Ridning efter snitt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mayara

Halloj! Hur lång tid måste man vänta med att rida efter att ha blivit snittad? Eventualiteten finns om min krabat inte vänder sig... Jag är så ridsugen, kan inte längre pga ryggbesvär. Förra gången satt jag i sadeln efter 10 dagar. Ok enligt läkaren jag frågade då, men kanske inget jag kommer att göra den här gången om jag kan föda vaginalt. Låter nog rygg och bäcken stabilisera sig mer innan jag sitter upp. /Mayara
 
Sv: Ridning efter snitt?

Det finns inte någon bestämd tid man måste vänta, men det sägs väl att man ska vara försiktig de första 6-8 veckorna. Efter första snittet väntade jag 7 veckor efter andra snittet var jag otroligt ridsugen och red en dressyrlektion efter 2,5 vecka, jag red lätt hela tiden och det kändes bra medan jag red, men jag fick grym träningsvärk i magen. Jag tror inte att det är att rekommendera, man ska helst inte anstränga magmusklerna förrän allt är läkt.
 
Sv: Ridning efter snitt?

Jag va inte mkt intresserad av att rida efter mitt snitt kan jag låva!!!
Men en 6-7v ska man nog ta det lungt, och som sagt.... inget jag skulle rekomendera va att rida e. 2,5v..... Du måste ju vara tooookig Pauling
 
Sv: Ridning efter snitt?

Jag fick (04) rådet att vänta tills efter efterkontrollen. När var den, ca tre månader efter snitt? Jag har hört om folk som fått oerhörda problem med bäcken som blivit sneda osv pga att de suttit i sadeln för tidigt innan allt hunnit stabilisera sig. Jag själv tyckte att några månader utan ridning var helt ok, i det stora hela är det ju den tiden en piss i mississippi... Rida kan man göra resten av livet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 221
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 291
Senast: Raderad medlem 68338
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 121
Hästvård Hej! Har en liten fråga! Jag har en triangelmärkt häst, en riktigt fin hopphäst som skulle gått em och lite till!! hon har kissing...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
10 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp