Regndans på fredag?

Nu är det min tur att få rejält med åska, jag kan verkligen rekommendera att skaffa appen blixtvakt om man inte redan har den. Jag får notiser på nedslag inom en mil och det är otroligt vad nära den låter även på 9 km avstånd.

Nu har regnet avtagit något men jag hoppas det håller i sig några timmar, jag hann rädda tvätten som hängde ute på tork. :D
 
Eeh ni som dansar i Uppsala C kanske kan ta en liten paus? :eek:
0746AAEA-2E61-4FBE-9207-8774F73716AC.jpeg
 
I Kungsör har det regnat i stort sett hela dagen i dag och minst halva igår, dansarna häromkring jobbar på bra :banana:
(En kollega hade visst dansat i Valskog här om dagen men kan hon verkligen orsakat allt detta själv?! O_o :rofl:)
 
Visst! Tierp och Skutskär svämmar ju över lite nu och då, men inbillade mig att resecentrum skulle vara lite stadigare :cautious: finns film hos P4 uppland!
Väldigt många mm på kort tidsrymd, antar jag?
Brukar vara svårt att klara de extrema toppflödena på ställen där man är så beroende av att brunnarna ska sluka allt. Eller så simpelt som att brunnar satt igen av skräp folk slängt på marken...
 
Det blir antagligen så pga att marken är så hård nu efter den långvariga torrkan, så allt vatten rinner av istället för att sjunka ner i gräsmattor, grusytor etc. Och då sammlas det på det lägsta punktet...

Mvh aldrig varit i Uppsala (men arbetar med stadsplanering) :angel:

Jo det är jag med på! Just på den platsen är det stenplattor/asfalt/etc på en väldigt stor yta. Så det är väl oberoende av torkan tänker jag. Men precis som @Korven säger så lutar det nedåt från båda håll där i passagen så det blir en liten grop...

Men ändå, ser helt galet ut ju.
 
Här hemma hos mig i norra Uppland är det skyfall! Kommer och går tillsammans med åska och blixtar. Så glad för regnet :love: mindre glad för blixt och dunder, kan inte använda någon elektronik :p (gamla ledningar, har provat, blir ej bra)
 
Jag läste på P4 att det inte ens finns brunnar i tunneln O_o det skulle ju förklara en hel del :p

Nämen ojdå :o Nu kan jag inte minnas om det stämmer eller inte men om det stämmer låter det som en rimlig förklaring - vattnet KAN faktiskt inte rinna undan :p
 

Liknande trådar

Tjatter OK. Det är krisläge i Sala. Flera bränder och just nu några utom kontroll. Markerna är fnösketorra. Människor ochy djur evakueras. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 862
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är knastertorrt och inget regn i sikte. Vi måste göra något! Bukes kraft är ju vida känd. Så varför inte enas om en gemensam...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
13 864
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hage
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp