Ninnie

Trådstartare
ajajaj..... :(
Red en lång runda idag och med en gång så får jag ridsår - både bak och fram....
Vet någon några bra tips på hur jag kan undvika detta. Jag har en mjuk och go sadel så det är inte det, det spelar inte heller någon roll vilka sadlar jag rider i, får ont ändå.
Får "skav och sår" både mellan skinkorna och där fram i musen :o .
 
Sv: Ridsår

String är inget vidare att rida i så skippa dom om du gör det. Bästa trosorna att rida i är typ boxer med lite ben på, vanliga trosor åker ju också upp i baken förr eller senare och ger värre skav än stringisar. :crazy:
 
Sv: Ridsår

Jag brukar få ridsår när jag rider för instruktör då sitter man ju ner mer än vad jag annars brukar göra och jag har börjat smörja in mig med vasselin innan jag rider och det har fungerat bra.
 
Sv: Ridsår

använd bomullstrosor, inte string.. då brukar det bli bättre!
 
Sv: Ridsår

Det som funkade för mig var såna där vadderade cykelbyxor. Lite varmt och trångt under ridbyxorna, men det funkade.
Testade även såna där distansridbyxor, som man kan säga är skodda på insidan med något mjukt, typ fleece, men de funkade inte alls lika bra.
 
Sv: Ridsår

ajajaj här med....puttar upp så kanske vi får mer hjälp. :smirk:
Jag som trodde man kunde ALLTID lösa problemet med att byta sadel... :eek: Mera förslag på lösningar önskas!
 
Sv: Ridsår

Du kanske hamnar för långt fram i sadeln!? Ett relativt vanligt problem bland kvinnor som får skavsår fram och ganska enkelt att fixa, jag har gjort det i flera år.
Be en sadelmakare att stoppa sadeln så att du flyttas lite bakåt i sätet.
 
Sv: Ridsår

Förmodligen gör du redan det men annars brukar helskodda ridbyxor hjälpa. :banana:

Det finns ju de helskodda som inte har någon söm i skoningen och de ger inga som helst skav på mej iaf. :rofl:
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 046
Senast: Habina
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 768
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 201
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vi som letar häst II
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp