Bukefalos 28 år!

Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Joooo det är det.. redigt najs eller hur!?:d
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

vet inte om ja e förvirrad el nåt men Stybbe å Mona i Kristinehamn har en hingst som heter Pablo som ser exakt ut som den på bilden, dessutom kan jag nästan svära på att det är stybbe som rider på en av bilderna... men men kan ha fel!:confused:
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Du har inte möjligtvis någon bild??? Funderar skarpt på att betäcka med Bobban i år.:love:
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Översta bilden är på Mona och Pablo, de andra två på Styrbjörn och Pablo.
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

bra! då är ja inte vimsig iallafall!:crazy:
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Jag blev helt salig av Docs King Calibar, fast han verkade lite stor... Annars är jag stormförtjust i Crimson Catalyst.

Docs King Calibar "junior" kallad hemma är 156 cm i mankhöjd, men ser större ut för att det är så mycket massa i honom :)
Men snällare häst får du leta efter det kan jag garantera :)
Kolla in: www.sqha.com och sen går du till länken AVEL, och där kan du hitta honom på flera sidor.

/Emilie
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Han har ju en son Docs King Calibar (nämde tidigare i tråden?) som väl lär bli godkänd också (eller är han redan?). Han är ju jättefin :d

Junior (Docs King Calibar) blev godkänd som treåring, men jag har satsat på tävling o nu är det dags :)
Små barn ska vi ha :)
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Inte så konstigt..

En olycklig kombination av kanske något kort i ryggen, lite svank. Lägg därtill väldigt överbyggd och sluttande kors...

Inte bildskönt precis men Quarters är ju ofta överbyggda och man eftersträvar ju sluttande kors på reininghästar...

mvh Eva


Kan meddela att hingsten på bilden som jag aldrig kommer ihåg vad han heter var 21 år gammal på den bilden.. förklarar ryggen....

/Emmi
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Är "Smoking Little Bo" samma häst som Bobo, den som blev utan mamma?

Hej, Smoking Little Bo är inte samma häst som blev utan mamma när han föddes.
Den du menar heter BoBo Bear och ägs av mig :)
Han är en 4 årig hingst med ett fantastiskt psyke och vackra gångarter, skulle varit mitt i tävlingssäsongen med honom nu men han blev akut sjuk i februari och var väldigt nära döden för andra gången i sitt liv.
Jag kommer att visa honom på sqha/aqha shower nästa år, möjligtvis någon mindre show i höst, vi har inte bråttom. Tävlar honom hellre ända till 20 års åldern än att ta ut honom innan hann hunnit repa sig helt :laugh:

Mvh Frida
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

KL

Omöjligt att svara på hur en rastypisk quarter ska se ut, beror på vad den är avlad för... Det är en smaksak vad man själv gillar.

Den ska vara rätt byggd, vara välstammad (äpple kommer inte från päronträd, väldigt sällan du får framgångsrik häst från medelmåttiga föräldrar) och helst ha egna prestationer eller avkommor med prestation.
Tycker att du kan använda AQHAs tips för att bedöma hingsten. Conformation. Långt med bra!
http://4ahorse.aqha.com/buyersguide.html

En rättbyggd häst håller. oavsett om du tävlar eller om du fritidsrider...
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Hollywood Dun It

e. Hollywood Jac
u. Blossom Berry


2002hdi2.jpg


rememberinghdi.gif
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Jag bara väntade på att du skulle leta dig hit med Pablo Quixote
:D. Men stämmer, han är väldigt, väldigt snygg..

Ellen
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Alla Lone Bright Stars avkommor är inte lätta. Det finns de med mycket huvud och lite svåra i humöret också. Har en själv som är bra men talat med andra som har hästar som är lite bökiga. Visst är hingsten tjusig men är det någon som sett vad han har presterat och hur länge sedan var det? Och vad har hans avkommor presterat?

Nyfiken....
 
Sv: Rastypisk quarter - hur ska den se ut?

Lippans


Jag gillar den här typen av häst; välbalanserad och inte så överbyggd i bak. Sen har han ju en himla snygg färg också, vilket inte gör saken sämre.:love:
 

Liknande trådar

Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 977
Senast: Habina
·
  • Artikel
Hästnyheter Göran Dalin, veterinär och ordförande i Svenska ridsportförbundets hästvälfärdsråd, reagerar som alla andra kraftigt på bilderna inifrån...
Svar
0
· Visningar
155
Senast: Gunnar
·
Dressyr Som en avknoppning av ”förändring i domarkåren” som var en avknoppning av ”Helgstrand Dressage dokumentären” 😎 Hur behöver tränarna...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
10 288
Senast: Fiorano
·
Tjatter https://www.expressen.se/nyheter/varlden/drapliga-rymdmissen-tappade-verktygslada/ Det är väl 4 mil upp i rymden, hur kan det vara...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp