Bukefalos 28 år!

Ren nyfikenhet..

Vad ger ni för mat till era smådjur?
½ dl pellets, fri tillgång på hö och färskt vatten (med c-vitamin i 2ggr/vecka). Frukt och grönsaker (allt möjligt)
Och hur många gånger om dagen? 1 gång/dag, frukt oftast varje dag
Vad är det för djur? 2 marsvin, 1 kanin (får ej frukt ofta - känslig mage...äter bara morot, äpple och gurka)
Har ni djuret ute eller inne? inne
Hm, tror det var allt.....
 
har marsvin.. :love: får sallad och sånt (gurka, morötter mm.) både morgon och kväll och sen torrfoder (marsvinsblandning från djuraffären) på morgonen.. hö får hon också
 
Vad ger ni för matt till era smådjur?
Dom får Kaninblandning/gnagarblanding ca 1 dl varannan dag sen har dom fri tillgång till hö plus att jag försöker sticka till dom grönsaker i alla fall varannan dag.
Och hur många gånger om dagen?
Hö har dom ju alltid och själva maten får dom varannan dag för att inte bli feta...
Vad är det för djur?
Två hermelin ninisar, en 3-åring och sen en 6 månaders bebis
Har ni djuret ute eller inne?
Dom bor här inne i vardagsrummet...
 
Inte marsvin heller hörru ;) Och fler som inte ska ha, chinhillor, degus (?), mfl. Finns massor av djur som inte ska ha kött.
Däremot är det ytterst lite rått som gäller om ens något över huvud taget, bättre med tillagat...
 
Vad ger ni för matt till era smådjur?
svar: pellets (Carrier), hö och grönsaker

Och hur många gånger om dagen?
svar: Grönsaker på morgonen, och ½ dl pellets per kanin på kvällen. Fri tillgång på hö.

Vad är det för djur?
Svar: 4 stycken kaniner

Har ni djuret ute eller inne?
Svar. dom bor i garaget
 
carrier kaninpellets, fri tillgång på hö, frukt och grönt.
1 gång om dagen.
Kanin
Ute i garaget.

Varierar något då 2 av kaninerna lätt bli feta och får mer frukt och grönt medans 1 av kaninerna har svårt att hålla hullet, och har fri tillgång på pellets.
 
Jag har 3 gerbiler och de har jag inne i en stor bur (2-4 timmar per dag får de springa lösa i vardagsrummet).
De har alltid fröblandning i buren, sen får de knäckebröd till frukost, och på kvällen när de kommit in i buren igen får de färskmaten, typ makaroner,ris,potatismos och grönsaker ca varannan dag. Lite havregryn också. Gnagstänger och annat gnag-godis har de jämt.
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
701
Senast: Efwa
·
Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
589
Senast: vinkelina
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 182
Senast: Stinaelin
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
484
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp