Bukefalos 28 år!

RIP min älskling =´(

_Ninni_Hedblom_

Trådstartare
Igår, söndagen den 10/2 2008 kl 19.20, somnade min älskade Zvinto in. I torsdag fick jag ett samtal om att Zvinto såg lite hängig ut och inte ville äta. Åkte så fort jag kunde fredag morgon och hämtade hem honom. Han såg lite hängig ut, men inte så farligt. Hö åt han av glatta livet, men vägrade äta pellets. Drack som han skulle, men bajsade inte ordentligt. Under lördagen blev han såpass bra att han kunde åka tillbaka och bo med sin hona. Han åt (dock ej pellets), drack och bajsade som han skulle. Trodde allt var frid och fröjd igen.

Men igår när vi var dit och hälsade på, såg jag att han var väldigt hängig (och de han bor hos påpekade detta också). Han reagerade knappt när jag kom. Lossade lite päls när jag lyfte upp honom, men inget som jag tyckte var märkvärt. Tog in honom och skulle kolla igenom honom. Han kändes tunn över ryggen, märkte när jag lyfte honom att han var väldigt lätt. Hittade ett litet sår i sidan, efter en del letande. Såret var gammalt, då det läkt lite halvt. Han blev svagare och svagare för varje minut. Efter någon halvtimme orkade han ibland inte stödja upp sitt eget huvud. Jag förstod att han inte skulle klara natten. Vi åkte hem för att ev kunna få i honom något så han klarade natten och kunde tas till veterinär imorgon. Jag tog av mig skorna och ytterjackan, öppnade dörren till garderoben och skulle lägga i lite hö i transportburen. När jag lyfte på Zvinto kände jag att han började rycka. Tog med mig honom och satte mig i soffan. 2 minuter senare hade han tagit sitt sista andetag. Tårarna rann och pojkvännen kom in och tröstade. Lade ner honom i transportburen medans vi klädde på oss igen.

f_080210005m_fba0f21.jpg


Vi satte oss i bilen och åkte hem till hans föräldrar igen. Berättade att han dött och hans pappa hjälpte till att leta på en bra plats på gården (är aldrig tjäle där). Han grävde en gravplats åt honom, lade ner lite tyg. Lade ner Zvinto i graven, plus en tygbit ovanpå. Sedan grävdes hålet igen, korset hamrades ner i backen och ljus tändes. Hela hans familj var med på begravningen. Det var bland den finaste begravning någon av mina kaniner fått. Pojkvännens lillasyster, som haft hand om honom, stod och grät.

Kommer sakna dig min älskling.
Du dog alldeles för ung, bara 3 år och 9 månader gammal.
Men gud hämtar sina änglar först.
Hoppas du har det bra uppe i himmelen.
Du är älskad och saknad av många!
Vila i frid Lonlys Zvinto.
Född 040506 - avliden 080210.

f_080210006m_f79b836.jpg
 
Sv: RIP min älskling =´(

f_RIPm_d00008f.jpg

Du kom till mig, 10 månader gammal, i april 2005.
Det var kärlek vid första ögonkastet!
Jag visste att vi skulle bli lyckliga tillsammans, du och jag.
Du, med din underbara charm och änglalika utseende, charmade alla i din väg.
Pappa blev du också, till 5 underbara små underverk, varav 2 var sin far upp i dagen.
Vi hade många små stunder, där tiden verkade stå stilla.
Det var bara du och jag, ensamma i hela universum.
Hur man kan älska en så liten krabat så oerhört mycket, är ett under för mig.
Mitt hjärta brister varje gång jag tänker på att du aldrig mer får se solljusets sken, eller skutta runt i gräset.
Åtminstonde inte på jorden.
Nu får du skutta tillsammans med alla andra änglar.
Hoppas du återförenas med din son, som dog i februari 2007, blott 1,5 år gammal.
Farväl min älskling, vi ses snart igen!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 653
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok När jag gick i gymnasiet såg jag filmen Almost Famous med min mamma hemma i soffan på vår gamla tjock-TV. Egentligen är det väl en...
Svar
0
· Visningar
750
Senast: miumiu
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 815
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp