Bukefalos 28 år!

romano sadlarna dåliga eller?

B

blindabelinda

är det någon som vet något om romanosadlarna från börjes?
är lite intresserad av dressyrvarianten, men vill ju inte köpa den om det bara är skit..

har annars hittat en stubben tristan för 4000kr, men har fått den uppfattningen att stubbensadlarna är hårda att rida i?
 
Jag har haft en Romano och den var väl sådär, men inte värd 4000 tycker jag. För dålig kvalité för min smak, lädret var papprigt och bossorna oformliga. Ok passform men för vid i fram för min häst, men det kan ju bero på hästens form. Tyckte dock att jag kom väldigt långt ifrån hästen när jag satt i den.

Gillar inte Stübben något vidare heller, har dock aldrig ridit i en Tristan men om du bara tänker på priset tycker jag helt klart att du ska välja den sadeln, den kommer sannolilkt att hålla flera gånger längre än Romanon. Min blev nött av stiglädren efter bara ett par månader, och en Stübben kan du säkert sälja vidare om du skulle vilja och få igen pengarna.
 
Jag har också ridit i en Romano. Den är väl okej, men jag
tycker inte den är värd pengarna. Vore jag du skulle jag
defintivt köpa stubben sadeln i stället om den passade
ryttare och häst, eller så skulle jag hellre köpa en
syntetsadel typ griffin eller wintec. Visst är Romanon
OK men den är inte värd pengarna.

Och visst är stubben sadlarna en aning hårda, men köp då
hellre en gel-pad och rid med. Annars kan du säkert sälja
sadeln för det priset som du köpte den för om du inte skulle trivas med den.
 
ja, det finns ju många andra begagnade sadlar att välja på, men jag är inte förtjust i syntetsadlar, tycker dom är så billiga allihop så det känns svårt att veta vilka som egentligen är bra..

funderar på att köpa en ny griffin, men håller dom lika länge som en bra lädersadel, det är sånt jag funderar på..
sitter man lika bra i dom? jag har aldrig ridit i en syntetsadel mer än två gånger när jag har provridit hästar, men då är ju inte sadlen det man tänker mest på..
 
Griffin är hemska :crazy:

Wintec PRO dressyr är helt okej att rida i faktiskt. :) Mjuk och skön. Kanske något för mycket stöd för underskänklarna för min smak, men det är ju jag. :)
 
Vem säljer Wintec? jag har sett att många tycker dom är bra men ser dom varken i h**ks eller b*rj*s katalogerna?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 259
Senast: Ajda
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 550
Senast: karl_h
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 276
Senast: Bee
·
Utrustning Efter att ha gått bet på två olika utprovare som provat ut för raka sadlar till min ena häst är jag otroligt skeptisk numera. Men hon...
Svar
14
· Visningar
1 238
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp