Regndans på fredag?

De träd och buskar som har bruna löv eller redan fällt kommer inte få nya år. Om de inte tagit allt för hård skada kommer de tillbaka nästa år, men blir det lika torrt då med så kommer troligen väldigt många att dö. Jag är rädd att björkar kommer helt enkelt att torka bort på många platser. :(

Jag hoppas verkligen att nästa sommar blir både regnig och kylig. Men det verkar som att vi måste vänja oss vid värmeböljor och torka, om en ska tro på vad som skrivs i tidningarna :(
 
Här blåser det idag och nu regnar det gula tarrbarr över hela gräsmattan. Till och med tallarna vissnar :( Har aldrig sett det förut.
 
Mitt intag av magiska drycker och försiktiga dansande utomhus förra fredagen har verkligen gett resultat! Nu är mina gräshagar gröna och fina, men för blöta för att kunna användas.... :p

I morgon beräknas det komma ytterligare mellan 35 och 65 mm(!). Ni andra får gärna försöka locka regnet lite längre österut om ni vill, jag behöver inte mera på ett tag nu. :):heart
 

Liknande trådar

Tjatter OK. Det är krisläge i Sala. Flera bränder och just nu några utom kontroll. Markerna är fnösketorra. Människor ochy djur evakueras. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 825
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är knastertorrt och inget regn i sikte. Vi måste göra något! Bukes kraft är ju vida känd. Så varför inte enas om en gemensam...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
13 667
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp