restaurang i Stockholm

TeamLundVer

Trådstartare
Har precis varit och hämtat vår nya bil i kista och hade tänkt äta något gott innan vi åker hem till Skåne igen.

Vi vill inte behöva åka in i stan stan.

Vad är ett absolut måste för två Stockholmsnoviser som oss?
 
Sjökrogen vid Pampas Marina, Karlbergs strand 4 i Solna. Ligger alldeles innan/intill Essingeleden är trevlig när det är så här fint väder. Men risken är att det är fullt.
http://www.sjokrogen.com/

Kista galleria är inget märkvärdigt (vanlig foodcourt och dessutom inomhus)

Ska fundera vidare...

Två givna alternativ, Konditori lyran i Bredäng/Sätra och Vinterviken i Liljeholmen har tyvärr stängt idag/så här dags. Dessutom mer lunch/fika än middag.
 
Piren restaurant och bar Kristinebergs strand 2 är också trevligt och har god mat. Ligger på/vid vattnet. Vet inte om ni räknar det till "stan" (Kungsholmen), men det är nära från Essingeleden, avfart Hornsberg/Bromma
 
Finns också ett trevligt ställe i Alvik, Bromma. Sjöpaviljongen på Tranebergs strand. Samma avfart men kör över Tranebergsbron mot Bromma och sedan vänster vid Alviksplan och liksom tillbaka fast på Gustavslundsvägen ner mot vattnet (över tvärbanans spår), Borde vara skyltat Alviks torg eller Alvid T-bana. Har tyvärr inte ätit där själv, men ryktet är bra.
 
Ok. :( Kollade på gallerians hemsida och det verkade finnas 9 riktiga restauranger, resten foodcourts (vad det är vet jag ej) och kaféer.
En foodcourt är när flera restauranter/snabbmatställen är samlade runt ett "torg" och har gemensamma bord och stolar. Man kan alltså äta flera tillsammans även om man köper maten från olika ställen. Vanligt i köpcentrum.
 
Där är vi men det är ju som vilka snabbmatsrestauranger som helst. Inte direkt något minnesvärt

Nu har ni kanske redan käkat, men jag skulle rekommendera Eatery i Nodhuset, ett stenkast från Kista Galleria. Fast det har kanske inte öppet på kvällarna. Vi käkar lunch där ofta, jag jobbar i grannhuset, och det är riktigt gott för att vara lunch :)

Tyvärr finns det ingen restaurang i gallerian som är sådär bra. Hatar food courten... Det fanns en restaurang innan som var bra, men den har stängt. Skulle nog ta mig till stan, Phils burger på Kungsholmen/City ska vara bra :)
 
Nu är det nog lite sent men om ni har tid att boka, prova någon av dessa:

Babette på Roslagsgatan
Nytorget 6 (ligger på adressen och heter så)
Nybrogatan 38 (ligger på adressen och heter så)
Urban Deli som också ligger på Nytorget

Gillar ni kött skulle jag välja:
AG som ligger på Kungsholmen kommer inte ihåg adressen
Köttbaren på Tegnérgatan
Svartengrens, tror den ligger på Surbrunnsgatan

Gamla favoriter som alltid funkar:
Grill på Drottninggatan
Tranan på Karlbergsvägen
Marie Leveau på Hornsgatan
 
Nu är det nog lite sent men om ni har tid att boka, prova någon av dessa:

Babette på Roslagsgatan
Nytorget 6 (ligger på adressen och heter så)
Nybrogatan 38 (ligger på adressen och heter så)
Urban Deli som också ligger på Nytorget

Gillar ni kött skulle jag välja:
AG som ligger på Kungsholmen kommer inte ihåg adressen
Köttbaren på Tegnérgatan
Svartengrens, tror den ligger på Surbrunnsgatan

Gamla favoriter som alltid funkar:
Grill på Drottninggatan
Tranan på Karlbergsvägen
Marie Leveau på Hornsgatan

Nu är inte jag ngn fena på Stockholms geografi men det där är väl ändå innanför tullarna? TS ville ju inte in i city.
 
Nu är inte jag ngn fena på Stockholms geografi men det där är väl ändå innanför tullarna? TS ville ju inte in i city.
Du har så rätt. Jag är trött och läste för snabbt. :banghead:

Edsbacka kanske? Var förr en upplevelse och ligger i Sollentuna. Oklart om det är lika bra nu
 
Edsbacka stängde för några år sen, men var på sin tid ett höjdarställe.
Det finns ju kvar som Edsbacka Wärdshus enligt deras webb. Men jag har inte varit där.

Hade det varit en onsdag ni var i Stockholms norra trakter hade jag tipsat om Hökeriet i Vallentuna. Det är då de har öppet. Söker man på nätet hittar man deras webb.
 
Djingis Khan Barbeque, Sveavägen 36. Riktigt god buffé, soppan och brödet är inte att missa
kamarina Gotlandsgatan 55-57 på söder supergod mat, mysigt ställe och trevlig personal
 
Hade det varit en onsdag ni var i Stockholms norra trakter hade jag tipsat om Hökeriet i Vallentuna. Det är då de har öppet. Söker man på nätet hittar man deras webb.
Det är jättetrevligt men huuuur långt som helst från Kista skulle jag säga. ;)
 

Liknande trådar

Mat Vi ska till Scandinavium på en torsdag. Funderade på att äta något innan vid 16-17 tiden. Har googlat lite men mest hittat äldre trådar...
Svar
15
· Visningar
790
Senast: Mabuse
·
Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 864
Senast: Wille
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 936
Senast: kolblakkur
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 903
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp