Bukefalos 28 år!

*rasvalstråd* Sällskapshund

Sv: *rasvalstråd* Sällskapshund

Ja, Tulla hade ju skippat agilityn men vart perfa för resten. Så en med lite med fräs i hade ju varit toppen :D
 
Sv: *rasvalstråd* Sällskapshund

:)
Jag tycker papillon är en supermysig hundras! Har en kastrerad hane på 6 år som är så himla bra. Han är riktigt mattig, ingen annan duger. Är väluppfostrad, kommer på inkallning, sitt, fot, ligg. Alla vardagsgrejer. Är lös överallt, totalt okomplicerad med andra hundar, människor och barn. Han bryr sig faktiskt inte så mycket om andra hundar, människor och barn är lite roligare. Men han är iaf supermysig. Skulle inte säga att han har varit svår att uppfostra, däremot var han rätt egensinnig när han var yngre... totalt döv. Men det är väl ett genomgående fenomen för en del unga hanhundar.

Jag kan iaf varmt rekommendera pappis som ras! Det enda "negativa" är att han har väldigt lätt för att få tandsten och kräver en del när det gäller pälsvården.

Jag får väldigt mycket beröm för att han är så väluppfostrad (alltid lös...) och inte skäller på andra hundar. En del har en bild av små hundar som någon ligist som hänger i kopplet, skäller och morrar på allt och alla. Men med ett sunt synsätt så har det gått väldigt bra!

Rekommenderar varmt Pappis!
Jag gillar shitzhu så rekommenderar den.
 
Sv: *rasvalstråd* Sällskapshund

Jag har bara hört bra saker om Bichon Havanaiser.
Det är nog den enda i grupp 9 som riktigt tilltalar mig:)

Happy hunting!
 
Sv: *rasvalstråd* Sällskapshund

*kl*
Men hallå Emelie! En PUDEL måste hon ju ha, får du ingen egen får du ju lura på syrran en minivariant!
 
Sv: *rasvalstråd* Sällskapshund

Jag är fullkomligt partisk men jag måste hålla med. Min papillon är en okastrerad hane på 10 år och en riktig ängel. Jag har inte haft honom som valp men han är otroligt lättlärd som vuxen hund. Han lärde sig ligga, krypa, stanna, vänta, sitta fint m.m. som nioåring. Kankse har han kunnat det som yngre då han är importerad avelshund (som säkertligen uppfostrats väl i hemlandet) men han förstod endast sitt på svenska :D

Skäller aldrig vilket iofs inte är så rastypiskt men det händer verkligen inte att han skäller, inte ens om man försöker få fram ett skall. Superbra med andra hundar, älskar ALLA människor, sitter i knäet och njuter hos vem som helst, vaktar inte, vallar inte, jagar inte. (Spanar på någon stadsfågel ibland men skulle aldrig sätta efter något.) Orkar med långa promenader och är mkt lös. Kan utan problem klara sig med korta kisspauser när man är sjuk och blir aldrig rastlös. Är med i stallet och är där orädd för hästarna men lydig och håller sig undan när man ber honom. Enda nackdelen är att han har mkt vitt och blir sjukt smutsig :crazy:

Pälsvården är ingen fara med. Nu när leran börjar komma så får jag spola tassa och under magen efter promenader men det tror jag gäller de flesta raser på vår och höst. Duschar honom ca 1 gång/månad. Varannan om det är möjligt. Borstar honom lite när jag känner för det men hans päls tovar sig inte ngt särskilt.

Ursäkta långt inlägg.
 
Sv: *rasvalstråd* Sällskapshund

Jag håller med om en dvärgpudel. Tycker de är himla trevliga.

Annars är jag supernördig och säger sheltie "som vanligt" :angel:.

65_big_head.jpg


Inga intryckta näsor där iaf :D. Väldigt lätta att uppfostra också. Och om hon vill ha en liten så finns det ju väldigt små tikar (tex min egen).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 410
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 350
Senast: Bison
·
Övr. Hund Ni får stå ut med ännu en rasvalstråd ;) Jag behöver hjälp. Vi planerade ju att skaffa en ny hund om typ 1,5 år, men nu när Ixi är borta...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
4 470
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundavel & Ras Allsmäktige Buke, dags för ännu en "vilken ras ska vi ha-tråd" :D Har sökt och sökt efter vilka raser som skulle kunna tänkas passa oss...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp