Regndans på fredag?

Dessutom så var det torrt stor del av sommaren förra året med. Så att den regnade bort förra sommaren kan omöjligt stämma när man tittar på förra årets skörd.
Alla säger att förra sommaren regnade bort. Jag har dock inget minne av det, kommer bara ihåg att det inte var särskilt varmt.
 
Mitt dansande och mitt utmanande av vädergudarna var uppenbart förgäves även denna gång, både på Gotland och hemmavid. Och nu säger SM-jävla-HI att nästa vecka ska förunna oss nordvästskåningar ännu en dag med 33 fucking plusgrader. Givetvis i kombination med noll mm nederbörd. Just den delen lär ju inte ändras, bara de ynkliga millimetrar som de frestar med i slutet på prognosen. Och nu sträcker sig sagda prognos till mitten på augusti månad...

Jag adderar lite mer regnmusik för oss uttorkade och törstande själar.



Och snart lägger jag till "Wake me up when september ends". Kanske att man åtminstone kunde få vara utan + 30 grader då åtminstone.
 
Mitt dansande och mitt utmanande av vädergudarna var uppenbart förgäves även denna gång, både på Gotland och hemmavid. Och nu säger SM-jävla-HI att nästa vecka ska förunna oss nordvästskåningar ännu en dag med 33 fucking plusgrader. Givetvis i kombination med noll mm nederbörd. Just den delen lär ju inte ändras, bara de ynkliga millimetrar som de frestar med i slutet på prognosen. Och nu sträcker sig sagda prognos till mitten på augusti månad...

Jag adderar lite mer regnmusik för oss uttorkade och törstande själar.



Och snart lägger jag till "Wake me up when september ends". Kanske att man åtminstone kunde få vara utan + 30 grader då åtminstone.
Musiken :up:, vädret :down:.
 
Jag såg den här på Facebook idag. :laugh:

38258367_2006682226018214_2158244937668231168_n.jpg
 
Och nu säger SM-jävla-HI att nästa vecka ska förunna oss nordvästskåningar ännu en dag med 33 fucking plusgrader. Givetvis i kombination med noll mm nederbörd. Just den delen lär ju inte ändras, bara de ynkliga millimetrar som de frestar med i slutet på prognosen.

Jag hade fel! Prognosen är faktiskt ändrad. Från 33 grader till 36. Nu ger jag fan i detta och slutar titta på prognos-eländet och siktar på att överleva dag för dag. :wtf::arghh::down:
 
:down: Det såg ju hemskt ut nere hos er :cry:

Yepp, det är hemskt. Jag håller mig mest inne för jag pallar liksom inte se mig omkring ute längre. Möjligen vid stranden, den ser ju ut ungefär som den brukar. Men landskapen gör mig mest bara ledsen och deprimerad, för att inte tala om trädgården.

Och när det är + 30 grader njuter jag inte direkt ändå av att vara ute, utan vistas helst i källaren.
 
Idag är första dagen på två veckor som temperaturen sjunkit under 30 grader mitt på dagen, men inget regn i sikte. Nästan hela länet har fått någon åskskur under juli men inte vi :( Det virvlar bruna löv överallt och gräset är gulvitt. Hur lång tid tar det för naturen att återhämta sig? Björkarna är kala och mängder av buskar har helt gett upp.
 
Idag är första dagen på två veckor som temperaturen sjunkit under 30 grader mitt på dagen, men inget regn i sikte. Nästan hela länet har fått någon åskskur under juli men inte vi :( Det virvlar bruna löv överallt och gräset är gulvitt. Hur lång tid tar det för naturen att återhämta sig? Björkarna är kala och mängder av buskar har helt gett upp.
De träd och buskar som har bruna löv eller redan fällt kommer inte få nya år. Om de inte tagit allt för hård skada kommer de tillbaka nästa år, men blir det lika torrt då med så kommer troligen väldigt många att dö. Jag är rädd att björkar kommer helt enkelt att torka bort på många platser. :(
 

Liknande trådar

Tjatter OK. Det är krisläge i Sala. Flera bränder och just nu några utom kontroll. Markerna är fnösketorra. Människor ochy djur evakueras. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 825
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är knastertorrt och inget regn i sikte. Vi måste göra något! Bukes kraft är ju vida känd. Så varför inte enas om en gemensam...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
13 667
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp