Bukefalos 28 år!

Sv: Rhc 2009.

:bow: Härliga bilder....njuter, så lägg gärna ut fler om du har...
 
Sv: Rhc 2009.

Ja ni är ett av de ekipage som jag bara NJUTER av att se i RT varje år, verkligen en välförtjänt seger!!!!!

:bow::bow::bow:


'Vad tyckte du förresten om årets bana???
 
Sv: Rhc 2009.

Tack! :bow: :D

Det var en väldigt speciell bana, först var jag lite orolig för uthoppet, Cindy och de övriga ponnysarna har ju inte så långa ben så jag förberedde mig på ett jätte skutt. Men det blev det inte! :)
Det var en ganska rolig bana, det gick väldigt fort att rida den kändes det som och det var egentligen en ganska simpel bana, alltså det var bara några få saker som var utslaggivande!
 
Sv: Rhc 2009.

(nu missade jag ranch trailen, men såg banskissen och hoppet)

Det måste väl varit uthoppet som var det svåraste? Vad var det för gångart uppför kullen föresten? :)

Jag blev lite orolig att nån skulle gå omkull i den djupa sanden, men det kanske gick bra för alla? :D
 
Sv: Rhc 2009.

Ja, det var uthoppet och klockan som skilde sig från en "vanlig" bana.
Det skulle vara galopp uppför och trav nerför. Från början skulle det vara galopp nerför också men som tur var så ändrade dom det. :)
 
Sv: Rhc 2009.

Hur gick det att galoppera upp för då? Det var ju ganska brant och sanden ger ju med sig rätt friskt i den backen?
 
Sv: Rhc 2009.

Det funkade faktiskt riktigt bra (tycker jag iallafall) men dom fick jobba en del hästarna! ;)
 
Sv: Rhc 2009.

[


Men jag fick ju inte arslet ur sängen i morse...tack för väckningen Åke.
Snacka om en förvånad man som inte fattade någonting..äähh här bor väl ingen med det namnet:laugh:

Ja, han var lite snopen den där gubben. ;) Kul att träffa dig även om det bara var en snabbis.
 
Sv: Rhc 2009.

*KL*

kom hem för ett par timmar sedan, haft det väldigt trevligt (enda felet var campingen, alltså chappens tältcamping utan el) My goodness!! det värsta vi har varit med om...har knappt sovit en blund pga alla skrikande, gapande, spyende (presis utanför vårt tält), pissande fulla människor!!! visst att det är för mkt att begära att det ska vara tyst vid 23.00 men alltså detta höll på hela natten lång!!

annars var det brännande hett o mest spännande var nog årets ropertävling!! o team penning givetvis...och team sorting...o last man standing...o tja, det var kul att se alla grenar minsann!!!

Nja. Jag tycker det var väldigt lungt på campingen i år. Vi låg mitt i mot "ön" och jag kan inte påstå att vi var störda av deras tjoande. Ligger man på "ön" så får man räkna med att man ligger bland fyllebusarna. Ett tips till nästa år är att inte tälta på ön om man vill sova.

Över lag var det väldigt lugnt på chappen. Dåligt med folk, dåligt med drag. (Förra året gick det knappt att röra sig någonstans på lördagen.) Inte alls samma stämmning som tidigare år. Nästan på gränsen till trist. :(

Nu är det bara att ladda om till Axevalla och RHAs stora tävling där. :love:
Hoppas att vi ses där!!
 
Sv: Rhc 2009.

Tack! Så snäll du är.
Om någon ser sig själv på ett bild har jag flera om ni är intresserade.
 
Sv: Rhc 2009.

*kl*

Kickar liv i den här gamla tråden och lägger upp lite bilder, kan behövas nu i höstrusket.;)

chappen%20060.jpg

chappen%20132.jpg

chappen%20288.jpg

chappen%20351.jpg

chappen%20362.jpg

chappen%20402.jpg
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 199
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 237
Senast: __sofia__
·
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 464
Senast: Pilot
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 320

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp