R

Rune

Vilka har tänkt att besöka årets tävling på High Chaparral? Ska ni tävla? Hur ska ni bo? Hur länge stannar ni?

Jag och delar av familjen åker ner på fredag med husvagn och stannar till söndag. Ingen av oss ska tävla. Vi ska bara gå runt och njuta av den sköna atmosfären som vi fick uppleva förra året. :bump:
 
Sv: Rhc 2009.

Jag var inne på HC´s hemsida nu. Tävlingen finns inte ens med i deras evenemang. Kan det ha blivit något fel?
 
Sv: Rhc 2009.

Hej Texas, det är varken mindre eller mer "utspritt" än tidigare. Då har du inte läst på dig tillräckligt. Det är mer kompakt än någonsin och mindre utspritt än tidigare. Det vet jag. Och om du läst på dig bättre innan du skrev så skulle du själv sett det.:confused:
 
Sv: Rhc 2009.

Har under tidigare 4 år bott och besökt tävlingarna under alla dagar, med och utan familj, men i år blir det nog en resa över dagen bara. Kanske en övernattning. Har inget intresse av mestadels kossor och mycket av det jag var intresserad av att se har ju plockats bort.
 
Sv: Rhc 2009.

Tror inte att jag ens åker faktiskt. Kan inte vänja mig vid tanken att dom startade denna tävling inte är välkommna.:confused:

Vem är inte välkommen? Man kan väl inte hindra folk från att gå in på tävlingen heller!!!!!!!
 
Sv: Rhc 2009.

Alla är välkomna, vad är det för snack. Alla är väl välkomna???!!!!!!!!!!!På "nästan" tävlingar så kostar det väl någonting att komma in. Skillnaden är väl att så många kommer in gratis på "sveriges mesta western tävling". Är det då konstigt att inte alla kommer in gratis? Det är väl i så fall mer konstigt att så många kommer in gratis? Eller???????? Skall man äta upp hela armen efter att erbjudas fingret. Har man tappat perspektiven? :confused:
 
Sv: Rhc 2009.

Information om tävlingen finns på High Chaparrals hemsida, klicka på "Westernweekend" som är samlingsnamnet på samtliga arrangemang den helgen ( Linedance, squeredance m.m.) Mesta infon finns på tävlingens egen hemsida.

Och som sagt, det är inte mindre och inget är utspritt. Samma dagar, samma arena, samma grenar, fler boxar närmare tävlingsplatsen, fler campingplatser, fler elplatser, uppställningsplats för transporter, fler utställare, fler sponsorer, fri entré för alla wras-medlemmar. Allt är som vanligt, i bästa fall lite bättre.

Och dom som startade tävlingen arbetar fortfarande med den!
Det är två (2) personer som lämnat gruppen av "huvudfunktionärer" / tävlingsledning ( = gruppledare/chefer), en grupp som består av ca 12 personer.
 
Sv: Rhc 2009.

Av de närmare nittio funktionärer som arbetade på tävlingen 2008 var sjutton (17) personer med i RHA. Räknar man bort de personer som ingick i tävlingsledningen och även var engagerade i RHA:s styrelse och dess arbete, sju personer, var det alltså tio (10) personer som var "vanliga" funktionärer och "vanliga" RHA medlemmar.

Om det är så att några privatpersoner blivit medlemmar i RHA bara för att kunna gå in gratis på tävlingen på High Chaparral och nu drabbats av något RHA har lovat kan de kontakta Team RHC via tävlingens hemsida så skall vi lösa det här med entrén. Ingen privatperson skall behöva drabbas, alla är välkomna.
 
Sv: Rhc 2009.

Tänkte mest på att kvällsaktiviteterna var flyttade in på nöjesområdet, men det kanske inte är relevant..... Kan iofs vara skönt för de tävlande kanske att få vara ifred
 
Sv: Rhc 2009.

Tänkte mest på att kvällsaktiviteterna var flyttade in på nöjesområdet, men det kanske inte är relevant..... Kan iofs vara skönt för de tävlande kanske att få vara ifred

När det handlade om kvällsaktiviteterna var frågan relevant. Det finns fördelar att ha allt på tävlingsområdet och fördelar att ha festandet inne i westernstaden. Det blir lugnare på tävlingsplatsen, lugnare för hästarna, mindre risk för obehöriga bland hästar och tävlingscampare. Det är lättare för vakterna att arbeta på westerngatan eftersom det är ett mer begränsat område. Det blir större utbud av musik, barer, matställen.
En nackdel är att man måste förflytta sig men det kommer att finnas entré direkt från campingen till westerngatan så man behöver inte "gå runt".
Som sagt, båda alternativen har för- och nackdelar. Vi provar detta i år.
 
Sv: Rhc 2009.

Jag kommer åka upp över dagen troligtvis på lördag......hade gärna stannat flera dagar men det vill inte sambon, så det får vänta tills jag själv ska vara med och rida :angel::angel:
 
Sv: Rhc 2009.

Japp, visst ska man testa olika grepp och det är ju iofs inte långt den vägen heller.....

Jag planerar för övrigt att åka ner som tävlande, om det går som jag vill....:laugh:
 
Sv: Rhc 2009.

Har sett alla fem o deltagit i två. Ska inte tävla men jag kanske kommer o tittar över dagen.
 
Sv: Rhc 2009.

När det handlade om kvällsaktiviteterna var frågan relevant. Det finns fördelar att ha allt på tävlingsområdet och fördelar att ha festandet inne i westernstaden. Det blir lugnare på tävlingsplatsen, lugnare för hästarna, mindre risk för obehöriga bland hästar och tävlingscampare. Det är lättare för vakterna att arbeta på westerngatan eftersom det är ett mer begränsat område. Det blir större utbud av musik, barer, matställen.
En nackdel är att man måste förflytta sig men det kommer att finnas entré direkt från campingen till westerngatan så man behöver inte "gå runt".
Som sagt, båda alternativen har för- och nackdelar. Vi provar detta i år.

Gud så gött! Då hoppas jag de blir lugnare på camping området och lugnare bland hästarna om nätterna. Man har ju varit orolig när det varit så mkt fulla människor runt hästarna. Man lägger ju trotts allt ut flera tusenkr på de här dagarna och då vill man ha en utvilad häst och kunna sova lugnt själv.
:bow::bow:
 
Sv: Rhc 2009.

Jag är ju från Gislaved från början, så jag har varit på HC sen jag var pytteliten. Har varit på tävlingarna sen de startade och tänker vara där i sommar också. Blir antagligen bara en dag då jag ska jobba nattskift hela den veckan..
Ska bli jätteroligt! Jag har ju en liten annan relation till hela anläggningen så jag trivs alldeles utmärkt med tävlingar där. Tävlar inte själv, kanske är det värre från det hållet vad vet jag. Jag tycker i vilket fall att det ska bli skoj skoj!!
Wie vad överexalterad jag blev nu :D
 
Sv: Rhc 2009.

Tänk vilken förändring. Förra året var rhc tråden på första sidan hela tiden o folk längtade sig tokiga till rhc . Stugorna tog slut innan man visste ordet av. Har saker o ting stillat sig eller är det inte ett likadant sug i år?;)
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 196
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 237
Senast: __sofia__
·
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 464
Senast: Pilot
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp