Rapporter från bruksprovet

Sv: Rapporter från bruksprovet

Ingen som känner en exteriörkunnig veterinär och kan förhöra sig hur saker och ting förhåller sig?
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Jag menade inte att kritisera någons ridning med att lägga ut videosnutten på Wiltons uppvärmning. Tyckte bara att det var kul att kolla in uppvärmningen lite och Wilton startade ju först efter lunch den dan, så det var honom jag hann se och filmade lite för jag var intresserad av Wilton, stammässigt och så. Sen lägger jag inte in några aspekter på hurvida Wilton rids korrekt eller ej på uppvärmningen. Det gick ju bra fr honom på bruksprovet i alla fall, så så fel kan det ju inte vara ;)
Här är en snutt från själva gångartsprovet.

 
Sv: Rapporter från bruksprovet

stommen, du är efterlyst i hingstvisningstråden... :angel:
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Nu har jag grovrensat lite här!

LÅT BLI att diskutera enskilda ryttares insatser, i de ordalag några av er gjort! Det spelar ingen roll om ni har rätt eller fel, håll det tjafset borta från avelssidan!
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Om framgång var en mätare på hur bra en träning är borde vi träna våra gymnaster á la kina. finfint serru..
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

*K-L*

Hörde att Niveaus ägare fått ett kanonbud från Holland redan på galakvällen, risken är stor att han lämnar landet...:crazy:
En stor hingststation här i landet budade oxå på honom, men betydligt lägre...

Får se hur det går.
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Du får ställa frågan till Heimdal,återger bara vad han sagt enligt Ridsport.Ingen som känner sig manad att anknyta dessa kommentarer till 3årshingstar?

barb
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

NEEJ säg inte det:eek:

Han ser inte mkt ut för världen idag rent utseendemässigt...men där är vissa saker som ändå syns i hans hoppning.Vänta bara till han är äldre!Det vore väldigt synd om han försvinner...

Hoppas han blir kvar och att ägarna kostar på att få ut honom ordentligt under en duktig och passande ryttare.
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Ev kommer han att betäcka några ston innan han reser, men det är inte 100 bestämt ännu, även om det lutar däråt...

En av de hingstar med mest utvecklingsbarhet jag sett på många år...
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Lite kuriosa om Niveau är att det ligger en bild på honom som äldre föl eller åring under fliken var tog hingsten vägen ( Emmerton) på Flyinges hemsida.

Det är väl bara att gratulera ägaren om han har fått ett bra bud på hingsten. Jag tror ändå inte att stoägarna hade rusat till honom i år i alla fall, trots hans goda hoppförmåga. Personligen tycker jag att det är en mycket fin sporthäst som jag hoppas att vi får se någonstans i framtiden.
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

nä, jag tror inte heller att han slår "storekord" om han blir kvar här:rofl:

Jag tycker det är en allvarlig sak att ta upp till diskussion, detta med att många (stoägare...?) bara ser till dagsformen vid val av nygodkända hingstar, att de inte ser vilken framtida pottetial som varje enskild individ faktiskt har!

Vad det gäller just Niveau så är jag ganska säker på min sak-att det absolut är en hingst med framtiden för sig...verkligen
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Jag håller helt med dig om Niveau. Att han inte var helt reglerbar för testryttarna nu bryr jag mig föga om, men tänk att få rida honom i en tidshoppning om några år... :love: Med det avstampet och de kvicka benen ....

Jag har ju rekommenderat honom till en av mina vänners ston, fast hon fölar ju sent så då lär hon väl inte hinna i så fall :crazy:
Har ju tyvärr inget eget sto som jag tror han kan passa till :smirk:
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Ja,,,du vet ju hur förtjust jag var i honom på bruksprovet...:rofl: satt med ett idiotiskt flin hela tiden och bara ville rida honom typ...

Jag hoppas att det funkar med ett av våra ston...att det går att lösa...Ännu är det ju inte 100 att han åker, även om det mesta tyder på det...
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Blev bara genuint glad över att se Niveau hoppa, han såg ut som han hade seriöst roligt:rofl: . Dessutom så hade han ett ordentligt avstamp. Tror absolut att det är bra utgångspunkter för framtiden. Dessutom har han ju ganska trevlig stam ;). Synd om han lämnar Sverige redan innan han har fått en säsong i Sverige, men samtidigt tror jag inte att han kommer att få så många ston som jag skulle vilja.
Kanske han kan passa ett sto av ganska modern typ som hoppar bra men är lite försiktig av sig.
Rent stammässigt, har ni förslag på en bra matchning härstamningsmässigt?
Ulrika
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

:banana: Har ni kollat in Niveau´s hemsida?
Wow vilken häst. Finns där någon annan hopphingst som hoppar som han. " kolla in filmen från rådgivande bedömningen" Och dessutom har 3 bra gångarter
www.niveau.se



Vi måste ju faktiskt tänka på att vårt mål är att få bra sporthästar. Utseendet är inte allt.
Förra året betäktes mer än 5300 ston, och hur många av dem kommer att bli godkända hingstar?
Vårt mål är väl ändå att få trevliga och bra sporthästar.
Jag har ialla fall bestämt mig. Det blir Niveau på mitt sto.
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

OCH HAN BLIR KVAR I SVERIGE!!!:bump: :banana: :bump: :banana:

Ägaren stog emot buden utomlands ifrån:bow: :bow: :bow:

Så nu blir det att åka med ena stoet till Ängagården i sommar...:love:
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

*applåder* :D
Härligt med ägare som har kurage!

då ska jag fortsätta bearbeta min vän!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: Entourage
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
549
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: athena
·
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 126
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp