Bukefalos 28 år!

Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Rastypisk och rastypisk vet jag inte förståss... men min absoluta favorit!

Ganska liten och nätt, ko-stam, lite överbyggd.
04bete24.JPG

mvh Eva
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Det beror ju på vad hästen ska användas till.
En häst som är helt otroligt vacker är Topsail Whiz, och hans avkommor är ofta ruggigt fina, typ CC Top Whiz.
st_topsailwhiz-run_300x182.jpg

:d :love:

Min kompis har en treårig avkomma efter CC, han är också helt otroligt fin :love:
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Det vimlar av fina QH men jag har blivit väldigt förtjust i Hollywood Borrego...har ingen bild tyvärr men sök på nätet så finns han där. cc Tob Whiz ser mycket trevlig ut ;)

Dock har jag ingen QH själv...här hemma spatserar en korsning vbl/fbl(gissningsvis) och en Welsh Cob åring...de kan skådas på min hemsida som ni finner om ni går in på min profil...la in nya bilder idag. :cool:
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Ja han ser MYCKET trevlig ut i mina ögon :D
Och sen en sån härlig färg som bonus är ju inte fel det heller.

Denna del raderad av moderator pga otillåten länkning till försäljningssida

Jag har inte heller nån Q, utan en vanlig hederlig Nordsvensk Brukshäst :banana:
Har inte råd med nåt värre. Men blir jag lite rikare någon gång ska det helt klart bli en Quarter :d
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Nordsvensk brukshäst är perfekt :bow: ...kan tänka mig en igen....men har ingen längtan till att skaffa QH. Har inte fallit för dom som ridhästar än...men jag har heller inte haft den äran att rida någon. :angel: Man kanske blir helt bortkollrad efter ett ridpass, vad vet jag ;)
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Jag blev helt salig av Docs King Calibar, fast han verkade lite stor... Annars är jag stormförtjust i Crimson Catalyst.
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Piraja skrev:
Nordsvensk brukshäst är perfekt :bow: ...kan tänka mig en igen....men har ingen längtan till att skaffa QH. Har inte fallit för dom som ridhästar än...men jag har heller inte haft den äran att rida någon. :angel: Man kanske blir helt bortkollrad efter ett ridpass, vad vet jag ;)

Japp, de är för härliga nordisarna :) Egentligen har jag svårt att tro att jag ska kunna lämna rasen. Går ju utmärkt att cowbojsa på en nordis med :p
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Álin skrev:
Denna del raderad av moderator pga otillåten länkning till försäljningssida

Oops.. Sorry :o Tänkte inte på att det var en sån sida :crazy:
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Jag förstod nästan det, därför tog jag bara länken och inte hela inlägget.

Anna-Karin, moderator
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Álin skrev:
Japp, de är för härliga nordisarna :) Egentligen har jag svårt att tro att jag ska kunna lämna rasen. Går ju utmärkt att cowbojsa på en nordis med :p

Ja, min förra dam fick självaste RÅ att tappa andan och hon tränades för AJ också som gillade henne. Då var hon 17 år. Mycket trevlig häst som tyvärr inte finns med oss längre (hon blev bara 21).

Var på utställning i grannbyn nyligen och där fanns fina nordisar :p ...flera av dom hade mycket trevlig form som absolut skulle passa western...så ska jag skaffa fler hästar, har två, blir det en nordis igen. ;)
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Samma här :D Kommer som sagt aldrig någonsin ha råd med en QH, och nordisarna ligger varmt om hjärtat :love: Nästa häst blir självklart en nordis! :)
Min dam är 20 bast och jag tänker börja med western på henne till våren, bättre sent än aldrig :p
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Álin skrev:
Samma här :D Kommer som sagt aldrig någonsin ha råd med en QH, och nordisarna ligger varmt om hjärtat :love: Nästa häst blir självklart en nordis! :)
Min dam är 20 bast och jag tänker börja med western på henne till våren, bättre sent än aldrig :p

Precis:)...jag tränade en tjej som hade en gammal travnordis som var 22 när vi började...och han tävlade framgångsrikt ett par år senare. Tyvärr blev han dålig för ett halvår sedan och är nu borta men han älskade att jobba i samtliga grenar :D ...han levde liksom upp.

Det är bra att visa upp att vår inhemska ras är kapabel till en hel del så kör hårt :banana:

För att återgå till QH...har just hittat en lämplig hingst till mitt korsningsto...Meesa Heesa!!!!...bara hoppas att han finns kvar när det är dags... :crazy:
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Han har ju en son Docs King Calibar (nämde tidigare i tråden?) som väl lär bli godkänd också (eller är han redan?). Han är ju jättefin :d
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Meesa Heesa är tyvär död.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vill köpa en begagnad westernsadel till min 3,5 åriga quarter. Vad tror ni skulle passa denna rygg?
Svar
0
· Visningar
338
Senast: Hasselört
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter de bilder som publicerades igår där flera hästar på en dressyrtävling hade blåa tungor som visar på syrebrist vill nu Svenska...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Gunnar
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 977
Senast: Habina
·
Utrustning Vid en ridolycka där jag föll av hästen tänkte jag i luften påväg ner ”åh måtte jag inte fastna i stigbygeln”. Det gjorde jag tack och...
2
Svar
33
· Visningar
2 288
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp