Rikstorneringen 2008

H

horsemanship

Tänkte vi kunde starta en "skvallertråd" inför rikstorneringen 2008 (jag vet att det är en evighet kvar, men ändå...:)), där de som är intresserade kan berätta hur det går med träningar, laguttagningar, planeringen inför, vilka som kommer, eller vad man nu känner för att delge läsarna. Helt enkelt en tråd för allmänt snack.

För den som missat det kommer rikstorneringen 2008 gå helgen den 31 maj till den 1 juni i Götene, Medeltidens Värld, i samband med att anläggningen öppnas för allmänheten.
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Nordic tränar på men mest våra nya riddare. Själv sitter jag 14 mil ifrån utan hästsläp och med isgata utanför stallet så kör på med vanliga ridningen mest. När inte bebisen vägrar låta mig rida dvs ;)
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Vi har också första träningen på söndag. Brukar bli lite mer på skoj så här innan jul. I januari kommer träningarna igång mer på allvar.

Är lite rädd att jag kommer att få problem med att rikstorneringen krockar med min tentaperiod i vår. Fast i värsta fall får jag väl komma på lördagen. De flesta brukar ju ändå vara rätt utslagna på fredagkvällen efter långa resor, så det är ju själva helgen man inte vill missa.

Pållen känns bättre än någonsin just nu. Har jobbat massor på dressyren och ska försöka hålla i det över vintern.

Hur går det med din ståtliga springare. Saknar han också sommaren och tornerspelen?
 
Sv: Rikstorneringen 2008

det är samma här mest dressyr träning
det ska bli kul att komma igång med träningen
min ståtliga springare saknar tonerspel och sommaren lika mycket som sin riddare
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Ja det är ju bra att vara ute i god tid iaf :D

Självklart kommer jag att vara där och förhoppningsvis rida också. Tror det kommer bli alldeles lysande med medeltidens värld, och har redan börjat längta! :)
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Mmm, man måste ha en morot att jobba mot, nu när vintermörkret och isgatorna börjar komma krypande.

Vilken förening rider du för?
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Va kul att din snygga grabb är i toppform. Han e så läcker (det är Kirres också visserligen!). Själv måste jag och hästen hitta tillbaka till formen efter graviditeten och hennes utlåning. Hon var riden men inte så mycket jobbad så det är stelt och otränat hos både ryttare och häst.

/scorpan, som inte vill dömma utan rida i år...
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Kan komma med lite skvaller från ett av de färskaste tornerlagen i Sverige Trenne Byar. Vi har tränat hela hösten en gång i veckan. Det ser mycket bra ut de unga hästarna har börjat förstå att detta är skoj och våra unga riddare har börjat få ordning på dressyren. Med de datumen så har flera av våra riddare fyllt 18 så det lutar åt att vi få i hopp ett lag kanske. Så nu får jag som se till att ansluta oss fort till srs har vi tur så kanske vi kommer med ett helt lag!:banana: Annars så åt minnstånde tre av våra riddare färdiga för ett sm.
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Scorpan: Det är långt kvar till nästa säsong. Ser fram emot att få se dig till häst igen :)

Kirrekorv: Vad kul! :) Jag håller på och försöker skapa ett nytt vapen själv. Vill att det ska vara historiskt korrekt, samtidigt som det ska vara snyggt och passa för shower, så jag hänger över böcker varje helg och försöker hitta något som känns som "jag".

Lejonstjarna: Vore jättekul med ett lag till. Lycka till!
 
Sv: Rikstorneringen 2008

horsemanship: varför ska du byta ??? ditt är jätte fint
jag ska byta för mitt är så ful och töntigt
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Tycker du? Vad kul!

Vill byta för att det är så kul att planera och sy upp nytt. Älskar det jag har nu, så jag får väl se vad som händer. Haha, jag skulle behöva 20 olika schabrak och växla efter humör...

Fast ska ta det lugnt just nu. Hela vår förening håller ju på att byta/har bytt århundrade. Blir lite mer plåt då, och då måste man ju ta hänsyn till det när man väljer färger. Helst skulle jag gå ända fram till 1500-tal. När vi har vår internationella tävling (uppsala tournament) kommer ju folk från nya zeeland och australien med grymt snygga rustningar som får oss svenskar att se riktigt töntiga ut.

Vilka färger funderar du på? Tyckte din pålle var snygg i ljusgrönt, men å andra sidan är han (visst var det en han...??) ju så maffig så han skulle nog vara snygg i vad som helst. Själv älskar jag mörka färger, men min pålle är ju så mörk på hals och ben att han egentligen skulle behöva lite ljusare schabrak för att få större kontrast.
 
Sv: Rikstorneringen 2008

är det du som sytt din utrustning? Måste ha varit ett sju helsikes jobb med alla dom rutorna...

Synd att textilmarknaden inte kommit på att trycka bra schabraktyg... Färdigt med mönster och allt *ler*

mitt nya tyg ligger och väntar på min energi (och en hel symaskin).
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Önskar att jag kunde få credit för det schabraket jag har nu, för det är jävligt snyggt sytt, men det är din mamma som har gjort allt jobbet...

Fast jag har gjort ringbrynjeskjorta, byxor och huva själv... Alltid något.
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Förresten, ska du sy ett nytt schabrak till ditt gamla namn, eller blir det något helt nytt?
 
Sv: Rikstorneringen 2008

jo då han är snygg i ljust grönt men jag vill ha en annan för jag tycker inte om den ljus gröna schabraket så det kommer att bli helt nytt blått schabrak skölden kommer att se ut ungeför så hör
blå gult
gult blå med en stubbe med rötter i mitten
och namnt kommer att vara Riddare Roth af Lundsbrunn

jag har gjort ringbrynjeskjorta i höst men det tog tid med det var kul så nu håller jag på med ett par handskar
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Rider för Infensus :) (eller ska göra iaf, har än så länge bara varit en trogen väpnare)
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Förresten, ska du sy ett nytt schabrak till ditt gamla namn, eller blir det något helt nytt?

ska sy nytt till mitt gamla namn, gör inte mig av med den riddaren =) Den gamla utrustningen fungerar men det börjar bli dags med nytt. Dock blir det inget förrens jag hittar gult ylle...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 153
Senast: __sofia__
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 875
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Hästnyheter (Hällekis-Kuriren) Medeltidens Värld, Götene, kommer redan i samband med att anläggningen öppnas för allmänheten, helgen den 31 maj...
Svar
2
· Visningar
1 163
Senast: horsemanship
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 405
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp