Bukefalos 28 år!

”Respektlös egoism att rida i skidspåren”

Något som också borde uppmärksammas är man inte rider på cykelleder, för att det skall gå bra att cykla behöver underlaget vara jämnt och även om det är torrt förstörs underlaget av att man rider. Gjorde en lite längre tur i sommar i södra och mellersta Sverige och det var flera mil led där någon ridit och förstört. Tycker det är riktigt dåligt :(
Det beror på de lokala ordningsstadgarna. Vi hade en bit överlappande rid/cykelväg. Det är ju inte dåligt att rida på en påbjuden rid/cykelväg.
 
Det beror på de lokala ordningsstadgarna. Vi hade en bit överlappande rid/cykelväg. Det är ju inte dåligt att rida på en påbjuden rid/cykelväg.
Är det med grusunderlag? Det förekommer vägar som är uppdelade så att man får rida på ena sidan och andra sidan är för cykel och gångtrafikanter men då får man inte rida på cykel- och gångdelen.
 
Är det med grusunderlag? Det förekommer vägar som är uppdelade så att man får rida på ena sidan och andra sidan är för cykel och gångtrafikanter men då får man inte rida på cykel- och gångdelen.
Några hundra meter grusväg. Dåligt skyltat men markerat på kartorna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 449
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag förstår inte riktigt vad som har hänt, men på senare tiden så har jag blivit väldigt anti mot att ge mig iväg på aktiviteter. Även...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är en sak som jag tycker är väldigt fascinerande med ridningen nu! Det är ju så att min skadade arm fortfarande är väldigt svag och...
Svar
0
· Visningar
489
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig tidigare råkat ut för någon ridolycka på det här sättet som jag gjorde nu, och jag är smärtsamt medveten om att jag inte...
Svar
0
· Visningar
432
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp