Bukefalos 28 år!

Sv: Rhc 2009.

Jag tror att folk siktar in sig på Hjo-ko och Axevalla i år.
 
Sv: Rhc 2009.

Det är nog många som inte vill sitta i fyra dagar och se på 90% koklasser.
Vi åker kanske ner en dag eller två, men hästen får stanna hemma.
 
Sv: Rhc 2009.

16 icke ko-klasser, 21 med boskap. Stugorna tog slut på 90 minuter i år också. Det är nog ungeför samma sug som vanligt, även om just de som syns mest här på Buke har ändrat inställning för att pleasuren utgått (jo, det är den enda ridgrenen som var med i fjol men inte i år) . Reiningen blir en ranchreining som en anpassning till ekipagen. Och årets Ranchtrail blir ännu ranchigare än tidigare år :) . Dessutom förbättras stallmiljön och arenan betydligt, så de som kommer och tävlar blir nog inte besvikna .
 
Sv: Rhc 2009.

Ja jag som åkt ner för att se kosseklasser och ranchtrail kan skatta mig lycklig i år!!!;)

Fast det var rätt skönt med pleasure för då kunde man passa på att vila middag:p! Fast det kanske inte behövs i år med kortare dagar....

Hoppas dock få träffa många av er härifrån nere där i år med!!!:love:
 
Sv: Rhc 2009.

Ja jag som åkt ner för att se kosseklasser och ranchtrail kan skatta mig lycklig i år!!!;)

jag håller med :banana: och sambon blev jätte glad för han tyckte pleasurn var skittråkig att titta på :angel:

Så vi ska dit en av dagarna och ser fram emot en spännade tävling med samma mysiga och trevliga stämning som vanligt :banana::banana:
 
Sv: Rhc 2009.

Haha okej jag överdrev med de där 90%, uschäkta! :D
Det är det att jag och syrran delar häst, vilket nu innebär att det bara finns tre grenar vi kan delta i (eftersom hon inte är redo för tävlingskor och jag kan inte hantera ett lasso i hastighet). Därför får hon stanna hemma!

Dock är det synd att jag missar ranch trailen. Har längtat efter en RIKTIG Ranch trail i flera år!!
 
Sv: Rhc 2009.

Haha okej jag överdrev med de där 90%, uschäkta! :D
Det är det att jag och syrran delar häst, vilket nu innebär att det bara finns tre grenar vi kan delta i (eftersom hon inte är redo för tävlingskor och jag kan inte hantera ett lasso i hastighet). Därför får hon stanna hemma!

Dock är det synd att jag missar ranch trailen. Har längtat efter en RIKTIG Ranch trail i flera år!!

Men kan ni inte vara med ändå? Lena kan ju rida ranch-reining, och du kan ju rida ranch-trail. Sen så är det ju freestyle reining också. ;)

Kommer ni till Axvalla i sommar då? :)
 
Sv: Rhc 2009.

Jo men att åka ända dit ner, betala stallplats och blah blah för att få rida typ en klass...... vet inte om det är värt det ;)
Men axvalla ska vi deffinitivt till.
Ska du?? :)
 
Sv: Rhc 2009.

Hejsan!
Jag och en kompis åker upp alla dagar med husvagn och ett glatt humör :laugh:
Vi ska ha en föreningsmonter för Appaloosa Föreningen så kom gärna och snacka lite ;)
 
Sv: Rhc 2009.

*kl*

Givetvis packar vi lilla husvagnen i år som alla andra år. Några dagars semester i mysig miljö med hästar och kossor, det blir lika trevligt som vanligt hoppas jag.
 
Sv: Rhc 2009.

KL*

ok, här kommer svar från en etusiast!

jag ÄLSKAR RHC!!:bump: det är årets höjdpunkt! Jag har aldrig ridit western i hela mitt liv, men jag älskar allt som har med cowboys/indianer/1800-tal att göra, så givetvis är det ett stort plus att det är på High C.

Förra året åkte jag o en kompis ner o tältade från fredagen till söndagen, hon rider inte ens men hon hade jättekul! För övrigt så hade vi typ det minsta tältet på hela campingen blå-kamouflerat ifall ngn minns haha)

Detta året kommer inget kunna stoppa mig från att komma ner redan på torsdagen! Jag tar ledigt fr jobbet o om ingen vill hänga med så kommer jag åka själv ändå!( e lite orolig för att et kommer bli så i år, men vad tusan gör man inte...)

Jag stormtrivs att gå runt i cowboyhatt o se alla ko- klasser o ja har till o med en mocka-fransjacka som jag beställde från USA som e det dyraste plagg jag någonsin köpt men det var det värt. När RHC tar slut så nära gråter jag. Spear ingen roll om det spöregnar, RHC here I come!


EN fråga dock.... man kommer ju in gratis om man e medlem i WRAS, men kommer man in alla dagar då el? funderar på att göra så i år. Men förutsatt att det funkar liksom...i så fall sitter jag här redo att betala in medlemsavg. nu! :idea:*
 
Sv: Rhc 2009.

Vad jag vet , så kommer wras anslutna föreningsmedlemmar att komma in gratis. Vi har inte fått någon annan info. Det är ju bara frågan om det finns någon förening i er närhet som vill ha påhängsmedlemmar.:crazy:
 
Sv: Rhc 2009.

jaha, man kan inte vara medlem själv i wras då el? hm... well, verkar krångligt, jag betalar väl direkt till chappen då i så fall. jag trodde alla klubbar ville ha medlemmar, då får de ju in pengar??
 
Sv: Rhc 2009.

KL*

ok, här kommer svar från en etusiast!

jag ÄLSKAR RHC!!:bump: det är årets höjdpunkt! Jag har aldrig ridit western i hela mitt liv, men jag älskar allt som har med cowboys/indianer/1800-tal att göra, så givetvis är det ett stort plus att det är på High C.

Förra året åkte jag o en kompis ner o tältade från fredagen till söndagen, hon rider inte ens men hon hade jättekul! För övrigt så hade vi typ det minsta tältet på hela campingen blå-kamouflerat ifall ngn minns haha)

Detta året kommer inget kunna stoppa mig från att komma ner redan på torsdagen! Jag tar ledigt fr jobbet o om ingen vill hänga med så kommer jag åka själv ändå!( e lite orolig för att et kommer bli så i år, men vad tusan gör man inte...)

Jag stormtrivs att gå runt i cowboyhatt o se alla ko- klasser o ja har till o med en mocka-fransjacka som jag beställde från USA som e det dyraste plagg jag någonsin köpt men det var det värt. När RHC tar slut så nära gråter jag. Spear ingen roll om det spöregnar, RHC here I come!


EN fråga dock.... man kommer ju in gratis om man e medlem i WRAS, men kommer man in alla dagar då el? funderar på att göra så i år. Men förutsatt att det funkar liksom...i så fall sitter jag här redo att betala in medlemsavg. nu! :idea:*
Annars kan du bli medlem här.

http://www.ranchhorseclassic.se/doc.asp?M=100000525&D=600002007&L=SE
 
Sv: Rhc 2009.

Hejsan!
Jag och en kompis åker upp alla dagar med husvagn och ett glatt humör :laugh:
Vi ska ha en föreningsmonter för Appaloosa Föreningen så kom gärna och snacka lite ;)

Jag och familjen kommer också ner hela helgen och ska titta! :laugh:
Då kommer jag nog och snackar lite, har precis blivit stolt appis ägare nämligen!!:)
 
Sv: Rhc 2009.

Men så kul att se en massa glada miner här! :) alla förändringar vi gör på tävlingarna är ju tänkta som förbättringar, jag tror alla kommer att bli glada över bättre stallar och camping, lugnare nattliv uppe på tävlingsområdet och runt hästarna, och lååånga välfyllda tävlingsdagar !
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 287
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 351
Senast: __sofia__
·
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 518
Senast: Pilot
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 455
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp