Bukefalos 28 år!

Rasval igen...

Sv: Rasval igen...

kl

Tack för alla förslag!

Vi ska åka på valputställning i Hässleholm nästa helg och kika på lite olika raser, men det börjar luta starkt åt en DSG. :)

Hane eller tik, hur ska man tänka där? Jag har läst mig till att det inte är särkilt stor skillnad i temperament osv hos en DSG tik och hane. Stämmer det ni som har DSG?
 
Sv: Rasval igen...

Nej enligt min erfarenhet är det ingen skillnad, mer än när det gäller alla raser. Man är nog lite olika som person, själv är jag en ren tik- (och sto!) människa,

Jag upplever dock att tikar är populärare, kanske gäller alla raser? Det är ofta tikarna som blir tingade först, vissa tar till och med mer betalt för tikar...

Lycka till!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 109
Senast: DeCloe
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 333
Övr. Hund Hej alla hundproffs! Vi står redo att skaffa vår första hund och har total beslutsångest kring vilken ras vi ska välja. Om oss: Vi...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 876
Senast: Rugge
·
Hundavel & Ras Familjen ska utökas med en familjemedlem men det råder velande och funderingar. Familjen består av mig som kommer ha huvudansvar över...
2
Svar
33
· Visningar
6 059
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp