Regndans på fredag?

Gud vad jag hatar SMHI!!!
Igår när jag gick o la mig så var vi lovade 26 mm. Nu när jag gick upp så var dessa 26 istället 0 mm.

Alltså vad i helvete?!
Jag får slå på nåt stort i dansväg på fredag alltså!!
 
Lämnar tvätt ute, låter bli att veva upp rutorna i bilen för att locka hit lite regn, men hittills har det inte hjälpt. Igår kom det lite, lite precis att det syntes på marken. Det var fläckar av fukt som torkade på kanske en kvart.

Idag har vi molnigt, men något regn har de inte lovat, kanske om jag sätter mig ute med en bok...
 
Den speciella lukten när det är nyregnat ute i naturen. Vetenskaplig förklaring.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=7010969

Jag tänker att användning av rätt sorts aromatiska oljor i en ceremoni kan vara en bra metod.
Som att konstgjort framkalla regnet för att leda naturen/andarna in på rätt spår, och enligt gammal beprövad lika-botar-lika-princip.
Någon som vill ge det ett försök?
 
Gud vad jag hatar SMHI!!!
Igår när jag gick o la mig så var vi lovade 26 mm. Nu när jag gick upp så var dessa 26 istället 0 mm.

Alltså vad i helvete?!
Jag får slå på nåt stort i dansväg på fredag alltså!!

Jag vet!!! Man vill bara inte uppdatera sidan när det står (alltid i slutet på tiodygnsprognosen) otroliga 30 mm en dag och 17 nästa. Låt mig få leva på det falska jävla hoppet, liksom. Men så klickar man ändå och vet redan i förväg att det kommer att stå: noll. Noll. Noll och noll så långt ögat når. Och det gör det. Alla millimetrarna är vaporiserade, en vecka innan de skulle falla över mina marker. Borta i intet. Utan varken ursäkt eller förklaring. :rage:

Men idag har det regnat här. :eek: Tre millimeter, om man avrundar uppåt. Nu lovas inte ens mer för kommande tiodygnsomgång. Jo svindlande 0,8 på lördag. De har nog också försvunnit nästa gång jag uppdaterar sidan.
 
Jag är på Gotland på fredag, tar med noll och intet av regnskydd i hopp om att locka fram Falsterboeffekten. Ser inte lovande ut dock, noll mm rakt igenom prognosen och "härliga" 31 grader vid ankomst i morgon. Men jag ska dansa i spabadet. På färjan. I baren. I tältet. Överallt. Börjar dansa redan i morgon, faktiskt. Ingen ska kunna skylla på mig om effekten uteblir.
 
Kom lite åska och regn på fm här.
Men vi ska ju inte klaga för förra året regnade sommaren bort och snart är det vinter igen
 
I söndags var jag på kurs (uteridbana, utehage) och det kom så mycket regn att mina ridstövlar fortfarande inte har torkat. Nu på lördag ska jag på tävling (ute-) och hoppas på samma effekt då. Tyvärr är jag lite långt från hemmastallet men man får väl hoppas på att det sprider sig.
 

Liknande trådar

Tjatter OK. Det är krisläge i Sala. Flera bränder och just nu några utom kontroll. Markerna är fnösketorra. Människor ochy djur evakueras. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 824
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är knastertorrt och inget regn i sikte. Vi måste göra något! Bukes kraft är ju vida känd. Så varför inte enas om en gemensam...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
13 662
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp