Rimlig stallhyra?

Du är ju på tok för billig för vad du erbjuder. Min stallägare tar typ 1000 kr/månad för lösdrift. Det som ingår är då tillsyn, fri tillgång på grovfoder och vatten. Inget annat. Ska hästen ha kraftfoder får ägarna åka och fixa det själva. Ska hästen stå på box inför tävling/hovslagare etc får ägarna fixa det själva. Täcke får man fixa med själv.
Nu är stallägaren visserligen ursnäll så är man schysst mot henne och ställer upp så hjälper hon såklart om det är något speciellt. Men gör man minsta möjliga, knappt ens åker till sin häst, då kommer ju inte hon erbjuda mer än det som ingår i priset heller.
 
Har ni skrivit kontrakt eller är allt bara muntligt?

Hos mig kostar det 1500 kr för lösdrift med fri tillgång på grovfoder, halm, havre, mineraler, salt, tillsyn, ridbana med gräsunderlag på 22*46 m, stall med en uppströdd box man kan använda vid behov samt stallgång och sadelkammare. Många fina rid och körvägar samt skog och åkrar att rida i samt närhet till flera ridhus. Vill man kan man köpa till täckesbyte, skötsel, motionering, utbildning mm men då till ett högre pris.

I ett av stallen i närheten där det inte går bussar som har lösdrift tar 3000 kr i månaden och enda skillnaden där än här är att de har nybyggd ridbana och en liten hage utan terräng.

Du kan lätt ta mer betalt! Har ni inget skrivet kontrakt så släng ut dom direkt om de vägrar skriva på nytt kontrakt. Har ni kontrakt skrivet så följ uppsägningen på det kontraktet.
 
När dom, eller det var hennes medryttarhäst som först flyttade hit så sa vi 500kr, man fixar passet om man ändå är här men eftersom vi då var 4 medryttare, jag o mina föräldrar så var det nästan nån i stallet jämt ändå som fixade. Sen tog vi bort två av våra o hennes medryttarhäst dog under samma vecka, dom köpte då två egna o då sa vi att vi delar på passen o allt runt omkring så som hämta hö/halm osv. När vi nu hämtade hö själva för femte gången så tröttnade jag o sa att dom får hämta till sina o jag till mina from nu för jag o sambon har dels 1-2 dagar ledigt ihop i månaden o jag har inte råd att ligga ute med så mkt pengar hela tiden. Min transport får dom låna, ingår i kontraktet för höhämtning men man står för självrisken om nåt händer, 100kr för att låna den till övrigt. Jag tycker att jag fortfarande är rätt snäll o "billig" om man kollar på vad grannstallen tar o vad som ingår...

Men vill dom inte skriva på något kontrakt där ni delar upp sysslorna är det ju enklast att var och en sköter sina hästar själv. Om dom anser att dom inte hinner ta ut/in sina hästar pga jobb och barn är det upp till dom att lösa problemet
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 861
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Hej igen! Undrar hur mycket pengar ni lägger ner på hund/ hundar i månaden? Inkl. Försäkring, hundfoder, mediciner osv. håller på räknar...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 882
Senast: Sofie.S
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 242
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp