regelböckerna mer än mönstren kanske...
Det lär inte skilja någonting emellan regelböckerna ang utrustning jag tror inte att AQHA el (den regelbok de använder sig av) använder sig av en "egen" speciallar utrustning:angel: !!!!
Visst att det kan skilja lite regler vid ridklasserna mm, men jag tror inte att det är så stora att man inte kan tävla där, bara för att RHA har gått ur wras...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

28 juni till 1 juli!!!

LÄÄÄÄÄNGTAR!!!!

Årets absoluta höjdpunkt!:bump: :bump: :bump:
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Ja, det är enkelt att tro… men den dag man blir diskad för att man red barrel race på stångbett med två händer, då vet man att man läst fel regelbok. Jag föredrar att veta innan jag går in på banan.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

:D :bow: :D
På nåt sätt måste man ju ta sig dit, låter ju så skoj! :banana:
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Jag ska dit!!!!
Utan häst...och kanske med familj...(måste övertala lite ;) )

Ska bli kul!!!!

// M
 
Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Ja, det är enkelt att tro… men den dag man blir diskad för att man red barrel race på stångbett med två händer, då vet man att man läst fel regelbok. Jag föredrar att veta innan jag går in på banan.

Jo men regelboken som dom kommer använda lär väl stå i proppen!!
Sen om det inte är wras regelbok och om man inte har den regelbok dom kommer att använda så kommer den att hänga frame på framridningsbarnan, då kan du juh läsa om du kan få rida på stång med två händer... Brukar kunna komma ihåg sånt när man läser/frågar på plats, vad man får el ej!!!
 

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
627
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 009
Senast: mars
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
350
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 673
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Gråter du?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp