Ridskoleryttare 2016

Förra lektionen fick jag skäcken igen, går bättre för varje gång. Dock inte galoppen han far in i den och i höger varv är det ännu värre. Väldigt svårt att hålla galoppen med.
Denna gången övade vi på att hästen ska flytta sig undan skänkeln. Red på volten och den öppna delen ställa hästen svagt in och flytta in framdelen. Min herre var en utmaning, höger varv flög han lät iväg till vänster och lätt för tvär till höger. I vänster varv var det som en planka. Och han blev tvärsur när jag var på han. Men efter några varv lossna det i vänster med och sen blev formen mycket stadigare och han blev som en ny häst. Fick framåtbjudning och formen blev stadig och kändes mjuk i sidorna och då var lektionen slut. Perfekt avslut där han blev mjuk och låg. Nu är det bara 2 ridlektioner kvar på terminen och 1 teorilektion som blir som en clinic och vi ska titta på ett ekipage som ska rida och visa lite hopp och dressyr. Ska bli kul!
 
Igår red jag en av mina favoriter igen. Det lilla stoet jag ridit nu de senaste 4 lektionerna. Hon var pigg igår! Det blev lite springit i början men sen fick vi till det bättre mot slutet och vi jobbade mer tillsammans som ett istället för två (som ridläraren uttryckte det). Vi red serpentiner med övergångar och sen avslutades lektionen med skänkelvikning från C till K och sen galoppfattning när man kommit ut på spåret. Lilla stoet blev supertaggad av att veta att det snart skulle bli galopp. Jag som red större delen av lektionen utan stigbyglar (vilket jag älskar!!) fick jobba ordentligt så det ska bli roligt att se hur träningsvärken kommer bli :-)
 
And I'm not going to join you :(

Sa upp min ridskoleplats innan jul. Jag ska på utbyte i en dryg månad i mars och tar sedan examen i vår. Det kommer kort sagt varken finnas tid eller pengar över och även intresset har tyvärr sviktat på sistone. Jag ska tillbaka till hästarna igen någon gång i framtiden men då troligen i en annan form.

Önskar stort lycka till till alla er som följer med till den nya tråden!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 278
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 142
Hästhantering Hej! Har hittat en del gamla trådar men tänkte ändå att det var värt att skapa en egen. Jag har ridit och jobbat på ett stall väldigt...
Svar
17
· Visningar
2 076
Träning Hej! Är ny i forumet och har förstått att man inte får skriva ut ridskolors namn i inlägg, ber därför om PM eller guidning i tråden...
Svar
4
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp