Ridning och diskbråck

Nicenluc

Trådstartare
Hjälp världen rasar
Har fått ett diskbråck och världen rasar samman ingen ridning under den närmaste framtiden. Min häst och att få umgås med honom i sadeln och på marken upptar största delen av min lediga tid. Nu har jag fått diskbråck och tillvaron ter sig otroligt tom och intetsägande 😢. Någon med erfarenhet, när kunde ni rida igen
 
Hjälp världen rasar
Har fått ett diskbråck och världen rasar samman ingen ridning under den närmaste framtiden. Min häst och att få umgås med honom i sadeln och på marken upptar största delen av min lediga tid. Nu har jag fått diskbråck och tillvaron ter sig otroligt tom och intetsägande 😢. Någon med erfarenhet, när kunde ni rida igen


Hade en kompis som fick diskbråck hon kunde rida igen efter en månad. Var helt smärtfri efter två månader. Hon fick hjälp med fysioterapi och starkare smärtstillande. Har du fått någon behandlingsplan av vården? Vad ger de för stöd? Oftast är väl rekommendationen att röra på sig så mycket man kan.
 
En vän till mig har just fått diagnosen diskbråck varav det ena är relativt illa. Tre st som sitter i ländryggen. Hon vägrar sluta rida vilket antagligen inte är så smart. Men hon har skaffat en eldriven skottkärra för att underlätta stalljobbet iaf😅.
 
Jag har ett diskbråck och red så snart den värsta smärtan gått över. Tog evigheter innan jag ens tog mig till läkare, jag visste ju vad felet var och hur det borde hanteras (rörelse).
 
Hade en kompis som fick diskbråck hon kunde rida igen efter en månad. Var helt smärtfri efter två månader. Hon fick hjälp med fysioterapi och starkare smärtstillande. Har du fått någon behandlingsplan av vården? Vad ger de för stöd? Oftast är väl rekommendationen att röra på sig så mycket man kan.
Tack för ditt svar, har nyss fått min diagnos men det är bokat tid med fysioterapeut etc så jag ska träna för att komma upp på hästryggen igen. Har din kompis kunnat lögga smärtstillande?
 
Tack för ditt svar, har nyss fått min diagnos men det är bokat tid med fysioterapeut etc så jag ska träna för att komma upp på hästryggen igen. Har din kompis kunnat lögga smärtstillande?

Har du fått någon felstavning på autocrrect? Eller vad menar du annars med lögga smärtstillande, förstår inte riktigt frågan.
 
En vän till mig har just fått diagnosen diskbråck varav det ena är relativt illa. Tre st som sitter i ländryggen. Hon vägrar sluta rida vilket antagligen inte är så smart. Men hon har skaffat en eldriven skottkärra för att underlätta stalljobbet iaf😅.
Godmorgon
Nej det är nog inte så smart, jag har klivit av och får hjälp med allt i stallet.Åker dit och fixar lite som att flytta hästen
till gräshage och myser lite, umgås med mina medryttare etc. Är inställd på en längre tids riduppehåll. Så länge jag blir lite sämre när jag tar kortare promenader så kan jag ju inte sätta mig på hästen. Har också planer på att jag får ha hästen på fullservice (alltså ingen gödsling eller bärande av vatten)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla! Jag började rida någongång runt 2018 och red fram tills maj 2021. Var otroligt aktiv i stallet och gick flera hästkurser...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: warg
·
Kropp & Själ Jag har haft detta diskbråck i kanske två år nu och det går lita fram och tillbaka. Jag är just nu i en sämre period igen. Det...
Svar
7
· Visningar
639
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 060
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 352
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp