Bukefalos 28 år!

rida med lindor, hur?

fleecelindor är inte till för att ridas i utan att ha som stall bandage !!!
då det endast värmer och ej stödjer t.e.x.
elastiska lindor som man rider med bör andvändas med padd under (om det inte är 50/50 fleece elastik) för att inte det ska kunna bli skav och brännmärke(vilket lätt blir om lindan blir fuktig) samt att man inte då kan linda för hårt så lätt så att man stryper blodtillförslen.
Linar med neopremlindor där man inte behöver ha padd under, delvis för att de inte suger åt sig fukt. de stödjer jättebra o är lätta att linda.
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
307
Senast: sweep
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
213
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 063
Senast: villhöver
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
421
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp