Sv: [Re]Volt

Har sett dom två första avsnitten och det är ju verkligen skräp! Är så himla trött på "ny tjej kommer till stall och blir mobbad av den populära/duktiga tjejen, ny tjejs enda kompis blir den snygga killen alla vill ha och ny tjej är kär i ridläraren och ny tjej ska rida den svåra tuffa hästen" storyn. Sträcker sig manusförfattarnas fantasier inte längre än så? Det finns ju för sjutton en miljon exakt likadana historier. :wtf:
 
Sv: [Re]Volt

haha eller hur?
Bästa tycker jag är att hon ska rida den svåra hästen som bara rymmer. Och sen vägrar hon stänga boxdörren?
Och att hon inte "kan rida såhär" när hon ramlat på lite bajs? Allvarligt :D
 
Sv: [Re]Volt

Ytterligare ett fånigt avsnitt som kommit ut.
Är de verkligen inte fler som tittar?
 
Sv: [Re]Volt

Har inte sett gårdagens avsnitt (tur att det inte fanns spoilers här i tråden! Det är så sjuukt oförutsägbart.) men skrattade gott åt att hon inte "kan rida såhär" med lite smutsiga byxor. Alltså, man tar väl ändå fast hästen, borstar av sig och hoppar upp? Vad hände där i manuset egentligen?
 
Sv: [Re]Volt

Aaaah jag glömde tillägga: Om hästen blir rädd och sticker så kan dom ju inte prata om att den är bångstyrig eller? Det var väl inte hästens fel att nån brände in där?

Skrek förresten inte bilföraren tjejens namn? Hur tusan vet han vad hon heter?
 
Sv: [Re]Volt

Var såklart tvungen att kolla in vad det var för något när jag såg tråden och.. Vilken skitserie alltså:D
 
Sv: [Re]Volt

Ett klassiskt exempel på en urusel svensk rip off av "Stallkompisar".
Vilka jävla stereotyper! Ny tjej blir mobbad av det coola duktiga tjejgänget och alla tjejer trånar efter den enda killen.
Dessutom är det så uppenbart att ingen hästintresserad människa var inblandad i manusskriften. En rädd häst är en bångstyrig häst och ingen verkar någonsin skritta av sin häst efter att ha galopperat den svettig. :meh:
 
Sv: [Re]Volt

Oerhört lökigt serie. Historien är så förutsägbar och gjord i hundra miljoner exemplar. Synd att man från produktionssidan inte tog tillfället i akt att göra nåt nytt och intressant när man hade chansen...
 
Sv: [Re]Volt

Man måste ju älska ljuden i stallet - de konstanta gnäggningarna. Samma gnäggningar som bland annat användes i Stallkompisar.
 
Sv: [Re]Volt

Jag blir nästan bara förbannad när jag ser serien!

1. Om hästen är "bångstyrig", sliter sig och håller på kanske man som ridlärare går ned med hela gruppen och låter den nya eleven klara sig själv med att sitta upp och rida ned hästen till ridhuset själv?
2. Man ska väll inte bli sur och "spydig" på eleven om denne har svårt att fatta galopp när hästen bockar och håller på?
3. Vilken ridskoleschef (som jag uppfattar att han är) går hem till sin elevs mamma och låter sig bli avmålad?
4. Vilken mamma ställer en sådan fråga?
5. Har ridskolan ingen personal förutom chefen? Tycker att det är konstigt att ungdomar får vara kvar på ridskolan så sent..
6. Tycker att det är lite underhållande att tjejerna tycker att det är löjligt att hon har en kudde som är formad av en häst, men en av dom äger uppenbarligen en Bamse-väska som de använder och forsla bajset i. Tycker dessutom att det är konstigt att mamman inte känner lukten av det :cautious:
osv osv osv...

Många *spoilers* blev det där men ibland undrar man.. :wtf:
 
Sv: [Re]Volt

Du orkade pricka upp precis ALLT jag tänkte igår när jag såg avsnitt tre.
För övrigt så stör det mig enormt att lillkillen är en exakt kopia av en kille som.. ja.. Var min vän när jag var 14 :D (Höskullen var enda scenen i hela serien som jag log lite åt).

Lägger till en punkt:

VEM super på höskullen för att sen gå hem till mamma och sätta sig och prata henne i ansiktet när man uppenbarligen mår så illa att man spyr två minuter efter det?!
 
Sv: [Re]Volt

Precis!! Och vilken mamma märker inte att 1) sin dotter uppenbarligen druckit alkohol eller 2) inte bryr sig om att hon spyr på toaletten?! Visst, hon hade druckit något glas vin, men hon han väll inte somna på typ två minuter.. Dottern höll sig ju dessutom för magen och "sprang" iväg till toaletten O_o
 
Sv: [Re]Volt

Jäkla ansvarslöst det där! Förresten så hade jag önskat att avsnitten skulle varit en halvtimme åtminstone, så kanske dom hade fått plats med lite handling också istället för: hejnuriderviklappahästenminnyapojkvänhejdå! bajsisängen?!"
 
Sv: [Re]Volt

Och vilken hästtjej tycker på riktigt att allt med hästar eller smuts är såå äckligt? Flugsurret när hon lyfte på täcket... Rymdes väldigt mycket bajs i den bamseryggsäcken.
 
Sv: [Re]Volt

Rymdes väldigt mycket bajs i den bamseryggsäcken.
HAHA det första jag tänkte på när hon lyfte på täcket, mycket bajs i den ryggsäcken :D

En sak som jag dock tyckte var överraskande är att de verkar ha med "riktiga" ryttare som statister, det har jag nog aldrig sett i en hästserie innan. Det är väl Heartland då, där skådisarna (de flesta) faktiskt kan rida :grin:
 
Sv: [Re]Volt

Den spelades in på en ridskola utanför Göteborg, så det kanske är "riktiga" elever som rider?

KL
Men åhhhhh inte en sån serie till!!! Hade jag ens tyckt att det var rolig när jag var 14?
 
Sv: [Re]Volt

Förstår inte hur det kan produceras såna här serier egentligen, jag menar, om man lägger lite lite tid och pratar med en eller två hästtjejer så kanske man hade haft en mycket bättre serie?

/miljöskadad.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Förra sommarens EM och VM i voltige på Flyinge gav mersmak. I helgen arrangerar Svea Voltigeklubb internationell voltige igen.
Svar
0
· Visningar
69
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För Svenska ridsportförbundet berättar landslagsledaren Jessica Neilands om hur svensk voltige satsar framåt. I juli är det dags för EM...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·
Fritid Här kan vi dela med oss av våra serietips. Berätta även var man kan se serien.
2 3
Svar
42
· Visningar
1 615
Senast: Tonto
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska Ponnytravpokalen är en loppserie för barn och ungdomar. Samtliga vinnande kuskar i serien 2023 har bjudits in till en...
Svar
0
· Visningar
91
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp