Rimlig kostnad för träning

Jag betalar 300:- för 30 minuter. A-tränare i dressyr, Östergötland. Tränaren kommer ut till vårt ridhus.
 
Jag betalar 250 kr per timme i grupp med upp till 8 ekipage och nästan 700 kr för privatlektion, men det är inklusive hästhyra.
 
400:-/h för sjukgymnast för häst och människor. Då kör jag till henne och hennes ridhus.
300:-/h för en "gammal" ridlärare.
 
350 för 30 min med min hemmatränare (tysk mästarberidarexamen) och 450 för 40 min med utomstående tränare som kommit in. Vet inte om hon har formell tränarexsmfn men har själv varit väldigt framgångsrik som ryttare främst på unghäst, vilket passar utmärkt då jag har två unghästar som matchas mot championat.
 
Alltså jag fattar inte hur tränarna går runt när de tar 300-350kr för 1 tim? Det blir ju ingenting kvar efter avgifter, skatt och pension.

Jag betalar 500kr vitt för 30 min tysk beridare, GP-ryttare.
320kr vitt för 30 min B-tränare
650 kr vitt för 30 min för landslagsryttare. Kanske är någon typ av graderad tränare också.
 
Norra Sthlm;
Hoppning för auk. tränare privat, den ena 500 vardag, 600 helg, grupp 375 (tror jag), den andra kommer till grannstall så 100 ridhusavgift och 500kr till tränaren.
Hoppning ej akt. tränare 400 privat 300 grupp + ev. ridhusavgift.
Dressyr, ej auk. tränare 250 kr/45 min 250 kr, samt ridhusavgift.
 
Bor där det är hyfsat billigt med det mesta. Betalar 200 kronor för en halvtimme. Men kan välja på att betala samma pris och rida en timme tillsammans med någon annan. Min unghäst är dock rätt grön och jag tycker att jag/vi får mer valuta för träningen om det är kort och intensivt och enbart fokus på oss.
 
Jag betalar 300 kr för en timme till en tränare som kommer ut (kör typ 5 km), hen är inte utbildad. Vet faktiskt inte om det är vitt, har bara tränat enstaka gång.

Jag betalar 300 kr för en halvtimme +ridhusavgift för tömkörning för högt meriterad tränare. Då får jag köra dit. Definitivt vitt.

B-tränare som tävlat upp till GP får jag betala 400 eller 330 för 45 minuter om jag rider varje vecka. Kör till dennes ridhus. Definitivt vitt.
 
Nuvarande tränare betalar jag 400:- för 45 minuter. Inte utbildad vad jag vet, men erfaren tävlingsryttare (något som jag vanligtvis inte föredrar men hen har passat oss så himla bra). Då är vi flera som tränar för samma pris och hon kommer till oss.
 
Betalar 350 kr vitt, åker till min tränare. Man köper antingen 5 eller 10 träningar åt gången, köper man 10 så får man 10 % rabatt. Momsen är ju inte så himla hög på träningar så det blir allt en slant över till tränaren då.
 
Ni som skriver att ni betalar 2-350kr, är det verkligen vitt då?
Ja, min tränare bor granne med mig så han har minimala kostnader och resväg för träning. Plus att det är 350 för 30 min, hade det varit längre hade det varit väldigt lågt.
 
Apropå att vissa tränare tar lite betalt. Jag läser till domare och vi kommer få 200 kr/h sen på lokal och regional nivå när vi är klara. Detta enligt förbundets regler. Och det är samma oavsett erfarenhet. Börjar man döma Nationellt stiger det något. Tur att det jag inte kommer göra det för pengarna :angel:
 
Apropå att vissa tränare tar lite betalt. Jag läser till domare och vi kommer få 200 kr/h sen på lokal och regional nivå när vi är klara. Detta enligt förbundets regler. Och det är samma oavsett erfarenhet. Börjar man döma Nationellt stiger det något. Tur att det jag inte kommer göra det för pengarna :angel:

Det där har jag funderat på, är det ett rent arvode då? Ingen OB-ersättning? Måste man ha F-skattsedel för att kunna fakturera arvodet?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 156
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 094
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
925
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 116
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp